Bekijk volle/desktop versie : Relatie met min moeder?



06-04-2014, 17:41
Assalam wa3laykum wa Rahmatullah allemaal!

Ik wil even mijn ei kwijt..

Mijn moeder en ik hebben geen goede band, helaas.
Soms gaat het super goed, maar meestal kraakt ze me af,
trekt ze mijn zus voor en zet ze mij voorschut voor mensen.
En als ik rustig met haar wil praten waarom ze dit doet,
schreeuwt ze de hele tent bij elkaar.

Ze doet ook vaak dua dat mij wat slechts zal overkomen,
en ik ben bang dat Allah Subhana wa Tahala haar dua zal verhoren.
Van ziektes tot ik weet niet wat.

Ik ben niet bang voor haar, maar wel voor Allah Subhana wa Tahala.

Ze vind ook dat ik me te veel bezig houd met de Islam en
te veel graaf.

Subhaan Allah, het doet gewoon pijn.

En ik wil niet zeggen dat ik nooit wat terug zeg,
maar zij begint wel!

Wat moet ik nou doen?
En worden de adi3a van ouders altijd verhoord?
Wat zegt de Islam hierover?

Moge Allah Subhana wa Tahala jullie allen belonen!

06-04-2014, 18:22


Allah is de meest rechtvaardige, zorg goed voor haar en je hoeft nergens bang voor te zijn.

moge allah het makkelijk voor je maken en je belonen voor je geduld

06-04-2014, 18:27
Zolang je goed bent voor je moeder zal dit jouw poort naar de hemel zijn. Hoe negatief ze ook is jegens jou.
Allah ziet alles. Blijf geduldig.. je bent immers nooit alleen. Allah swt zit in je hart.

Ghair insha Allah.

Mocht je prive iets kwijt willen dan ben ik er. ♡

06-04-2014, 18:30
Mijn vader zei me dat slechte dua's van moeders op haar kinderen niet verhoord worden. Alleen die van de vader op zijn kinderen. Dit, omdat vrouwen sneller emotioneel zijn.

06-04-2014, 19:06


Allahuma'Yassiri

07-04-2014, 02:41
AS, Sommige moeders hebben door stress en omstandigheden door al die jaren heen een object nodig om uit te blazen. In de meeste gevallen is de kleinste kind de zondebok. Laat de lading stromen en gaan in stilte. Houd dit een aantal maanden vol en gij zult zien dat wonderen niet uit de wereld zijn. Wanneer je de strijd aangaat zoals je aangeeft zal dit de emoties voeden en telkens terugkeren. Succes

07-04-2014, 04:25
Allahul musta'aan. Ik weet wat je doorstaat. Moge Allah jou sabr geven. Amin.

07-04-2014, 08:07
Gehoorzaam Allaah en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam, AL zijn je ouders er tegen en vallen ze je ervoor aan.

Verder dien je verdraagzaam te zijn in hetgeen je moeder zegt of doet. Allaah verhoord haar doe'aa niet zolang je Hem en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam gehoorzaamt boven haar en iedereen en zolang je je verplichtingen die Allaah jou heeft opgelegt jegens je ouders. Doe dus je best en wat er ook gebeurd: zet niemand boven Allaah en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam.

Lief en zacht zijn tegen je ouders en sabr. Dat is belangrijk. Als jij niks verkeerds zegt tegen je ouders, of je stem zacht houd en je woorden rechtschapen, dan zal je mams wellicht tot inkeer komen als ze inziet dat zij jou onrecht aandoet en jij haar beantwoord met sabr en goede woorden en zachte spraak. Maar als je terugpraat met een foute toon of woorden of houding? Dan zal ze doorgaan omdat ze nu een reden heeft zegmaar volgens haar.

Gair in-shaa-Allaah. Bijna iedere praktiserende moslim ervaart dit soort zaken, ook ik en ook mijn vrouw maar we hebben onze principes en dat is de Sunnah en die zetten wij voor niemand aan de kant.

07-04-2014, 09:15

Citaat door A_bdars:
Gehoorzaam Allaah en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam, AL zijn je ouders er tegen en vallen ze je ervoor aan.

Verder dien je verdraagzaam te zijn in hetgeen je moeder zegt of doet. Allaah verhoord haar doe'aa niet zolang je Hem en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam gehoorzaamt boven haar en iedereen en zolang je je verplichtingen die Allaah jou heeft opgelegt jegens je ouders. Doe dus je best en wat er ook gebeurd: zet niemand boven Allaah en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam.

Lief en zacht zijn tegen je ouders en sabr. Dat is belangrijk. Als jij niks verkeerds zegt tegen je ouders, of je stem zacht houd en je woorden rechtschapen, dan zal je mams wellicht tot inkeer komen als ze inziet dat zij jou onrecht aandoet en jij haar beantwoord met sabr en goede woorden en zachte spraak. Maar als je terugpraat met een foute toon of woorden of houding? Dan zal ze doorgaan omdat ze nu een reden heeft zegmaar volgens haar.

Gair in-shaa-Allaah. Bijna iedere praktiserende moslim ervaart dit soort zaken, ook ik en ook mijn vrouw maar we hebben onze principes en dat is de Sunnah en die zetten wij voor niemand aan de kant.
Wa alaikoum assalam,

Barak Allahu fik voor je advies.

07-04-2014, 10:37

Citaat door JEWEETED:
Wa alaikoum assalam,

Barak Allahu fik voor je advies.
Wa 'alaikoem as salaam wa rahmatoelaahi wa baraketoe wa magfiratuhu.

Wa fieki

07-04-2014, 11:44
Ik herken wat dingen in je verhaal maar het blijven onze moeders, Alhamdoulilah. Blijf rustig en creëer geen haat/afkeer tegen haar ooit zal je moeder zien wat ze verkeerd heeft gedaan en zou ze juist dankbaar zijn omdat jij al die tijd van haar hebt gehouden en haar met respect hebt behandeld.

Gayr In Shaa Allah! Stop niet met zoeken naar kennis ook al vindt je moeder dat je hier te ver in gaat. Een ziel dat eenmaal de ware Islam proeft zal zich nooit laten tegen houden.

07-04-2014, 17:22
Barak Allah oe fiekum voor jullie reacties,
Moge Allah Subhana wa Tahala jullie rijkelijk belonen, zowel in dunya als akhira!

Ik heb heel veel aan jullie adviezen!
Ik zal me best doen, bi idni Allah!

Moge Hij het voor iedere Moslim vergemakkelijken!

07-04-2014, 17:25



Citaat door A_bdars:
Gehoorzaam Allaah en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam, AL zijn je ouders er tegen en vallen ze je ervoor aan.

Verder dien je verdraagzaam te zijn in hetgeen je moeder zegt of doet. Allaah verhoord haar doe'aa niet zolang je Hem en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam gehoorzaamt boven haar en iedereen en zolang je je verplichtingen die Allaah jou heeft opgelegt jegens je ouders. Doe dus je best en wat er ook gebeurd: zet niemand boven Allaah en Zijn boodschapper sallallaahoe 'alayhi wa sallam.

Lief en zacht zijn tegen je ouders en sabr. Dat is belangrijk. Als jij niks verkeerds zegt tegen je ouders, of je stem zacht houd en je woorden rechtschapen, dan zal je mams wellicht tot inkeer komen als ze inziet dat zij jou onrecht aandoet en jij haar beantwoord met sabr en goede woorden en zachte spraak. Maar als je terugpraat met een foute toon of woorden of houding? Dan zal ze doorgaan omdat ze nu een reden heeft zegmaar volgens haar.

Gair in-shaa-Allaah. Bijna iedere praktiserende moslim ervaart dit soort zaken, ook ik en ook mijn vrouw maar we hebben onze principes en dat is de Sunnah en die zetten wij voor niemand aan de kant.
broeder hoe weet jij dat de slechte dua van de moeder niet beantwoord word?

07-04-2014, 17:27

Citaat door ElPino:
Assalam wa3laykum wa Rahmatullah allemaal!

Ik wil even mijn ei kwijt..

Mijn moeder en ik hebben geen goede band, helaas.
Soms gaat het super goed, maar meestal kraakt ze me af,
trekt ze mijn zus voor en zet ze mij voorschut voor mensen.
En als ik rustig met haar wil praten waarom ze dit doet,
schreeuwt ze de hele tent bij elkaar.

Ze doet ook vaak dua dat mij wat slechts zal overkomen,
en ik ben bang dat Allah Subhana wa Tahala haar dua zal verhoren.
Van ziektes tot ik weet niet wat.

Ik ben niet bang voor haar, maar wel voor Allah Subhana wa Tahala.

Ze vind ook dat ik me te veel bezig houd met de Islam en
te veel graaf.

Subhaan Allah, het doet gewoon pijn.

En ik wil niet zeggen dat ik nooit wat terug zeg,
maar zij begint wel!

Wat moet ik nou doen?
En worden de adi3a van ouders altijd verhoord?
Wat zegt de Islam hierover?

Moge Allah Subhana wa Tahala jullie allen belonen!
Niet iedereen heeft altijd een sterke band met haar moeder. Mijn moeder kraakte mij vroeger ook altijd af voor andere mensen en we hadden constant ruzie. Nu ik ouder ben en rustiger hebben we meer begrip voor elkaar en is onze band ook stukken beter. Onze communicatie is nu beter en we hebben ook geen ruzies meer. Enige wat ik je kan zeggen is dat je gewoon geduld moet hebben en het komt wel goed.