Bekijk volle/desktop versie : Uitnodiging naar Salafiyya!



Pagina's : [1] 2

27-03-2014, 01:25
[video=youtube;Ysmf1zpeEpc]http://www.youtube.com/watch?v=Ysmf1zpeEpc[/video]

Voor diegene die gebruik maken van hun telefoon, hier de link:

http://www.youtube.com/watch?v=Ysmf1zpeEpc

27-03-2014, 08:25


Is er een link ?

27-03-2014, 08:27
Je bedoeld naar de telefiyaa (ontsporing)

27-03-2014, 08:28

Citaat door de_verteller:
Je bedoeld naar de telefiyaa (ontsporing)
als je niks te melden hebt reageer niet haatzaaier

27-03-2014, 08:38



Citaat door Achii.:
Is er een link ?
http://www.youtube.com/watch?v=Ysmf1zpeEpc

27-03-2014, 12:38

Citaat door X-Soufyane-X:
Probeer iets nieuws het is 2014 nemand gelooft meer in die onzin
Allaah zegt in Soerat at-Tawbah (hetgeen vertaald kan worden als volgt):

“Zij willen het licht van Allaah doven met hun monden, maar Allaah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de Kaafiroen (ongelovigen) het. Hij is Het Die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de leiding en de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten, ook al haten de Moeshrikoen (afgodendienaren) het.”
(Soerat at-Tawbah: 32-33)

27-03-2014, 12:42

Citaat door Buurmattie:
http://www.youtube.com/watch?v=Ysmf1zpeEpc
dank u mattie

27-03-2014, 12:47

Citaat door X-Soufyane-X:
Wat heeft dat met salafiya te maken ? Zie de vergelijking niet als ik mij nog wat kan herinneren is dat de koran de boek van de islam en niet salafiya
1. Waar verschilt as-Salafiyah met de Kitaab & de Sunnah, baaraakalaaho feek.
2. Wat is as-Salafiyah?

27-03-2014, 12:48

Citaat door X-Soufyane-X:
Wat heeft dat met salafiya te maken ? Zie de vergelijking niet als ik mij nog wat kan herinneren is dat de koran de boek van de islam en niet salafiya
Profeet Mohamed , vrede zij met hem, zei tegen Fatima:
“Wat een uitmuntende Salaf ben ik voor jou.”(sahieh Muslim)

27-03-2014, 12:50

Citaat door Abu-Abdennour:
Profeet Mohamed , vrede zij met hem, zei tegen Fatima:
“Wat een uitmuntende Salaf ben ik voor jou.”(sahieh Muslim)
In welke context werd dit gezegd? En is de betekenis van dit woord dezelfde als de betekenis van selefie vandaag de dag?

27-03-2014, 12:53
Waar komt het woord Salafiyah vandaan?

Profeet Mohamed , vrede zij met hem, zei tegen Fatima:
“Wat een uitmuntende Salaf ben ik voor jou.”(sahieh Muslim)

Imaam Abu Haneefah:
" Houd je aan de athar (uitspraken/verhalen) en tareeqah (manier) van de Salaf en wees voorzichtig van onlangs uitgevonden kwesties want elk van het is een innovatie"

AS-Sam'aanee:
" as-Salafi: dit is een toeschrijving aan de Salaf en aan hun manieren, in dat wat is overgeleverd van hen."

Ibn Atheer over de uitspraak van as-Sam'aanee:
"En een groep stond bekend om deze toeschrijving. Dus de betekenis is: dat de term selefie, en de toeschrijving aan de selef, een kwestie is dat bekend stond in de tijd van Imaam as-Sam'aanee en de Imaam's voor hem.''

Al-Haafidh ibn Hadjar over Aboe Amr ibn as-Salaah:
"Hij was extreem sterk en toewijdend, Selefie in zijn algemeenheid (van zijn zaken)..."

As-Soeyoeti over Ibn as-Salaah:
"Hij was Selefie, nam met weinig genoegen en had een correcte aqiedah (geloofsbelijdenis)..."

Adh-Dhahabie over al-Haafidh Ya`qoeb al-Fasawie:
"En ik kende Ya`qoeb al-Fasawie niet anders behalve als Selefie..."

Adh-Dhahabie over Iemaam, aboe Isma`iel al-Harawie:
"Hij was de Shaych van Islaam, een Oprechte Atharie..."

Adh-Dhahabie over Iemaam, Aboel-`Abbaas bin Majd al-maqdisi:
"Hij was betrouwbaar, intelligent, Selefie en vroom..."

Abdullaah ibn al –Mubaarak:
“Verlaat de hadeeths van Amr bin Thaabit, want hij misbruikte de Salaf.”

Shaykh Al-Islaam Ibn Taymiyah:
"Het is geen schande dat er iemand Madhab As-Selef beaamd en zichzelf daarmee associeert en daar trots op is! Beter gezegd, het moet unanieme overeenstemming van hem geaccepteerd worden, want de Selef hun madhab is alleen maar op Waarheid gebaseerd!" ‘’…Al-Firqatoen-Naadjiyah Ahloels-Soennah Wal-Djama’ah…zij liggen in het midden van de (Islamitische) sekten, zoals de Oemmah (Moslimnatie) in het midden van de naties ligt. Zij leggen tussen Ahloe-Ta’tiel Al-Djamiyah en Ahloe-Tamthiel Al-Moeshebihah desbetreffende Al-Asmaa was Sifaat van Allaah Ta’ala. En zij liggen tussen Al-Djabriyah en Al-Qaderiyah desbetreffende de handelingen van Allaah. En tussen Al-Haaroeriyah en Al-M’otazilah, en tussen Al-Moerdjiyah en Al-Djamiyah desbetreffende het hoofdstuk: Benaming van Iemaan en Dien! En tussen de Raafidah en de Chawaaridj desbetreffende de metgezellen van de profeet (vrede zij met hem)….! "


Imaam Ad-Dhaabie zegt over Imaam Ad-Daaroqodnie:
"De man heeft zich nooit beziggehouden met 'Ilm al Kalaam of woordtwisterij, en is hier nooit op ingegaan. Integendeel! Hij was een Selefie!"

Shaykh bin Uthaymeen:
De Salaf betekent de voorgangers dus degene die voor een persoon komt wordt een Salaf genoemd voor die persoon, maar wanneer de term Selef wordt gebruikt dan wordt daar de eerste drie edele generaties van de metgezellen mee bedoeld, degene die hen volgde en degene die hen volgde zij zijn de Selefoes-Saalih. En degene die na hen komt en hen opvolgt in hun manhadj dan is hij net als hen op de weg van de Selef, ook al komt hij na hen na een lange tijd. Want Seleffiyyah refereert naar de manhadj die werd opgevolgd door de Selefoes-Saalih radiallaahoe `anhoem. Zoals de Boodschapper `alayhie as-sallaatoe was sallaam heeft gezegd :
Voorwaar mijn oemmah zal opsplitsen in drieën-zeventig groepen allen zullen in het vuur zijn behalve één en dat is de djamma`ah).
Mohamed vrede zij met hem zei :
Diegene die op datgene is waar ik en mijn sahaabah op ben.
En bouwend hierop komt selefiyyah in deze context. Dus één ieder die op de manhadj van de sahaabah is, en degene die hen volgen, en degene die hen volgde in goedheid hij is een Selefie. Ook al is hij in onze tijd en dat is de veertiende eeuw na hidjrah.
Ja Shayhk
Mohammed bin Uthaymeen zei over Shaykh al Albaani:
"We kennen de man van zijn boeken, moge allaah genadig met hem zijn, en ik ken hem van regelmatige zittingen met hem. Hij is Selefie in Aqiedah, op de zuivere manhadj

27-03-2014, 12:56
[video=youtube;ezG5wCJWe-I]http://www.youtube.com/watch?v=ezG5wCJWe-I[/video]

27-03-2014, 13:00


Hoppaaaaaaa

27-03-2014, 13:24

Citaat door X-Soufyane-X:
Wat heeft dat met salafiya te maken ? Zie de vergelijking niet als ik mij nog wat kan herinneren is dat de koran de boek van de islam en niet salafiya
Jouw avatar ! Er is een hadieth degene die de creaties van ALLAH welke een ziel bevatten nadoet krijgt de ergste straf Yawm al Qiyama.. haast naar berouw en verander deze o broeder

27-03-2014, 13:32

Citaat door Arsenal-United:
Uitnodiging naar Salafiyya!
Nodig beter uit tot Allah, de Levende, dan de voorgangers (moge Allah barmhartigheid met hen hebben) die in hun graven liggen.


"Zeg: "Dit is mijn Weg, ik en degenen die mij volgen roepen op tot Allah, op grond van een duidelijk bewijs. Heilig is Allah, en ik behoor niet tot de veelgodenaanbidders." (Koran, 12:108)

"En wie spreekt een beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: "Waarlijk, Ik behoor tot hen die zich [aan Allah] overgeven (al-muslimeen)." (Koran 41:33)

"Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze. Voorwaar, jouw Heer weet het beste wie van Zijn Weg afgedwaald is en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn. (16:125)

"Voor elke gemeenschap hebben Wij een ordening gemaakt waarnaar zij moeten handelen. Zij moeten dus met jou over de zaak niet twisten. En roep op tot jouw Heer. Jij volgt een juiste leidraad. (22:67)

Pagina's : [1] 2