Bekijk volle/desktop versie : Help! Ik wil nog niet trouwen!



24-03-2014, 12:05
Trouwen tegen je wil. Praat jij erover? Thuis of op school? Je kan er ook over lezen.





Op hetdagboekvanyarah.nl lees je het verhaal van Yarah. Een 18-jarige vrouw vanwie de ouders graag willen dat ze gaattrouwen. Maar ze wil zelf kiezen met wie en wanneer. Eenfragment uit Yarah’s dagboek: “…Ik bleef maar herhalen dat ik er nog nietklaar voor was, dat het niet genoeg is dat onze namen bij elkaar passen, datik van mijn man wil houden, maar mijn moeder nam daar geen genoegenmee. Ze zei dat ik mijn vader zo gelukkig zou maken als ik met dezejongen zou trouwen. Dat ik dankbaar moest zijn voor dit aanzoek.

Dat erroddels komen als ik niet trouw. Dat die jongen zo weggekaapt zou wordendoor een ander meisje als ik te lang zou treuzelen. Dat ik geen tijd moestverspillen. Ziek werd ik ervan. Ik kreeg er letterlijkbuikpijn en hoofdpijn van. Toen ben ik naar boven gegaan, om te slapenzogenaamd. Maar ik heb alleen maar liggen huilen. Ik heb net twee paracetamolletjesgeslikt en ik weet echtniet wat ik moet doen. Daarom schrijf ik jullienu. Wat moet ik doen?...”


Lees verder op: hetdagboekvanyarah.nl

29-03-2014, 18:53


Trouwen? Is zinloos man tegenwoordig