Bekijk volle/desktop versie : Hebben ze het nog niet door...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-03-2014, 20:47
Ik 'ken' een marokkaanse man eerste generatie in de moskee. Hij doet meestal de deur open wanneer het gebedstijd is. Hij is altijd zo vrolijk en een glimlach is altijd te zien op zijn gezicht. Gisteren zag ik hem huilen. Hij stak de straat over en wist niet meer in welke richting hij moest lopen terwijl zijn huis een paar meters is van de moskee. Zelfs zijn manier van huilen heeft mij geraakt. Zo bescheiden en in stilte.
Die man is hoogstwaarschijnlijk naar België gekomen in de jaren 60, heeft hard gewerkt en heeft een gezin gesticht en zijn kinderen met leed en pijn en soms onmacht groot gebracht. Hij was uiteindelijk zoals iedere Marokkaanse vader toch blij en gelukkig dat zijn kinderen volwassen zijn geworden en blij ze te zien hun weg zoeken in de maatschappij.
En op het moment hij zo gelukkig is met de rol die hij vervult heeft als vader komt zijn zoon hem teleurstellen. Ja, zijn zoon heeft gekozen om naar een onzinstrijd te vertrekken om een einde daar te maken aan zijn leven. Syrië, de domste strijd van deze eeuw.
Hebben de domme Marokkanen nog niet door dat die strijd hun ouders tranen en verdriet echt niet waard is?
(Om het maar niet te hebben over zijn moeder natuurlijk).

Moge Allah hem vergeven en genadig zijn en zijn ouders bijstaan.

22-03-2014, 20:50



Citaat door Toevallig_:
Ik 'ken' een marokkaanse man eerste generatie in de moskee. Hij doet meestal de deur open wanneer het gebedstijd is. Hij is altijd zo vrolijk en een glimlach is altijd te zien op zijn gezicht. Gisteren zag ik hem huilen. Hij stak de straat over en wist niet meer in welke richting hij moest lopen terwijl zijn huis een paar meters is van de moskee. Zelfs zijn manier van huilen heeft mij geraakt. Zo bescheiden en in stilte.
Die man is hoogstwaarschijnlijk naar België gekomen in de jaren 60, heeft hard gewerkt en heeft een gezin gesticht en zijn kinderen met leed en pijn en soms onmacht groot gebracht. Hij was uiteindelijk zoals iedere Marokkaanse vader toch blij en gelukkig dat zijn kinderen volwassen zijn geworden en blij ze te zien hun weg zoeken in de maatschappij.
En op het moment hij zo gelukkig is met de rol die hij vervult heeft als vader komt zijn zoon hem teleurstellen. Ja, zijn zoon heeft gekozen om naar een onzinstrijd te vertrekken om een einde daar te maken aan zijn leven. Syrië, de domste strijd van deze eeuw.
Hebben de domme Marokkanen nog niet door dat die strijd hun ouders tranen en verdriet echt niet waard is?
Om het maar niet te hebben over zijn moeder.

Moge Allah hem vergeven en genadig zijn en zijn ouders bijstaan.
meskien ik zie hem helemaal voor me !

22-03-2014, 20:51
Msakin zijn ouders, moge Allah swt hun sbar geven.

22-03-2014, 20:52
Wat is het oordeel eigenlijk? Fard 3ayn of kifayaah?

22-03-2014, 21:05


Ja onze domme Marokkanen die hier geboren zijn,worden gehersenspoeld

22-03-2014, 21:05

Citaat door Jst_s:
Wat is het oordeel eigenlijk? Fard 3ayn of kifayaah?
Oordeel over wat? Over Jihad of over die onzinstrijd?

22-03-2014, 21:10

Citaat door Toevallig_:
Oordeel over wat? Over Jihad of over die onzinstrijd?
Oordeel over wat er gaande is. Is er sprake van jihad in syrie, en wat gebeurt er allemaal daar?

22-03-2014, 21:12
ameen wat zielig meskien ; hopelyk komt die zoon snel terug ; al is het maar om ze vadertje weer gelukkig te maken

22-03-2014, 21:14

Citaat door Jst_s:
Oordeel over wat er gaande is. Is er sprake van jihad in syrie, en wat gebeurt er allemaal daar?
Beste jihad, zorgen voor je moeder en je vader

22-03-2014, 21:16
Is inderdaad een nietszeggende strijd.. De zionisten lachen hun vierkant uit! De echte jihad gelegenheid bevindt zich in Israël.. Zij die het Palestijnse grondgebied abrupt hebben afgepakt en het volk stelselmatig uitmoordt op een subtiele wijze. Welou re3ker!

22-03-2014, 21:21

Citaat door Diamond_86:
Neen. Die strijd is tot stand gebracht door de zionisten en wordt o.a. gefinancierd door kuffaarregime van Saoedie-arabie en consorten.
Dus Bashar? Maar hoe kan hier een einde aankomen?

22-03-2014, 21:26
De jongeren die vertrekken worden gehersenspoeld door mensen die daarvoor lijken getraind te zijn ofzo. De manier waarop ze het op hun overbrengen en al het goeds dat ze wordt beloofd zorgt ervoor dat ze met hun mee in zee gaan. In mijn omgeving zijn er al zoveeel vertrokken, de laatste tijd steeds meer meiden. Dan hebben we het over meisjes van 15-20 jaar. En daar zitten ook genoeg niet-Marokkanen bij. Ik geloof nooit dat zo'n strijd goed kan zijn als je er je ouders zo mee kapot krijgt Ze moesten eens weten dat hun ouders tevreden stellen, gehoorzamen en voor ze zorgen wanneer dat nodig is zelf al jihad is met grote beloningen.

22-03-2014, 21:27


Onzinstrijd? Laat me niet lachen, jij weet niet met welke intentie deze jongeman zijn leven heeft gegeven. Hij heeft gestreden, en heeft zijn leven op spel gezet voor zijn medemoslims en jij komt hem hier op basis van 0.00 kennis praten dat het onzin is om daar te strijden.

Enkel Allah swt mag oordelen en hem inchAllah belonen met Jennat el firdaws.

22-03-2014, 21:28

Citaat door Jst_s:
Dus Bashar? Maar hoe kan hier een einde aankomen?
Niet.. Als hier een einde aan komt betekent dat dat yawm el qiyama nooit zal naderen. Dit zijn een van de tekenen. Wij moslims zullen nog een hele zware tijd gaan krijgen.

22-03-2014, 21:28

Citaat door ssweetgirl:
De jongeren die vertrekken worden gehersenspoeld door mensen die daarvoor lijken getraind te zijn ofzo. De manier waarop ze het op hun overbrengen en al het goeds dat ze wordt beloofd zorgt ervoor dat ze met hun mee in zee gaan. In mijn omgeving zijn er al zoveeel vertrokken, de laatste tijd steeds meer meiden. Dan hebben we het over meisjes van 15-20 jaar. En daar zitten ook genoeg niet-Marokkanen bij. Ik geloof nooit dat zo'n strijd goed kan zijn als je er je ouders zo mee kapot krijgt Ze moesten eens weten dat hun ouders tevreden stellen, gehoorzamen en voor ze zorgen wanneer dat nodig is zelf al jihad is met grote beloningen.
gehersenspoeld zijn wij, niet hun. Hoe kunnen zij nou gehersenspoelt zijn als ze daar hun Islamtische plichten nakomen? Zijn ouders zouden juist trots moeten zijn, als ze weten dat hun zoon of dochter als een jihadist zal overlijden en een hoge rang zal krijgen in het paradijs.

Pagina's : [1] 2 3 4 5