Bekijk volle/desktop versie : Spoed!! carte nationale



08-04-2014, 20:14
Ik heb net een week marokko geboekt . Vertrek eind deze maand. Maar nu blijkt mijn carte nationale verlopen . Klopt het dat ik bij het consulaat een soort nood document kan aanvragen? ?

08-04-2014, 20:18


Je kan gewoon een normale aanvraag indienen en met het afhaalbewijs reizen.

08-04-2014, 20:21
Als je met een NL of BE reispas gaat reizen ben je niet verplicht je carte nationale te tonen daarachter. Deze heb je enkel nodig indien je in Marokko paperassen moet regelen enz...

08-04-2014, 20:23
Nee je krijgt meteen een handdruk en de mededeling: tot in jbelistan, neem alle spullen mee die je hebt en laat niks achter.

08-04-2014, 20:26



Citaat door Nefertari:
Als je met een NL of BE reispas gaat reizen ben je niet verplicht je carte nationale te tonen daarachter. Deze heb je enkel nodig indien je in Marokko paperassen moet regelen enz...
En op de terugreis. Anders kom je Marokko niet uit. Allahoe a3lem

08-04-2014, 20:26

Citaat door AvecToi:
Je kan gewoon een normale aanvraag indienen en met het afhaalbewijs reizen.
Juist!

08-04-2014, 20:32
Ja klopt. Een laissez passer.






Temsamane ❤

08-04-2014, 20:33

Citaat door Nefertari:
Als je met een NL of BE reispas gaat reizen ben je niet verplicht je carte nationale te tonen daarachter. Deze heb je enkel nodig indien je in Marokko paperassen moet regelen enz...

Tot nu toe hebben ze mij er altijd om gevraagd, ondanks de NL paspoort.






Temsamane ❤

08-04-2014, 20:35

Citaat door Nefertari:
Als je met een NL of BE reispas gaat reizen ben je niet verplicht je carte nationale te tonen daarachter. Deze heb je enkel nodig indien je in Marokko paperassen moet regelen enz...
Ik heb een nl paspoort maar tot zover ik me kan herinneren is er altijd om een carte nationale gevraagd.

08-04-2014, 20:37

Citaat door AvecToi:
Je kan gewoon een normale aanvraag indienen en met het afhaalbewijs reizen.
Krijg ik dat bewijs ook meteen mee?? Of moet ik eerst een aanvraag indienen en later weer terug daarvoor?

08-04-2014, 20:38

Citaat door SchatjeRayan:
Krijg ik dat bewijs ook meteen mee?? Of moet ik eerst een aanvraag indienen en later weer terug daarvoor?
Meteen bij aanvraag krijg je dat bewijs mee. Bewaar dat dus goed.
Bij de terugweg vragen ze altijd naar je la card, ook als je een dubbele nationaliteit hebt.

Fijne vakantie

08-04-2014, 20:45

Citaat door fliefa:
Meteen bij aanvraag krijg je dat bewijs mee. Bewaar dat dus goed.
Bij de terugweg vragen ze altijd naar je la card, ook als je een dubbele nationaliteit hebt.

Fijne vakantie
Hartstikke bedankt meid!! hele geruststelling . Was zo aan het stressen.


08-04-2014, 20:47



Citaat door SchatjeRayan:
Hartstikke bedankt meid!! hele geruststelling . Was zo aan het stressen.

Niet nodig, ga lekker ontstressen in Marokkor

08-04-2014, 20:57
Aan een Nederlander vragen ze ook geen carte nationale. Ze proberen maar uiteindelijk als je die niet toont of hebt kunnen ze jou niets maken. Als je zegt dat je de NL of BE ambassade belt gaan ze wel een toontje lager praten.

De autoriteiten in Marokko denken soms ook dat ze alle macht hebben.