Bekijk volle/desktop versie : kan dit in een huwelijk?



Pagina's : [1] 2 3

25-02-2005, 15:04
Ik heb een vraagje: stel je bent getrouwd, en je werkt in een beleggingskantoor.
in deze sector kom je alleen rijke, chique mensen tegen.
Om klanten aan te trekken, worden er seminaries georganiseerd. Avonden waar er verschillende mensen voor worden uitgenodigd.
en jij als enig personeelslid zou ook naar deze avonden moeten komen, om de klanten te ontvangen, wegwijs te maken, ....

Deze avonden vinden 1 maal plaats per maand. wat zou jij doen?? vind je voor jezelf dat je naar deze avonden kan nu je getrouwd bent? Waarom wel, en waarom niet??? En wat als je man jou niet toelaat, maar jij wil dit echt heel graag, want je doet je werk zo verschrikkelijk graag, wat zouden jullie doen???

Please geef jullie mening hierover.

Thanks.

25-02-2005, 15:30


Ik vind dat dit niet is voor getrouwde vrouwen (zekers niet voor moslima's)
Ik zie dan meteen alcohol en vieze oude bazen hihi...MIjn man zou me echt niet laten gaan dat weet ik al zonder dat ik hoef te vragen,maar anders om hoeft hij dat dus ook niet te flikken.als het nu 1 keer was maar het is maandelijks!!

25-02-2005, 16:51
[QUOTE=Thefast]Ik heb een vraagje: stel je bent getrouwd, en je werkt in een beleggingskantoor.
in deze sector kom je alleen rijke, chique mensen tegen.
Om klanten aan te trekken, worden er seminaries georganiseerd. Avonden waar er verschillende mensen voor worden uitgenodigd.
en jij als enig personeelslid zou ook naar deze avonden moeten komen, om de klanten te ontvangen, wegwijs te maken, ....

Deze avonden vinden 1 maal plaats per maand. wat zou jij doen?? vind je voor jezelf dat je naar deze avonden kan nu je getrouwd bent? Waarom wel, en waarom niet??? En wat als je man jou niet toelaat, maar jij wil dit echt heel graag, want je doet je werk zo verschrikkelijk graag, wat zouden jullie doen???

Please geef jullie mening hierover.

Thanks.[/QUOTE

het is niet belangrijk wat ik vind maar het is belangrijk wat Allah swt hierover zegt

of je nu getrouwd bent of niet er gelde de zelfde rechten en plichten voor een moslima.. en nee ik zal dus zeker niet mee doen aan deze koefaar imitaties

25-02-2005, 16:56

Citaat door zwangermeisje:


het is niet belangrijk wat ik vind maar het is belangrijk wat Allah swt hierover zegt

of je nu getrouwd bent of niet er gelde de zelfde rechten en plichten voor een moslima.. en nee ik zal dus zeker niet mee doen aan deze koefaar imitaties
mashAllah

Daar sluit ik mezelf bij aan. Mn aanstaande zou het ook niet tolereren. En ik zou het niet willen, hoe graag ik de job ook doe, er zijn grenzen.

25-02-2005, 17:02



Citaat door Mysticalia:
mashAllah

Daar sluit ik mezelf bij aan. Mn aanstaande zou het ook niet tolereren. En ik zou het niet willen, hoe graag ik de job ook doe, er zijn grenzen.
Alhemdoelilah lieverd p.s alles goed

25-02-2005, 17:24

Citaat door Thefast:
Ik heb een vraagje: stel je bent getrouwd, en je werkt in een beleggingskantoor.
in deze sector kom je alleen rijke, chique mensen tegen.
Om klanten aan te trekken, worden er seminaries georganiseerd. Avonden waar er verschillende mensen voor worden uitgenodigd.
en jij als enig personeelslid zou ook naar deze avonden moeten komen, om de klanten te ontvangen, wegwijs te maken, ....

Deze avonden vinden 1 maal plaats per maand. wat zou jij doen?? vind je voor jezelf dat je naar deze avonden kan nu je getrouwd bent? Waarom wel, en waarom niet??? En wat als je man jou niet toelaat, maar jij wil dit echt heel graag, want je doet je werk zo verschrikkelijk graag, wat zouden jullie doen???

Please geef jullie mening hierover.

Thanks.
Nee stel jezelf eerst de vraag...
Mag je daar oorspronkelijk islamitisch wél werken? Als dat al niet mag...wat denk je dan dat Allah swt zal zeggen over jou vraag?

25-02-2005, 18:38
Islamitisch gezien mag het niet, dus ik zou het ook niet doen, hoef het niet eens aan me man te vragen.

25-02-2005, 20:56
Ik snap jullie mensen niet, sorry.
Als haar man het wel accepteert en jij je volgens de islaam gedraagd is er toch geen probleem?!
Ik heb het zelfde, ook ik moet voor vergaderingen, seminare en winning van klanten s'avonds soms weg. Mijn man en ik hebben daar geen problemen mee. Ook kan het goed met het geloof gecombineerd worden. Als een vrouw zich kuis en normaal gedraagd zie ik het probleem niet.

25-02-2005, 21:50
ik sluit me aan bij smurfi als je je grenzen kent en jezelf blijft is er niks aan de hand. ik bedoel van je het hoord bij je baan je doet het nit ter ontspaning ofzo

25-02-2005, 23:10
The fast: In jouw geval als je man het er mee eens is zou ik het doen, luister niet naar al die onzin over dat het niet mag. zolang jij je weet te gedragen is er niks aan de hand lijkt mij. het hoort bij je werk, ik wens je daar veel sterkte bij. Nogmaals als het mag van je man luister dan niet naar al dat onzin wat je hier leest van al deze andere vrouwen die zijn gewoon jaloers op je.

26-02-2005, 00:36

Citaat door Thefast:
Ik heb een vraagje: stel je bent getrouwd, en je werkt in een beleggingskantoor.
in deze sector kom je alleen rijke, chique mensen tegen.
Om klanten aan te trekken, worden er seminaries georganiseerd. Avonden waar er verschillende mensen voor worden uitgenodigd.
en jij als enig personeelslid zou ook naar deze avonden moeten komen, om de klanten te ontvangen, wegwijs te maken, ....

Deze avonden vinden 1 maal plaats per maand. wat zou jij doen?? vind je voor jezelf dat je naar deze avonden kan nu je getrouwd bent? Waarom wel, en waarom niet??? En wat als je man jou niet toelaat, maar jij wil dit echt heel graag, want je doet je werk zo verschrikkelijk graag, wat zouden jullie doen???

Please geef jullie mening hierover.

Thanks.
Heb jij weleens aan je toekomstige gevraagt wat hij allemaal voor jou op zij zet?? een vrouw als jij zou ik niet willen, alleen om de gedachten dat jij dit werk wilt doen..

ik groet jou

26-02-2005, 20:03

Citaat door smurfi:
Ik snap jullie mensen niet, sorry.
Als haar man het wel accepteert en jij je volgens de islaam gedraagd is er toch geen probleem?!
Ik heb het zelfde, ook ik moet voor vergaderingen, seminare en winning van klanten s'avonds soms weg. Mijn man en ik hebben daar geen problemen mee. Ook kan het goed met het geloof gecombineerd worden. Als een vrouw zich kuis en normaal gedraagd zie ik het probleem niet.
Salaam Aleikom

Je zegt ''Als haar man het wel accepteert en jij je volgens de islaam gedraagd is er toch geen probleem?!'' Dat laatste punt; Als jij je volgens de islaam gedraagt. Krijg je in zo een omgeving de gelegenheid om je Islamitisch te gedragen; Dus niet mengen met mannen/geen hand geven aan niet mahrem mannen/niet in een omgeving waar alcohol of andere harame zaken zijn/ Belangrijkste van al; Je te kleden volgens de voorschriften van de Islaam, de gehele Hijaab? En je gebedden op tijd te verrichten

Ik kan me haast niet voorstellen dat je de regels van de Islaam in acht kan houden op een seminar voor je bedrijf

Mijn advies is dus ook; doe het niet. En vooral als je man er ook moeite mee heeft.

26-02-2005, 20:07


Jouw man heeft jouw waarschijnlijk al gekend toen je dit werk had.
Ik vind dat het moet kunnen....het is wel je werk.
Ik zelf moet ook aanwezig zijn bij dit soort gelegenheden puur om klanten te trekken. Ik ga ook vaak uit eten met klanten. En het is ook belangrijk voor mijn carriere.

Als je man je begrijpt dan accepteerd hij dit....
Accepteerd hij dit niet....dan is het aan jouw om te beslissen wat belangerijk is voor je leven. En je zult aan hem moeten vragen wat de reden is dat je niet mag gaan.
Je moet je afvragen: Vind jij zijn reden goed genoeg om je baan op spel te zetten?

voor de rest veel succes

26-02-2005, 20:17

Citaat door SsiSta:
Salaam Aleikom

Je zegt ''Als haar man het wel accepteert en jij je volgens de islaam gedraagd is er toch geen probleem?!'' Dat laatste punt; Als jij je volgens de islaam gedraagt. Krijg je in zo een omgeving de gelegenheid om je Islamitisch te gedragen; Dus niet mengen met mannen/geen hand geven aan niet mahrem mannen/niet in een omgeving waar alcohol of andere harame zaken zijn/ Belangrijkste van al; Je te kleden volgens de voorschriften van de Islaam, de gehele Hijaab? En je gebedden op tijd te verrichten

Ik kan me haast niet voorstellen dat je de regels van de Islaam in acht kan houden op een seminar voor je bedrijf

Mijn advies is dus ook; doe het niet. En vooral als je man er ook moeite mee heeft.
Altijd wanneer hier op de forum zoiets wordt geplaatst door een vrouw, wordt de
Islam naar voren gehaald....Mocht een man hiermee beginnen ( waar ik mij nauwlijks kan voorstellen) zal men niet gauw aan komen met de Islam

Op het werk en zoals hier op aarde heb je mannen en vrouwen...je moet je wel als vrouwen mengen met mannen. Mijn collega's zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen ...hetzelfde geld ook voor de klanten.

26-02-2005, 21:14

Citaat door SsiSta:
Salaam Aleikom

Je zegt ''Als haar man het wel accepteert en jij je volgens de islaam gedraagd is er toch geen probleem?!'' Dat laatste punt; Als jij je volgens de islaam gedraagt. Krijg je in zo een omgeving de gelegenheid om je Islamitisch te gedragen; Dus niet mengen met mannen/geen hand geven aan niet mahrem mannen/niet in een omgeving waar alcohol of andere harame zaken zijn/ Belangrijkste van al; Je te kleden volgens de voorschriften van de Islaam, de gehele Hijaab? En je gebedden op tijd te verrichten

Ik kan me haast niet voorstellen dat je de regels van de Islaam in acht kan houden op een seminar voor je bedrijf

Mijn advies is dus ook; doe het niet. En vooral als je man er ook moeite mee heeft.
Weet je, als je je echt volgens de islaam wil gedragen. Dan KUN je bijna niet eens werken als vrouw. Zelfs een gewone kantoorbaan is gemengd met andere mannen. Lunchen met collega's kan dan niet (zitten ook mannen bij) etc. Wat dacht je van werken als caissiere? Vreemde mannen aan je kassa, verkopen van alcohol en varkensvlees etc.

Maar als vrouw moet je je gewoon bewust hiervan zijn en jezelf kuis gedragen. Ik heb een kantoorbaan, ik deel een kamer met 3 mannen en nog 2 vrouwen. Die maken soms geintjes over sex enzo. Ik hou me er altijd buiten of loop weg etc. Je kan er in deze westerse maatschappij gewoon niet omheen. Maar je kan wel proberen een weg te vinden waar je toch afstand houdt van dit soort mensen zonder er buiten te vallen.


Als je man het oke vindt moet je het gewoon doen. Maar wel jezelf kuis gedragen etc. Maar als je man het niet goed vindt, dan zou ik ander werk zoeken. Mijn gezin/man zou voor mij veeeel belangrijker zijn dan een of andere baan.

Pagina's : [1] 2 3