Bekijk volle/desktop versie : Besnijden!!!!



Pagina's : [1] 2

02-04-2014, 09:53
Salamu alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Dit onderwerp is vast en zeker al vaker aan bod gekomen maar heb toch dringend jullie advies nodig!
Welke methode is gebruikt bij de besnijdenis van jullie zoon? Ik heb gehoord over ' t ringetje' , de klemmethode en daarnaast de klassieke methode! Welke hebben jullie gehad en wat zijn de ervaringen?

Dzazakoum allahu ghairan

02-04-2014, 12:49


Bij mijn zoontje hebben ze zijn voorhuid onder plaatselijke verdoving afgeknipt en daarna is hij gehecht. Ik ben zelf erg tevreden. Het is nu ongeveer 1,5 week geleden dat hij besneden is en het geneest goed! Meestal hebben ze op de dag zelf beetje last met plassen enzo. Maar als je je aan de voorschriften houdt die de arts meegeeft dan geneest het erg snel In Shaa Allah...

02-04-2014, 14:59
Mijn zoontje is heel jong besneden en is gewoon gehecht... ik heb het goed ervaren!
wanneer je voor het ringetje methode kiest, houd daar wel mee rekening dat je na een paar dagen terug moet om het ringetje weg te laten halen.. dus voor een kind is dat niet zo prettig!

02-04-2014, 15:01
Hier ook met 6 weken besneden en laten hechten. In het besnijdeniscentrum waar wij gingen hebben ze het klem methode afgeschaft ivm veel klachten

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

02-04-2014, 15:03



Citaat door Naoualou:
Salamu alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Dit onderwerp is vast en zeker al vaker aan bod gekomen maar heb toch dringend jullie advies nodig!
Welke methode is gebruikt bij de besnijdenis van jullie zoon? Ik heb gehoord over ' t ringetje' , de klemmethode en daarnaast de klassieke methode! Welke hebben jullie gehad en wat zijn de ervaringen?


Dzazakoum allahu ghairan
Hou het beter bij de klassieke methode. Kindjes genezen dan veel sneller. Wat had ik toch een spijt dat ik voor de klem methode had gekozen. Mijn zoontje meskien heeft echt geleden en het begon te ontsteken. Een aantal dagen later was het weer drama, want toen moest die klem ook nog eens verwijderd worden. Hij heeft echt gebloed en gegild. Nooit meer!

03-04-2014, 10:48

Citaat door Jouwliefje:
Bij mijn zoontje hebben ze zijn voorhuid onder plaatselijke verdoving afgeknipt en daarna is hij gehecht. Ik ben zelf erg tevreden. Het is nu ongeveer 1,5 week geleden dat hij besneden is en het geneest goed! Meestal hebben ze op de dag zelf beetje last met plassen enzo. Maar als je je aan de voorschriften houdt die de arts meegeeft dan geneest het erg snel In Shaa Allah...
Alhamdoulilah! Goed dat je het achter de rug hebt.

03-04-2014, 10:50

Citaat door Voorbestemd:
Mijn zoontje is heel jong besneden en is gewoon gehecht... ik heb het goed ervaren!
wanneer je voor het ringetje methode kiest, houd daar wel mee rekening dat je na een paar dagen terug moet om het ringetje weg te laten halen.. dus voor een kind is dat niet zo prettig!
Een vrouw uit de buurt heeft haar zoon met de ringmethode laten besnijden. Het ringetje is er binnen een week afgevallen. Voorwaarde hiervoor is wel dat je je kind 2maal daags 20min in bad doet

03-04-2014, 10:53
ohh wat goed dames dat ik dit hoor! Sprak gisteren een arts die beweerde dat er zeer weinig complicaties met de klemmethode zijn...
Mijn man die heeft het liefst dat we het in Marokko doen a.s zomer maar ik twijfel heel erg!! Ben bang dat het niet goed gedaan word...

03-04-2014, 10:57

Citaat door GAMMA2006:
Hou het beter bij de klassieke methode. Kindjes genezen dan veel sneller. Wat had ik toch een spijt dat ik voor de klem methode had gekozen. Mijn zoontje meskien heeft echt geleden en het begon te ontsteken. Een aantal dagen later was het weer drama, want toen moest die klem ook nog eens verwijderd worden. Hij heeft echt gebloed en gegild. Nooit meer!


aiiii maskien! Inchallah gaat het nu goed! Shoukran voor je advies!

03-04-2014, 13:48
Bij me zoontje is het gehecht en voorhuid verdoofd.
Heeft hmdl nergens last van gehad, ook niet achter gehuild geen ontstekingen niks.

In marokko heb je kans op infectie, en niet mooi recht. Is me neefje overkomen meskien, moest hier weer gedaan worden.

Succes met

04-04-2014, 08:45
bij mijn zoontje is ook de voorhuid eraf gehaald en daarna is ie gehecht. mijn zoontje had er wel erg veel last van vond ik echt zielig maar elhamdoelilah het was wel na een week goed genezen.

04-04-2014, 23:06
Mijn kleine is met 3 maanden besneden volgens de klassieke methode en alhamdoelilah helemaal nergens last van gehad! Alleen verdoving moest die huilen. Mijn neefje is in Marokko met zes maanden besneden en dat was ook helemaal perfect gegaan! Alhamdoelilah, doe waar jullie je als ouders goed bij voelen en insha Allah komt het helemaal goed met de kleine


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

05-04-2014, 13:10


Hallo dames, onze eerste kindje word inshallah een jongetje en deze topic heeft me nu ook aan het denken gezet. Wist niet eens dat er zoveel methods waren. Met welke leeftijd hebben jullie je zoontje laten besnijden? Het ziekenhuis waar ik ga bevallen bied het aan meteen als ze geboren zijn. Is dat aan of af te raden?

05-04-2014, 13:49
mijn zoontje was 2maanden toen ie werd besneden

05-04-2014, 21:13

Citaat door smehen_M:
Hallo dames, onze eerste kindje word inshallah een jongetje en deze topic heeft me nu ook aan het denken gezet. Wist niet eens dat er zoveel methods waren. Met welke leeftijd hebben jullie je zoontje laten besnijden? Het ziekenhuis waar ik ga bevallen bied het aan meteen als ze geboren zijn. Is dat aan of af te raden?


Sunnah is om op de 7e dag te laten besnijden.

Mijn zoontje is met 20 maanden besneden en had Nergens last van gehad ook niet met het plassen Hamdoe Allah. Ook het voorhuid verwijderd en gehecht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Pagina's : [1] 2