Bekijk volle/desktop versie : Schoonmaakbedrijf: 'Wij willen alleen Hollanders'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

08-04-2014, 09:43
Bedrijf uit Waalwijk 'wil alleen Nederlandse werknemers'

WAALWIJK - 'Wij zijn een Hollands bedrijf met Nederlandse werknemers.' Een duidelijke stelling van Wesley de Laat van het bedrijf Budget Cleaning Brabant uit Waalwijk op zijn website en in een advertentie in het programmablad van wedstrijd RKC-Ajax. De Laat wil alleen met Nederlanders werken.


Bij antidiscriminatiebureau Radar in Den Bosch beschouwen ze dat als discriminatie. Maar dat is het niet in de zin van de strafwet, zegt advocaat Pieter van der Kruijs uit Den Bosch. "Hij discrimineert niet op grond van etniciteit of ras. Al zou hij Marokkanen bedoelen, dat zegt hij niet."

Het weigeren van personeel op grond van bijvoorbeeld ras komt volgens Van der Kruijs vaak voor. "De meeste werkgevers verbloemen het."


Reden
Wesley de Laat zegt te kiezen voor werkloze Nederlanders omdat hij vindt dat de overheid die vergeet. "Terwijl allochtonen op allerlei manieren worden gesteund." De Laat wil 40-plussers en 25-minners een kans geven, omdat beide leeftijdscategorieën volgens hem heel moeilijk aan werk komen. "Ik wil ouderen, omdat die vaak meer weten dan ik en ik wil jeugd om die op te leiden."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22483566/__Bedrijf_wil_alleen_Hollanders__.html
http://destentor.nl/algemeen/binnenland/bedrijf-uit-waalwijk-wil-alleen-nederlandse-werknemers-1.4305057

08-04-2014, 09:48


WAALWIJK -
Een Waalwijks schoonmaakbedrijf ligt onder vuur omdat het in een personeelsadvertentie aangeeft alleen maar Nederlanders aan te nemen. Bij discriminatiemeldpunt Radar Brabant is al een klacht binnengekomen, maar de eigenaar van het bedrijf is zich van geen kwaad bewust. ,,Ik mag mijn mening toch uiten?"


'Wij zijn een Hollands bedrijf met Nederlandse werknemers', luidt de laatst zin van de advertentie voor glazenwassers, schoonmakers en schilders die Budget Cleaning Brabant onlangs plaatste in een aantal kranten. Op Facebook verduidelijkt het schoonmaakbedrijf nog maar eens: ,,Voor onze nieuwe locatie zijn altijd op zoek naar de beste werknemers van HOLLANDSE bodem!"
vindt het zijn goed recht om alleen autochtonen aan te nemen, zo zegt hij in de Volkskrant. ,,Ik mag zelf bepalen wie voor mij werkt. Of het nou Polen zijn of Turken, Marokkanen of Bulgaren, het zijn geen Hollanders."

De Laat ligt er dan ook niet wakker van dat er een klacht is binnengekomen bij het discriminatiemeldpunt. ,,Ik nodig die mensen niet uit voor een gesprek, dus ik geef ze ook geen valse hoop." In feite doet hij ook niets vzelf bepalen wat hij daar mee doet", legt medewerkster Mary Orgelist van het meldpunt uit. Pas als het bedrijf daadwerkeerkeerd, zeggen ze bij het meldpunt. De zin in de advertentie kan gezien worden als een feitelijke mededeling. ,,De lezer kan lijk iemand afwijst op basis van afkomt, is sprake van discriminatie. Het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam vindt evenwel dat de eigenaar moet worden aangesproken op de advertentie.
[SIZE=2]Voor een vestiging in Rotterdam is Budget Cleaning overigens wel op zoek naar allochtonen. ,,Wij willen die mensen een kans geven bij ons te werken in plaats van de criminaliteit in te gaan", zegt De Laat. In Brabant ligt dat anders, daar zitten volgens hem genoeg talentvolle autochtonen werkloos thuis.



http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/22483566/__Bedrijf_wil_alleen_Hollanders__.html

08-04-2014, 09:48
Die is goed de weg kwijt

08-04-2014, 09:53
Wesley doet een Wildersje.
Zijn de 15 minuten al om? Dan kan Wesley namelijk terug in het afvoerputje.

08-04-2014, 10:32


Mooi embleem

08-04-2014, 13:18
Hoewel veel bedrijven liever geen allochtonen in dienst hebben doet een Waalwijks schoonmaakbedrijf er weinig aan om de schijn niet tegen te krijgen.



Bij discriminatiemeldpunt Radar Brabant is een klacht ingediend over het bedrijf, dat alleen autochtonen aanneemt. Eigenaar Wesley de Laat lijkt zich er weinig van aante trekken: 'Ik mag mijn mening toch uiten?' In een advertentie is zijnschoonmaakbedrijf Budget Cleaning Brabant duidelijk. 'Wij zijn een Hollandsbedrijf met Nederlandse werknemers', luidt de laatst zin van de advertentievoor glazenwassers, schoonmakers en schilders.

Via Facebook bedenkt het schoonmaakbedrijf zich niet. 'Voor onze nieuwe locatie zijn wij altijd opzoek naar de beste werknemers van HOLLANDSE bodem!' De Laat is van meningdat het zijn goed recht is om alleen autochtonen aan te nemen, schrijft deVolkskrant. 'Ik mag zelf bepalen wie voor mij werkt. Of het nou Polen zijn ofTurken, Marokkanen of Bulgaren, het zijn geen Hollanders', zegt hij vastbesloten.


'Iknodig die mensen niet uit voor een gesprek, dus ik geef ze ook geen valse hoop.' Het meldpunt zelf lijkt machteloos te staan. Volgens Mary Orgelist doet deondernemer niets verkeerd, de zin in de advertentie kan gezien worden als eenfeitelijke mededeling. 'De lezer kan zelf bepalen wat hij daar mee doet',aldus Orgelist. Er is pas sprake van discriminatie als hij iemand afwijst.


Een Amsterdamse meldpunt voor discriminatie vindt dat De Laat moet worden aangesproken. Voor een vestiging in Rotterdam is Budget Cleaning overigenswel op zoek naar allochtonen. 'Wij willen die mensen een kans geven bij ons tewerken in plaats van de criminaliteit in te gaan', zegt De Laat.


InBrabant zou dat anders liggen, daar zitten volgens hem genoeg talentvolleautochtonen zonder baan.

08-04-2014, 13:23
VArken dat ie is! Waarom hebben zoveel schoonmaakbedrijven allochtone medewerkers? Waarom zijn er zo weinig kaasjes die schoonmaak werk doen? Juist ja, ze trekken hun stront neus ervoor op.
Dan maar liever uitkering of dagenlang in het cafe doorbrengen

08-04-2014, 13:29
Whahaha wat denkt die man nou ? Dat hij een commerciële bedrijf runt ofzo ?

Is maar schoonmaakwerk hoor , daar hoef je niet eens een vmbo diploma voor te hebben . ( met alle respect voor de mensen die dit beroep uitoefenen )

Je moet alleen je handen gebruiken en weten welke middelen je moet gebruiken om schoon te maken .

08-04-2014, 13:29
Als er hier iemand is met de middelen: begin zelf een schoonmaakbedrijf "Super Budget Cleaning" in diezelfde provincie als deze racist en wees extra goedkoop om alle klanten van hem af te pakken. En oja: natuurlijk alleen niet-hollanderd aannemen!

08-04-2014, 13:31
De meeste bedrijven in Nlderland willen alleen Hollanders, maar dat schrijven ze niet op hun website. Waarom zijn er zoveel Marokkanen werkloos. ze worden door geen enkel bedrijven aangenomen.

08-04-2014, 13:33
Trouwens bestaat Nederlanders die schoonmaakwerk doen? Shhoonmaakwerk wordt overal gedaan door Marokkanen en Negers die de taal niet spreken.

08-04-2014, 13:33

Citaat door Amaghar:
De meeste bedrijven in Nlderland willen alleen Hollanders, maar dat schrijven ze niet op hun website. Waarom zijn er zoveel Marokkanen werkloos. ze worden door geen enkel bedrijven aangenomen.
Er is nu gewoon crisis en in tijden van crisis zijn de minderheden de dupe. Minderheden zeg ik ja....ze zullen nooit geaccepteerd worden, hoe hard ze ook hun best doen. Op het moment supreme zullen zij in het verdoemhoekje worden gestopt.

08-04-2014, 13:57


ysme, ben het eens met jouw reactive. Dit heeft grotendeels te maken met de crisis., door de crisis zijn de minderheden gewoon de dupe. En willen ze liever Nederlanders aan een baan helpen, aangezien dit land van hun is

08-04-2014, 14:00
'Wij willen die mensen een kans geven bij ons te werken in plaats van de criminaliteit in te gaan',

Rot op, alsof zijn bedrijf de enige is.

08-04-2014, 14:01
Maar wat bedoelt hij met "Hollanders"? Veel tweede en derde generatie allochtonen zijn in dit land geboren en getogen en dus feitelijk ook Nederlanders.. als hij nu in zijn advertentie had aangegeven dat hij alleen nederlands sprekende personen dan valt het te begrijpen..dit kan je niet anders concluderen dan discriminatie op grond van nationaliteit

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11