Bekijk volle/desktop versie : Belangrijk!!!!!!!!! Voor de moslims onder ons!



Pagina's : [1] 2

11-02-2003, 12:01
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe,

Het gaat om het volgende Ik betreur altijd als ik op weg naar de moskee bent dat er altijd jongeren van islamitische afkomst buiten ziet hangen en niet naar salaat gaan. Of als je ze vraag kom naar moskee"hebben ze al een smoes klaar leggen van ja ik moet nog woodoo doen dus ik doe het thuis" Op dat momment zeg je dan wel tegen een broeder van ja in de moskee kan je het ook doen,kom mee.... Maar door de kracht van de shaitan ben je niet instaat zo`n iemand te beinvloeden om het werkelijke belang van de salaat in te zien!Ik spreek zoals me titel al zegt over MOSLIM JONGEREN omdat wij de toekomst hebben over de ISLAM hier in Nederland!!!!!(Incha Allah) Wij moeten ons kinderen later de islam meegeven!!!!(Incha Allah) Wij moeten ze de taal van de koran leren!!!!(Incha Allah) Dus dat besef moet al bij ons in het hoofd staan geprint om in onze jaren dat we naar een huwelijk willen toetreden,de zaken wel duidelijk zijn.

Ik praat hier over diegene die niet zo praktizerend zijn en ik spreek ze hier aan als een Broeder!!!!! Dus,Het beste willen voor me mede broeders en zusters! Want wij zijn straks diegene die de islam moet dragen in deze moeilijke tijd Als we zwak zijn in onze dien, dan zullen wij over een tiental jaren INSHA ALLAH,niet er toe instaat zijn om onze geloof te verdedigen in dit land. LOS ERVAN DAT WE HET NU AL MOETEN VERDEDIGEN TEGEN DE JODEN DIE ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN PALESTINA AFSLACHTEN! En Irak niet te vergeten wat op de dag van vandaag gebeurt met je broeders en zusters!Maar er is geen eenheid meer in islam!Iedereen kijkt naar ras, nationalitiet dus ja opstaan voor het geloof doen ze helaas niet.En mensen die denken alleen wat terug te doen tegen het geweld zoals JIHAD plegen die moeten maar wachten tot als wij allemaal als moslims beseffen dat dit niet meer kan!

Nog iets wat ik heeeeeeeeel erg vind!! En dat is de El Aid moslims of de Ramadan moslims of de Jumua moslims Zoals vandaag was de dag wanneer je je broeder weer kan zien die je al 3 maanden niet gezien hebt ,terwijl hij bij mij om de hoek woont en Noord is niet zo groot SoubhannAllah! Maar aan de ene kant ze zijn er ,maar ja islam is niet alleen de ramadan en met de feestdagen of vrijdags !! Men leeft elke dag en Allah swt laat men elke dag weer opstaan met zijn wil!!!! EN WIJ VERGETEN HEM!!!!!!!!! is dit de toekomst van Islam hier in Nederland ???
BROEDERS EN ZUSTERS!!! KOM TOT HET GEBED EN GEDENK Allah (Soubhana oe Wa Tallah).
Dat is de medicijn voor onze imam (hart) Om later onze volgelingen en wij zelf natuurlijk te doen slagen als moslims in dit Kufar land insh allah!



La illaha il Allah !! Mohammeden Rasoel Allah!!

Wa Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

11-02-2003, 12:14


Assalamoe Alaikoem
Jihad21, heb je nog geen Schaap?
Broeder als ik eerlijk moet zijn, ik zie juist steeds meer jongeren, die best geinteresseerd zijn in de Islam, En Honger hebben naar Kennis, Maar meestal niet weten waar ze moeten beginnen Etc..
We moeten hier met z`n allen wat aan doen!!
Moge ALLAAH SWT ons leiden.
3eid moebarek, eet smakelijk
Wasalam Alaikoem
Oem abdullah

11-02-2003, 12:29
Salaam oe Alaikoum

Hahaha Mabrouk el aid lieve zuster
Nope nog geen schapie Morgen Insha Allah want die is besteld door iemand die het gaat slachten en krijg ik er wat van Insha Allah.

Inderdaad dat er jongeren zijn die snakken naar meer kennis en geinteresseert zijn,maar ik zet het juist voor de jongeren die nog niet die intentie hebben om er wat aan te gaan doen, Zoals de mensen die CLUB bezoeken wat ze allemaal typen ga je denken zijn die mensen wel islamitisch bezig?? en zo meer onderwerpen zoals man zoekt vrouw en anders om.
Mijn doel is om hun wakker te maken dat hun beter moet gaan nadenken wat ze verkeerd doen en dat proberen te corigeren Insha Allah! Ik wil dolgraag mijn broeders en zusters op de goeie weg zien dat Geeft mij een Mash Allah gevoel altijd en Allah swt is getuige ervan!

Salaam oe Alaikoum

11-02-2003, 14:33
Salaam aleikom....

Mooie Topic Broeder..... elhamdoelilah heb je ook jongeren die praktiseren, Maar de meerderheid die ik ken loopt nog verdwaald rond.... De basis van Islam wordt zelfs achterwege gelaten -----> Het gebed

InschAllah worden we nog op tijd wakker

Iedereen nog een gezegend offerfeest!

11-02-2003, 14:54


Eid mabrouk iedereen insha'Allah en Insha'Allah zal Allah iedereen op het rechte pad leiden insha'Allah..........

11-02-2003, 15:05
Verschil tussen geloof en ongeloof is het gebed.....

Jaaber Ibn Abdullah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Ik hoorde de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zeggen: 'Met het verrichten van het gebed neemt men afstand van afgoderij en ongelovigheid.' [Boekhaarie]


De uitleg van de hadith: De hadith verklaart dat het niet verrichten van het gebed tot ongelovigheid, dwaling en het verlaten van de Islam leidt. Er zijn talloze uitspraken van de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, die het verrichten van het gebed in gezelschap en in moskeeën als een verplichting naar voren brengen.

Allah, de Verhevene, heeft namelijk toegestemd dat deze moskeeën werden opgericht en dat Zijn naam daar wordt genoemd. Het is de plicht van elke moslim hiervoor zorg te dragen en het initiatief daarvoor te nemen en dit over te dragen aan zijn kinderen, familie en broeders.

11-02-2003, 15:12
Het klopt niet helemaal wat je zegt want het hangt af van de reden waarom iemand niet bidt ... iemand treed pas echt buiten de oever van de islam als hij het gebed ontkent ..... als iemand niet bidt uit nalatigheid dan blijft hij/zij een moslim ..... allahoe ahlem natuurlijk ...

En nu naar de moskee insallah .....

11-02-2003, 15:15
Salaam aleikom...

is er dan een geldige reden om niet te bidden (met uitzondering ziekte)??

Kwam op al islaam dit tegen.....

Vraag: Is er volgens u geen verschil tussen degeen die zegt dat salaat niet noodzakelijk is en dus kafier is en diegene die het nalaat vanwege luiheid. Diegeen die het nalaat vanwege luiheid is toch geen kafier want hij of zij ontkent de salaat niet. Deze persoon verdient misschien wel een straf vanwege het nalaten. Een persoon kan zondigen maar dat wil nog niet zeggen dat hij of zij een kafier is.

Antwoord:

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

De meerderheid van de geleerden zijn van mening dat degene die het gebed achterwege laat (ook als hij deze verplichting niet ontkent), dat hij buiten de oever van de islam treed. Djabir Ibn Abdiellah heeft gezegd dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "het verschil tussen een moslim en een ongelovige is nalaten van het gebed" (Overgeleverd door moesliem in zijn authentieke verzameling).

Overgeleverd door Baridah ibn 'Hosayb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) dat hij de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) hoorde zeggen: "De belofte tussen ons en hen is het gebed, wie het achterwege laat treed in ongeloof." Ahmed, Tiermiedie, Abou Daawoed, nasa'ie en Ibn Madjah.

Lees meer hierover onder de categorie het Gebed; vraag nr.142

En Allah weet het het beste.

Bron: Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

11-02-2003, 15:56
Okeej dan klopt het toch wel wat je zegt. Ik dacht dat alleen degenen die zeggen dat het gebed niet hoeft buiten de oever van de islam traden maar dat is dus ook zo als je bijvoorbeeld uit luiheid niet bidt.

Volgens mij is ziekte geen geldige reden om niet te bidden, maar mag je dan gewoon zittend of liggend bidden (of je moet echt te ziek zijn dan weet ik het niet) ....

11-02-2003, 15:58
Als je trouwens mensen (moslims??) tegenkomt die niet bidden mag je ze dan wel groeten met ''salaam alaikoem'' want ze zijn geen moslim dan .....

11-02-2003, 16:24

Citaat:
Origineel gepost door Ismael21

Volgens mij is ziekte geen geldige reden om niet te bidden, maar mag je dan gewoon zittend of liggend bidden (of je moet echt te ziek zijn dan weet ik het niet) ....
Jah als het een lichaamelijk ziekte is dan kan je inderdaad liggend of zittend bidden.... Dan vraag ik me af hoe het zit met geestelijke ziektes... Zoals dement; Ik ken nl een zuster die wel graag wil bidden...Ze probeert het ook altijd, maar na een rakaat is ze de tel kwijt, en weet ze helemaal niet meer bij welke soera ze is. Ze vergeet alles, verder is ze wel een gezonde meid. Alleen haar geheugen is slecht, waardoor ze het gebed ook na laat...


Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Als je trouwens mensen (moslims??) tegenkomt die niet bidden mag je ze dan wel groeten met ''salaam alaikoem'' want ze zijn geen moslim dan .....
Tja ik zelf denk dan weer toch, als degene zich zelf wel als moslim ziet.... Zal ik diegene ook zo zien, en ook groeten.... Ondanks dat hij/zij buiten de oever van islam valt, hij/zij heeft de sahada gezegd, Is dus wel overtuigd van de eenheid van Allah SWT.... Niet terug groeten kan naar mijn inzien ook demotiverend werken.... Als we willen dat een broeder gaat beginnen met bidden, Moeten we hem ook als broeder zien (door terug te groeten) En hem daarin te versterken InschAllah

Allah Ou Aliem

11-02-2003, 16:25

Citaat:
Origineel gepost door saida16
als je niet bidt ben je dan automatisch geen moslim?
Salaam oe Alaikoum

Het verschil tussen een moslim en een ongelovige is het gebed (bouchari)


11-02-2003, 21:38



Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Als je trouwens mensen (moslims??) tegenkomt die niet bidden mag je ze dan wel groeten met ''salaam alaikoem'' want ze zijn geen moslim dan .....
salaam alaikom

echt een hele goede vraag?????

12-02-2003, 07:39

Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Als je trouwens mensen (moslims??) tegenkomt die niet bidden mag je ze dan wel groeten met ''salaam alaikoem'' want ze zijn geen moslim dan .....
Salaam oe Alaikoum

Tuurlijk wel broeder want als je dat niet doet dan ben je fout bezig snap je want hij mag wel niet bidden maar hij kan altijd in Allah swt geloven en hij kan ook vasten enz het is de plicht van ons om diegene te helpen terug komen in de Islam en niet hun gaan verstoten omdat hun het salaat niet verichten! Wij moeten hun helpen om weer op het pad van Allah swt te komen!

Salaam oe Alaikoum

12-02-2003, 10:19
Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

Ik zou ook terug groeten. Want met niet teruggroeten help je m niet. Zoals jihadz21 ook zei je moet ze juist helpen om het juiste pad op te komen en ze behandelen als je broeder of zuster. Als je ze gaat behandelen als ongelovigen dan voelen ze zich misschien nog verder verwijdert van de islam. En daar schiet je ook niets mee op....je moet ze juist helpen de salaat te verrichten en ze erop wijze wat de waarde er van is.

wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

Pagina's : [1] 2