Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Ziekenhuisdieet (vraag)



28-03-2014, 19:37
Heey ,

Ik wil het ziekenhuisdieet gaan doen , heeft iemand hier ervaringen mee ?

Je mag dus niet langer dan 3 weken dit dieet doen .

Ik was van plan om eerst 2 weken aftebouwen van wat ik nu eet naar gezond eten , want ik eet nu vaak chocola , chips snoep etc . allemaal dingen de erg ongezond zijn . Dus ik dacht als ik nou eerst 2 weken gezond ga eten met groenten en fruit weinig koolhydraten en geen zoete dingen eet en ondertussen wel sporten elke dag . En dan 2 weken dat ziekenhuisdieet doen en niet sporten
Ga ik dan resultaat zien of krijg ik het jojo effect dan?

28-03-2014, 22:22


Heej meid,
ik vrees uit ervaring dat je last gaat krijgen van jojo effect. Ziekenhuisdieet was het eerste dieet dat ik had uitgeprobeerd. Ik was op korte 5kilo afgevallen maar alles is er weer terug bij, het dubbele zelf. Wat ik jou aanraad is om de chocolade, chips, snoep, frisdrank, suiker en gefrituurde eten te laten staan. Leer gezond te eten en vermijd dat je honger gaat lijden door een dieet.. Ik zelf ben nu twee weken gezond aan het eten en ik ben al 3kilo kwijt. Het duurt wel langer maar je moet denken het is een levenstijl...

30-03-2014, 16:48

Citaat door Marokkaantjex3:
Heej meid,
ik vrees uit ervaring dat je last gaat krijgen van jojo effect. Ziekenhuisdieet was het eerste dieet dat ik had uitgeprobeerd. Ik was op korte 5kilo afgevallen maar alles is er weer terug bij, het dubbele zelf. Wat ik jou aanraad is om de chocolade, chips, snoep, frisdrank, suiker en gefrituurde eten te laten staan. Leer gezond te eten en vermijd dat je honger gaat lijden door een dieet.. Ik zelf ben nu twee weken gezond aan het eten en ik ben al 3kilo kwijt. Het duurt wel langer maar je moet denken het is een levenstijl...
Als het dubbel terugkomt dan lijkt het me niet meer zo een goed plan , ik denk dat gewoon gezond eten zoals je zegt beter is . Thanks voor je reactie

31-03-2014, 09:35
Ik heb het ook gedaan en was 6 kilo kwijt in anderhalve week. Het is er echt bijna 9 maanden afgebleven maar door stress ben ik enormmm ongezond gaan eten. Die stress had niks te maken met dieet, dat ongezond eten had ik zoiezo wel gedaan. Ik vind het ziekenhuisdieet wel goed hoor, ik hield me er niet 100% aan. Maar die producten zoals beschuit & yoghurt, dat zijn gezonde producten en je went daaraan. Wat beftreft chocola snoep chips, als je ze niet in huis haalt, kun je ze ook niet eten.
Natuurlijk kom je dubbel aan als je heel erg ongezond gaat eten Dat kom je ook aan als je op de gezonde manier was afgevallen. Het ligt aan teveeeel junkfood en die snacks dat je aankomt, niet omdat je stopt met het dieet. Dat is mijn ervaring.
Ga niet het ziekenhuisdieet 100% volgen want het is wel heel weinig dat je op een dag mag eten
Mohim, denk er over na. Je kunt ook gewoon gezonder eten en meer bewegen. Dat werkt altijd wel. Maar dan moet je stoppen met ongezonde dingen eten he. Ik zit zelf in de knoop met afvallen

27-06-2014, 11:53


Wat voor beleg mag je gebruiken met dit dieet?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

04-07-2014, 14:34
Ik het dit dieet ook voor twee weken gedaan alleen in de avond at ik altijd normaal (gezond). Ik nam geen suiker chocola en fris etc. Alleen gezonde tussendoortjes en water. Ik ben 7 kilo afgevallen daarmee en na die twee weken heb ik aan calorieen tellen gedaan. Elke dag 1500 cl maar vooral gezond eten is echt belangerijk want anders blijf je forever dieeten en jojo'en. Door de Ramadan zit ik nu Alhamdoelilaah weer op me oude gewicht van voor de zwangerschap van 57 kilo.

04-07-2014, 14:45
Ow geweldig, 7 kilo in twee weken.
Ik heb er spijt van dat ik dit dieet niet heb gevolgd.
7 augustus ga ik trouwen.
Inchallah doe ik het een week voor me bruiloft!
Hopen dat ik 5 kilo ben afgevallen!

Maar of dit in Marokko lukt weet ik niet