Bekijk volle/desktop versie : een vraagje aan alle keukenprinsessen



03-04-2014, 08:47
Ik heb hier Ras El Hanout liggen, gekregen uit Marokko. Het word mrouzia of zoiets genoemd en smaakt een beetje bitter. Nu heb ik gehoord dat er twee soorten ras el hanout bestaat en dat mrouzia er een van is? En wat kan ik ermee precies doen? DjazaakAllah ghairan.

03-04-2014, 09:08


Elke ras el hanout smaakt sowieso anders.. Maar int algemeen is het voor tajines of vlees te kruiden.
Maar wat jij zegt.. mrouzia.. dat is gewoon een gerecht op zich, vlees met rozijnen en amandelen.. Mss is die ras el hanout wat jij hebt, aangepast aan dat?

03-04-2014, 09:19

Citaat door Marokkaantje001:
Elke ras el hanout smaakt sowieso anders.. Maar int algemeen is het voor tajines of vlees te kruiden.
Maar wat jij zegt.. mrouzia.. dat is gewoon een gerecht op zich, vlees met rozijnen en amandelen.. Mss is die ras el hanout wat jij hebt, aangepast aan dat?
Hmm,misschien,ik heb indertijd ras el hanout gevraagd en ''mrouzia' gekregen. Een keertje heb ik het gebruikt voor tajine maar het zorgde ervoor dat ie een rare smaak kreeg. Misschien dat het toch voor vlees en amandelen is. Dus als je ras el hanout vraagt moet je dan normaal gezien zeggen voor wat het doent? tajine,mrouzia?

03-04-2014, 09:27

Citaat door Mariah:
Hmm,misschien,ik heb indertijd ras el hanout gevraagd en ''mrouzia' gekregen. Een keertje heb ik het gebruikt voor tajine maar het zorgde ervoor dat ie een rare smaak kreeg. Misschien dat het toch voor vlees en amandelen is. Dus als je ras el hanout vraagt moet je dan normaal gezien zeggen voor wat het doent? tajine,mrouzia?
Ras el hanout is normaal ras el hanout, maar elke winkel heeft andere ras el hanout. Is gewoon een mengeling van kruiden.. Heb nog nooit gezegd waar het voor moet dienen. Maar kan natuurlijk afhankelijk zijn van streek ofzo waar je vandaan komt.
Je moet es proberen vlees en amandelen ermee te maken. Maar lijkt me ook sterk als het bitter smaakt, dat het bij je vlees en pruimen gaat passen.. Kan je niet vragen aan diegene van wie je het gekregen hebt?

03-04-2014, 09:54


Ik denk dat je te veel hebt gebruikt , gebruik je gebruikelijke kruiden VOOr tajine en doe er wat van de kruidenmengsel bij.
Het klopt wel dat het bitter kan zijn wellicht is de kruidenmengsel nog vers dan smaakt het heel sterk

03-04-2014, 09:56
Je moet er echt maar een mespuntje van nemen voor in tajin. Het is heel sterk

03-04-2014, 09:58
Mrouzia is een zoet vlees gerecht heeft niets met kruiden te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

03-04-2014, 09:58
Ah klopt. Ze doet er mss te veel in. Helemaal over het hoofd gezien.

07-04-2014, 09:38
Yep,dat kan het zijn,ik heb er toen een halve theelepeltje voor gebruikt,dat is dus X keer zoveel meer dan een mespuntje Bedankt voor alle reacties!