Bekijk volle/desktop versie : Jullie mening over 'internet'-trouwen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

07-04-2014, 15:41
Assalamu 'alaikum ikhwani wa akhawati fil islam.

Hiermee wil ik een topic openen omtrent het opzoek gaan naar een huwelijkspartner via internet, of het nou via forums is, sociale networks of wat dan ook.
Wat zijn jullie meningen over deze zaak, of wat raden jullie mensen aan die op zoek zijn, vooral in deze tijden van fitan, rampspoeden en geen godsvrees. persoonlijk hoor ik vaker dat het niet betrouwbaar is, weing of tot geen succes wordt en zo.

Ben benieuwd

07-04-2014, 16:35


waarom niet?

internet, sociale media, forums, enz... zijn moderne communicatiemiddelen waarmee mensen met elkaar in contact komen.

het gevaar van internet natuurlijk is dat een persoon zich totaal anders kan voordoen dan hij/zij in werkelijkheid is.

ik vind dat het ook stilaan tijd wordt om bepaalde taboe's af te werpen...

niet iedere vrouw/meisje dat internet gebruikt, toont haar décolleté voor de webcam, net zoals niet iedere jongeman op zoek is naar een volgend slachtoffer om uit te buiten.

men durft er binnen de marokkaanse moslimgemeenschap ook héél zelden voor uitkomen dat men via die weg iemand leerde kennen (je weet wel: hshoumaa, fdiehaa, shoehaaa), terwijl onze geloofsgenoten van andere afkomsten hier totaal geen probleem mee hebben (aziaten, hindoestanen, bekeerlingen, etc) en dit ook openbaar zetten.

we hebben nog een lange weg te gaan voor er m.nl-kindjes geboren worden.

07-04-2014, 16:39

Citaat door abu_aasia:
waarom niet?

internet, sociale media, forums, enz... zijn moderne communicatiemiddelen waarmee mensen met elkaar in contact komen.

het gevaar van internet natuurlijk is dat een persoon zich totaal anders kan voordoen dan hij/zij in werkelijkheid is.

ik vind dat het ook stilaan tijd wordt om bepaalde taboe's af te werpen...

niet iedere vrouw/meisje dat internet gebruikt, toont haar décolleté voor de webcam, net zoals niet iedere jongeman op zoek is naar een volgend slachtoffer om uit te buiten.

men durft er binnen de marokkaanse moslimgemeenschap ook héél zelden voor uitkomen dat men via die weg iemand leerde kennen (je weet wel: hshoumaa, fdiehaa, shoehaaa), terwijl onze geloofsgenoten van andere afkomsten hier totaal geen probleem mee hebben (aziaten, hindoestanen, bekeerlingen, etc) en dit ook openbaar zetten.

we hebben nog een lange weg te gaan voor er m.nl-kindjes geboren worden.
Dus jij ziet het wel zitten akhi??

07-04-2014, 16:44

Citaat door piepklein:
Dus jij ziet het wel zitten akhi??
ik zou er geen punt van maken...

waarom zou een mens weglopen van al-qadar?

vind je het niet normaal dat mensen die 15 uur per dag online zitten, daar ook hun huwelijkspartner vinden?

een gezamenlijke interesse hebben ze al :-)

07-04-2014, 16:47



Citaat door abu_aasia:
ik zou er geen punt van maken...
Okee. en welke nassa'ih (adviezen) zou je of jullie de mensen geven die hun poging wagen via internet?? bijv. iemand die een trauma of een beperking heeft waardoor hij het eng of moeilijk vindt om het in echt mensen te vragen of ze iemand kennen die wil trouwen en dit ziet als een alternatief of een mogelijkheid??

07-04-2014, 16:52
Moge Allah Azjawazjal ons leiden,

07-04-2014, 16:53
Sjongejongejonge waar gaattet heen.

07-04-2014, 16:55
ik stel gwn een topic over iets wat zelfs op deze site aanwezig is hoor!!

07-04-2014, 16:56

Citaat door piepklein:
Okee. en welke nassa'ih (adviezen) zou je of jullie de mensen geven die hun poging wagen via internet?? bijv. iemand die een trauma of een beperking heeft waardoor hij het eng of moeilijk vindt om het in echt mensen te vragen of ze iemand kennen die wil trouwen en dit ziet als een alternatief of een mogelijkheid??
Hoe gaat die persoon ooit hand vragen bij the big ouali himself, assie het vragen aan random people of ze iemand kennen die wil trouwen al eng vindt?

Dit vraag ik me serieus af he.

07-04-2014, 17:01

Citaat door SaraSientje:
Hoe gaat die persoon ooit hand vragen bij the big ouali himself, assie het vragen aan random people of ze iemand kennen die wil trouwen al eng vindt?

Dit vraag ik me serieus af he.
kan toch. weet ik veel. heel er verlegen of miss iets wat hem dwars houdt om in het echt te vragen. ik zeg ook niet dat het de ultieme mogelijkheid is of zo, maar goed.

07-04-2014, 17:02

Citaat door Achii.:
Ik wil graag geholpen worden zap even allemaal via de Schotel .....
wat zeg jij allemaal Achii ??

07-04-2014, 17:04

Citaat door piepklein:
wat zeg jij allemaal Achii ??
laat maar zitten

07-04-2014, 17:07



Citaat door piepklein:
kan toch. weet ik veel. heel er verlegen of miss iets wat hem dwars houdt om in het echt te vragen. ik zeg ook niet dat het de ultieme mogelijkheid is of zo, maar goed.
Nee kan niet, doe eens normaal. Wees een man en houd op met dit gebakkelei.

07-04-2014, 17:12

Citaat door SaraSientje:
Nee kan niet, doe eens normaal. Wees een man en houd op met dit gebakkelei.
het is slechts een stelling.

07-04-2014, 17:40

Citaat door abu_aasia:
waarom niet?

internet, sociale media, forums, enz... zijn moderne communicatiemiddelen waarmee mensen met elkaar in contact komen.

het gevaar van internet natuurlijk is dat een persoon zich totaal anders kan voordoen dan hij/zij in werkelijkheid is.

ik vind dat het ook stilaan tijd wordt om bepaalde taboe's af te werpen...

niet iedere vrouw/meisje dat internet gebruikt, toont haar décolleté voor de webcam, net zoals niet iedere jongeman op zoek is naar een volgend slachtoffer om uit te buiten.

men durft er binnen de marokkaanse moslimgemeenschap ook héél zelden voor uitkomen dat men via die weg iemand leerde kennen (je weet wel: hshoumaa, fdiehaa, shoehaaa), terwijl onze geloofsgenoten van andere afkomsten hier totaal geen probleem mee hebben (aziaten, hindoestanen, bekeerlingen, etc) en dit ook openbaar zetten.

we hebben nog een lange weg te gaan voor er m.nl-kindjes geboren worden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6