Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek



Pagina's : 1 [2]

25-03-2003, 19:50
Meid een goede tip!!

En trouwens ik ben trots op je!

In marokkaanse winkeltjes hebben ze van die kleine hoofddoekjes die zijn gemaakt van katoen, de prijs is 1 euro tot 2 euro. Je hebt ze in alle kleuren en ze zijn heel makkelijk te gebruiken.
Maar ze bedekken niet al je haar, wat je dan doet is een sjaal die ze ook in die winkels verkopen , je hebt tegenwoordig hele mooie, die sjaal die maak je boven vast met een naaldje met een rondje achter. En wat je dan bij je kin doet moet je zelf weten je kunt de sjaal omslaan maar je kunt m ook onder vastmaken, en dat vind ik persoonlijk veel mooier en beter(zo hoort de hijab ook gedragen te worden)

Misschien dat je hier iets aan hebt!

Liefs Nora

26-03-2003, 13:40


waar slaat dit o doe je je hoofdoek voor je geloof of voor de sikkie bikkie bezdam gewie.ja toch slaat nergens op doe die hoofdoek gewoon op inplaats van er een modehoofdoek van te maken.en trouwens in het geloof heb je praktijk en theorie.mha salama

26-03-2003, 18:19
helemaal gelijk

28-03-2003, 22:41
Nou meid lahie kebel dat je hoofdoek gaat dragen en het beste vind ik gewoon een hoofdoek zo een vierkante bij de puntje pakken en van voren met een speld dicht doen. Dat vind ik het beste en als je niet tege die speld kan dan doe ik ook wel eens gewoon een heel grote sjaal ook hel brede en dan maak ik hem eerst gewoon strak naar achteren de ene kant langer dan de ander kant en dan pak ik de langere kant en draai hem om me nek en om me knotje vand e achter kant en zit hij ook bedekt, zonder dat je me oren of nek of oorbellen ziet!

na ik hoop en dat je er wat aan hebt en grote sjaald kun je meestal bij de V&D kopen hebben ze soms avn die grote sjaals naja ik koop meestala lleen beige zwart wi ik weet nie wat jou smaak is?


maar vel succes en lahi kbel

beslamma

02-04-2003, 22:57


Ik zie zelf soms ook creatie's voorbij komen waarvan ik toch effe achter mijn oren moet krabben.

Ik draag em al ruim een jaar en het is echt voor de spiegel uitproberen. Dan krijg je zelf wel de handigheid er van in. Eerst was het bij mij ook echt van dat mijn hals nog wel te zien was(dus mijn sjaal wat laten hangen van voren) en toen in de zomer droeg ik em standaard gewoon naar achter toe zoals je altijd op die moesalsalat ziet(dus nog minder bedekt) Allah ie sme7lie

Maar op een gegeven moment begon ik er meer aan te wennen en nu hou ik van mijn hoofddoek, ik sta er nu meer achter en zie de werkelijke waarde er meer van in. Dus dan ga je op een gegeven moment ook beter met je hoofddoek om. Dragen op de juiste manier dus. En vergeet niet, het zijn ook de kleren die aangepast moeten worden, dat vergat ik namelijk nog wel eens (vooral omdat ik best wat anders gewend was), het gaat allemaal niet van de een op de andere dag. Als je niyaa juist is dan denk ik dat het inshaAllah allemaal wel goed komt.
Allah oe A3lam

23-12-2008, 17:01
Beste Oughtie/Aghawaat,

Wie van jullie is op straat nog niet aangekeken als “onderdrukte moslimvrouw” of aan een loket aangesproken in traag, uiterst gearticuleerd, algemeen Nederlands, bovendien ook nog eens met gebarentaal; en dit allemaal omdat je een moslimvrouw bent die staat op haar waarden en normen?

Wie van jullie heeft al eens gedacht: “ … hebben jullie het echt niet warm in die hitte met deze hoofddoeken …” of “ … weer een vreemdelinge die geen Nederlands kan …”.

Ik denk dat we elkaar allemaal wel met de vinger hebben gewezen omdat we “anders” zijn.

http://www.oughtie.com

25-12-2008, 08:37
Beste Aghawaat/ Zusters,

Wie van jullie is op straat nog niet aangekeken als “onderdrukte moslimvouw” of aan een loket aangesproken in traag, uiterst gearticuleerd, algemeen Nederlands, bovendien ook nog eens met gebarentaal; en dit allemaal omdat je een moslimvrouw bent die staat op haar waarden en normen ?

Wie van jullie heeft al eens gedacht: “…hebben jullie het echt niet warm in die hitte met deze hoofddoeken aan…” of “…weer een vreemdelinge die geen Nederlands kan…”.

Ik denk dat we elkaar allemaal wel met de vinger hebben gewezen omdat we “anders” zijn.

http://www.oughtie.com

Pagina's : 1 [2]