Bekijk volle/desktop versie : "Wie wilt mijn moeder kopen?"



27-03-2014, 15:34






http://www.facebook.com/photo.php?v=311471565668677


Ook al heb je geen FB je kan hem bekijken.

De moeder van die man komt naast hem staan om foto's te maken waarop zijn bruid zegt van haal haar hier weg de foto's komen in een tijdschrift.
Hij gaf eerst aan van nee ik kan haar niet naar beneden laten gaan
zij bleef erbij dat hij haar naar beneden moest brengen ....

De man gaf gehoor aan zijn vrouw en vroeg zn moeder bij zijn broers/zussen te zitten...

Min 1:42 zegt de man : ya jama3a ana bidi abiee3 oumiii (Mensen ik wil mijn moeder verkopen)
Wilt iemand haar kopen ?? zegt hij verder ...

min 2:58 zo te zien wilt niemand haar kopen.
3:55 mensen ik wil jullie voorstellen aan mn moeder, deze simpele mens die moeite heeft gedaan en heeft gevochten zodat ik een ingenieur kon worden...

Normaliter vertaal ik dit soort dingen nooit, maar dit was een goede les en hoop dat iedereen er wat van heeft geleerd.
Mensen die hun ouders ruilen voor een man of vrouw (geen geldige islamitische reden) zoals deze man in het begin deed... gehoorzamen van zn vrouw zodat zij met haar hoofd op een tijdschrift kan komen.
Vaak zijn ouders zelf diegene die ruzie en problemen veroorzaken, maar let er aub op dat jij niet de onruststoker bent.

allah isma7 lina f lwalidien.

27-03-2014, 15:46


Dit is toch een film

27-03-2014, 15:48
Amin, genoeg Marokkaanse schmeta die hun ouders aan de kant zetten voor de man/vrouw

27-03-2014, 15:54
Kippenvel!

Lekker voor haar! Zo lekker gedumpt op je trouwdag.

Deze vond ik ook triest. Reactie onder de video.


Citaat:
Dounia Dody
Hta ana 3acht nafs lqissa m3a baba youm zawajo qalia matbqaych tqolili baba wana kan 3omri 8ans

27-03-2014, 16:00


amien

Sommigen dumpen hun moeders om het geringste, ze beseffen niet hoe groot deze zonde is.


Moge Allah over onze moeders waken. Want er zal een dag komen dat ze er niet meer is. Sommigen die geen moeder meer hebben, weten maar al te goed wat ik bedoel.

27-03-2014, 18:11

Citaat door Milky_:
Kippenvel!

Lekker voor haar! Zo lekker gedumpt op je trouwdag.

Deze vond ik ook triest. Reactie onder de video.


Die reactie zag ik ja.
Gelukkig is dit maar een film maar de les die je eruit kan halen is gewoon priceless
velen luisteren naar hun man/vrouw en ruilen hun ouders daarvoor in

Reactie van een dame
انا زوجي لو سمح في امه في يوم من الايام او قال عنها سوءا سأطلب الطلاق على الفور ، لا اريد ابناء من دمه لن يعرفوا بقيمتي فكما رمى امه سيرميني ابناءه حتى لو نبتوا برحمي


Citaat:
De vertaling:
Als mijn man op een dag iets slechts zegt over zijn moeder of afstand van haar neemt dan ga ik van hem scheiden. Ik wil geen kinderen die zijn bloed hebben die mijn waarde niet kennen. want zoals hij zijn moeder heeft verwaarloosd zo zullen mijn kinderen mij verwaarlozen al komen ze uit mn baarmoeder
Kama tadino toudaan


Citaat door Oum_Farah:
amien

Sommigen dumpen hun moeders om het geringste, ze beseffen niet hoe groot deze zonde is.
Moge Allah over onze moeders waken. Want er zal een dag komen dat ze er niet meer is. Sommigen die geen moeder meer hebben, weten maar al te goed wat ik bedoel.

Helaas is dat zo, het is vaak dat de ene iets van de andere vraagt/eist, en ondanks dat men soms weet dat het fout is kiezen ze er toch voor om het te doen.
allah ir7amhoum

27-03-2014, 18:29
heeft me echt geraakt en het is spijtig bij sommigen de realiteit.....

Hoe kan je jouw ouders vergeten die hun hele leven zich ingezet hebben voor je, je hebben liefgehad je verzorgt voor een vrouw:man die je pas ontmoet hebt en nog niet kent?

27-03-2014, 18:38
Wat zielig toen ze aan hem dacht toen hij nog klein was.

Een moeder; niemand kan haar plek innemen. Niks kan er tegenop voor de zorg die zij verleend heeft. Degene die dat accepteren zijn zich zelf niet meer. Anders snap ik gewoon niet waarom je dat kan doen.. Hun harten zijn gewoon dood dan kan niet anders

27-03-2014, 19:28
Subhanallah, kreeg een déjà vu naar mn eigen bruiloft. Na de henna avond Belde mijn bijna ex mij boos op. Hij en Zijn moeder waren van mening dat mijn moeder de henna avond bij mijn ouders Thuis niet goed had geregeld. Hij zei toen dat we niks aan mn moeder zouden hebben. Terwijl mijn moeder meskina de hele avond aan het regelen en doen was voor de gasten. De volgende dag zou de bruiloft Zijn en hij ging de avond daar voor onterecht te Keer over mijn moeder.

Nu jaren later liggen we in scheiding. Tot aan de dag van vandaag heb ik spijt dat ik na die henna avond het feest niet heb afgeblazen. Iemand die je ouders zo behandeld heeft geen elgir in zich, helemaal niets.



Citaat door AbouRfissa:






http://www.facebook.com/photo.php?v=311471565668677


Ook al heb je geen FB je kan hem bekijken.

De moeder van die man komt naast hem staan om foto's te maken waarop zijn bruid zegt van haal haar hier weg de foto's komen in een tijdschrift.
Hij gaf eerst aan van nee ik kan haar niet naar beneden laten gaan
zij bleef erbij dat hij haar naar beneden moest brengen ....

De man gaf gehoor aan zijn vrouw en vroeg zn moeder bij zijn broers/zussen te zitten...

Min 1:42 zegt de man : ya jama3a ana bidi abiee3 oumiii (Mensen ik wil mijn moeder verkopen)
Wilt iemand haar kopen ?? zegt hij verder ...

min 2:58 zo te zien wilt niemand haar kopen.
3:55 mensen ik wil jullie voorstellen aan mn moeder, deze simpele mens die moeite heeft gedaan en heeft gevochten zodat ik een ingenieur kon worden...

Normaliter vertaal ik dit soort dingen nooit, maar dit was een goede les en hoop dat iedereen er wat van heeft geleerd.
Mensen die hun ouders ruilen voor een man of vrouw (geen geldige islamitische reden) zoals deze man in het begin deed... gehoorzamen van zn vrouw zodat zij met haar hoofd op een tijdschrift kan komen.
Vaak zijn ouders zelf diegene die ruzie en problemen veroorzaken, maar let er aub op dat jij niet de onruststoker bent.

allah isma7 lina f lwalidien.