Bekijk volle/desktop versie : Iemand de titel martelaar geven!



Pagina's : [1] 2 3 4

01-04-2014, 17:17

Door Sheikh Rabee Al Madkhalie hafidahullah

Vraag:

Is het toegestaan om de titel 'Shaheed'(martelaar) aan iemand te geven?


Antwoord:


Nee,dit is niet toegestaan,en niet met zekerheid.Omdat zo als we lezen(in de boek Usool As-Sunnah),wij niet met zekerheid kunnen zeggen dat iemand in Jannah(Paradijs) is of in de Jahanaam(hel)is en iemand Shaheed noemen is hetzelfde als men zegt dat hij in Jannah is.

Enkel degene die Allah en Zijn Boodschapper in de Jannah verklaard hebben zoals de 10(Metgezellen) die de Jannah werden beloofd,de mensen van Badr,Het Verdrag van Ridwaan en evenals de vrouw die epilepsie-aanvallen(x) kreeg.De Profeet salallah wa alihi wa sallam getuigde dat zij van de mensen van Jannah is.En ook aan Abdellah Ibn Sallaam en andere zoals hem.

Wat betreft andere dan hen,wij hopen dat zij van de mensen van Jannah zijn indien zij vroom zijn en wij vrezen ook voor hen(de bestraffing van de Hel).
Maar wij zeggen niet met zekerheid dat zij van de mensen zijn van Jannah of van Jahanaam,wij hopen enkel het goede voo hen.

Echter de extremisten(zoals de Khawaaridj en andere...) zeggen iedereen is een Shaheed(martelaar),zelf een afgedwaalde Shietische Mubtadi(innovator).Zij zeggen hij is een Shaheed.
Terwijl zij de Geleerden van de Sunnah,agenten en spionen van de regering noemen en dat wie van hen sterft geen Shaheed is(in hun ogen).

Toen Jamil Ar-Rahmaan (rahimahullah) was vermoord,hebben zij hem Shaheed genoemd?
Hij vocht voor 10 jaar of meer,de eerste die de vlag van Jihaad droeg(tegen de toenmalige Sovjet Unie)en hij had een Islamitische Staat gesticht.Na dit werd hij opzettelijk vermoord,vechtende op de weg van Allah.Zelfs na dit noemen we hem geen Shaheed!

(Bron:'Een uitleg van de Fundamenten van de Sunnah')


01-04-2014, 17:18


Nota:

Sheikh Rabee hafidahullah vocht onder leiding van Jamil Ar-Rahmaan rahimahullah in de jaren '80 tijdens de Afghan-Sovjet oorlog toen alle voorwaardes van Jihaad aanwezig waren ,onder leiding en steun van Het Permanete Comité voor Fatawa en Onderzoek.Allah bracht de overwinnig voor de moslims.Later werd Jamil Ar-Rahmaan vermoord door een extremistische groep om zo aan de macht te komen en sinds dien kende het land stammen-oorlogen tussen Taliban en andere.


(x) Ibn Abbas zei: “Zal ik een vrouw laten zien die tot de bewoners van het Paradijs behoort?”
Ik (de overleveraar) zei: “Ja.”
Hij zei: “Deze zwarte vrouw kwam bij de Profeet en zei: “Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt. Alstublieft, roep Allah voor mij aan.”
De Profeet zei: “Als je wenst, blijf geduldig en je zal het Paradijs binnengaan. En als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.”
Zij zei: “Ik zal geduldig blijven,” en voegde daar aan toe, “maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan dat ik niet onbedekt raak.” Dus riep hij Allah voor haar aan.”


Deze hadith is overgeleverd van Ata ibn Abi Rabah (moge Allah tevreden met hem zijn) van Ibn Abbas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Sahih Bukharie.
Kijk naar de Amir Al Moemien waar Allah tevreden over was en hem het Paradijs beloofde terwijl vandaag iedereen tickets uitdeelt voor het Paradijs aan ieder die zogezegd Jihaad voert terwijl het niet eens op de Sunnah is!
'Omar op zijn sterfbed.

Toen 'Omar (radya Allahu 'anhu) neergestoken werd kwam 'Abdullah ibnoe 'Abbaas naar hem toe en zei: "O leider der gelovigen, u geloofde toen iedereen (de Profeet – salla Allahu 'alayhi wa salaam) verwierp. U streed zij aan zij met de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) toen iedereen hem in de steek liet en u sterft nu als martelaar. Toen de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) stierf was hij tevreden over u."

Hierop zei 'Omar: "Herhaal datgene wat je hebt gezegd nog eens." Waarna hij dit deed. 'Omar zei toen: "De verwaande is hij die jullie misleidde. Bij Allah, als ik de hele wereld bezat, dan ben ik nu bereid om mezelf daarmee vrij te kopen van datgene wat eraan gaat komen." 'Abdullah ibnoe 'Omar zei: "Het hoofd van (mijn vader) 'Omar lag in mijn schoot toen hij aan het sterven was. Hierop zei hij tegen mij: "Plaats mijn hoofd op de grond." Ik zei toen: "Wat maakt het nu uit of uw hoofd nu in mijn schoot of op de grond ligt." Waarna hij riep: "Doe wat ik je opdraag en leg mijn hoofd op de grond." 'Abdullah ibnoe 'Omar zei: "Toen plaatste ik zijn hoofd op de grond. 'Omar zei toen: "O wee mij en mijn moeder, als mijn Heer, Allah de Verhevene, mij niet genadig is."
(Bron:Op het sterfbed)
En zo waren de Sahaba en de Tabi'oen,zij vreesde Allah en waren niet zeker van hun eindbestemming(Paradijs of Hel).
Moge Allah ons zulke Taqwa geven!


01-04-2014, 17:20
Oke vanaf nu zullen we wanneer het lijk van iemand die in jihaad gestorven is heel erg naar musk ruikt en niet is gerot na 2 weken omdat hij na omstandigheden niet is kunnen begraven zullen we hem geen martelaar noemen.

xsarcasme mode uitx

01-04-2014, 17:30

Citaat door ibnuwaleed:
Oke vanaf nu zullen we wanneer het lijk van iemand die in jihaad gestorven is heel erg naar musk ruikt en niet is gerot na 2 weken omdat hij na omstandigheden niet is kunnen begraven zullen we hem geen martelaar noemen.

xsarcasme mode uitx
Nee,dit is niet toegestaan,en niet met zekerheid.Omdat zo als we lezen(in de boek Usool As-Sunnah),wij niet met zekerheid kunnen zeggen dat iemand in Jannah(Paradijs) is of in de Jahanaam(hel)is en iemand Shaheed noemen is hetzelfde als men zegt dat hij in Jannah is.

01-04-2014, 17:38


Ik had het artikel nieteens gelezen, ik heb het net gelezen en ik maak me nieteens meer zorgen dat mensen dit serieus nemen.

01-04-2014, 17:42
Je leest alleen wat in jouw straatje past vandaar jouw situatie.

01-04-2014, 17:47
[video=youtube;1oKANqFXbFk]http://www.youtube.com/watch?v=1oKANqFXbFk&list=UU2vPOpkODJ33o6UFaZL2R1A[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=1oKANqFXbFk&list=UU2vPOpkODJ33o6UFaZL2R1A

01-04-2014, 19:15

Citaat door ibnuwaleed:
Oke vanaf nu zullen we wanneer het lijk van iemand die in jihaad gestorven is heel erg naar musk ruikt en niet is gerot na 2 weken omdat hij na omstandigheden niet is kunnen begraven zullen we hem geen martelaar noemen.

xsarcasme mode uitx

01-04-2014, 19:15
Ghair in sha allah,
moge allah diegene die strijd op Zijn pad het van hem accepteren.

01-04-2014, 19:45
Sheikh Rabee Al Madkhalie. Inderdaad dé geleerde die je moet volgen.

01-04-2014, 20:00

Citaat door ibnuwaleed:
Oke vanaf nu zullen we wanneer het lijk van iemand die in jihaad gestorven is heel erg naar musk ruikt en niet is gerot na 2 weken omdat hij na omstandigheden niet is kunnen begraven zullen we hem geen martelaar noemen.

xsarcasme mode uitx
Beginpost klinkt overtuigender dan wat je nu uitkraamt.

01-04-2014, 20:04
[video=youtube;umvJmEZz5Kk]http://www.youtube.com/watch?v=umvJmEZz5Kk[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=umvJmEZz5Kk

01-04-2014, 20:07


http://ahlussunnahpublicaties.wordpress.com/2013/02/14/naseeha-aan-de-volgers-van-rabi-al-madkhali/

01-04-2014, 20:08
Praise be to Allaah.
Firstly:

Every Muslim who is killed wrongfully will have the reward of the martyr in the Hereafter, but in terms of this world, he is to be washed and the funeral prayer offered for him, and he is not to be dealt with in the same manner as one who was killed in battle.

It says in al-Mawsoo’ah al-Fiqhiyyah (29/174):

The fuqaha’ are of the view that wrongdoing or injustice mean that the one who is killed in such ways is deemed a martyr, but not in the same sense as the martyr who is killed in battle with the kuffaar. Kinds of unlawful killing include one who is killed by thieves, criminals or bandits; one who is killed defending himself or his wealth or his life or his religion or his family or the Muslims or ahl al-dhimmah (non-Muslims living under Muslim rule); or one who is killed trying to prevent injustice; or one who dies in prison who has been imprisoned unlawfully.

They differed as to whether he is regarded as a martyr in this world and in the Hereafter, or as a martyr in the Hereafter only.

The majority of fuqaha’ were of the view that the one who is killed unlawfully is to be regarded as a martyr in the Hereafter only. He comes under the same ruling as the martyr in battle with the kuffaar in the Hereafter with regard to reward, but he does not come under the same ruling in this world, so he is to be washed (ghusl, after death) and the funeral prayer is to be offered for him. End quote.

In order to attain the reward of the martyrs it is not essential for the one who is killed to have been in a confrontation with those aggressors. If they kill him unawares, then he will be deserving of the reward of the martyrs, in sha Allaah.

Among the evidence for that is the fact that ‘Umar ibn al-Khattaab was stabbed by Abu Lu’lu’ah al-Majoosi when he was leading the Muslims in Fajr prayer, and ‘Uthmaan ibn ‘Affaan was killed by those who had rebelled against him unlawfully, and the Prophet (blessings and peace of Allaah be upon him) described them as martyrs.

It was narrated that Anas ibn Maalik (may Allaah be pleased with him) said: The Prophet (blessings and peace of Allaah be upon him) climbed up Uhud, accompanied by Abu Bakr, ‘Umar and ‘Uthmaan, and the mountain shook with them. He struck it with his foot and said: “Stand firm, O Uhud, for there is no one on you but a Prophet or a Siddeeq or two martyrs.” Narrated by al-Bukhaari (3483).

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen (may Allaah have mercy on him) said: By “Prophet” he was referring to himself, “Siddeeq” was Abu Bakr and the “two martyrs” were ‘Umar and ‘Uthmaan, both of whom (may Allaah be pleased with them) were slain as martyrs. ‘Umar was killed when he was leading the Muslims in Fajr prayer, and he was killed in the mihraab. ‘Uthmaan was killed in his house. May Allaah be pleased with them both and join us and the righteous Muslims with them in the abode of eternal bliss. End quote.

Sharh Riyadh al-Saaliheen, 4/129, 130

01-04-2014, 20:10

Citaat door UmmBenyamin:
Wat is er mis met hem?
Hij verdedigt de taghut en zet jongeren op een dwaalspoor. Met andere woorden, hij vertelt leugens.

Bekijk de video en de link die ik heb geplaatst. Zeker de moeite waard.

Pagina's : [1] 2 3 4