Bekijk volle/desktop versie : 8 pvv raadslkeden zetten enige lid dat wilders steunt uit de fractie



Pagina's : [1] 2

22-03-2014, 14:38

Citaat:

De acht PVV-raadsleden die vrijdag afstand namen van de uitspraken van PVV-leider Geert Wilders over Marokkanen willen blijven en hebben het enige raadslid dat Wilders bleef steunen uit de fractie gezet.
Foto: ANP

"Wij hebben geen afscheid genomen van de partij", zegt fractievoorzitter Toon van Dijk zaterdag.

Vrijdagavond leek het erop dat acht van de negen raadsleden de PVV in Almere de rug wilden toekeren, maar dat berust op een misverstand, aldus Van Dijk.

Het misverstand is ontstaan omdat de tweede man in de fractie, Chris Jansen, zich vrijdag in de media direct opwierp als de enige PVV-vertegenwoordiger in Almere, aldus Van Dijk. Jansen weigerde afstand te nemen van de uitspraken van Wilders over Marokkanen.

Jansen is zaterdagochtend uit de fractie gezet "omdat hij zijn eigen koers ging varen", aldus Van Dijk.

Spoedberaad

Zaterdagochtend hield de fractie spoedberaad over de situatie. Daarvoor was Jansen ook uitgenodigd, maar die kwam niet opdagen. Van Dijk zei dat Jansen daarna uit de fractie is gezet. "Wat hij roept, is niet in overeenstemming met wat de fractie vindt."

Of Wilders vindt dat de partijleden aan kunnen blijven na de commotie, is niet duidelijk. "Als wij niets uit Den Haag horen, zijn en blijven wij de PVV in Almere", zegt Van Dijk.

Wilders heeft nog niet gereageerd op het vertrek van verschillende PVV'ers de afgelopen dagen. De PVV-leider zal zaterdag rond 18.00 uur de pers te woord staan in de Tweede Kamer.

Friesland

Twee leden van de Statenfractie in Friesland keren de partij wel de rug toe. Het gaat om fractievoorzitter Otto van der Galiën en Pieter Buisman, zo melden zij zaterdag. Het is nog niet bekend wat het derde Friese Statenlid Max Aardema doet.

Van der Galiën en Buisman kunnen zich niet meer vinden in "het beeld van de partij dat Wilders heeft opgeroepen". "Wij staan daar niet achter", zegt Buisman zaterdagochtend.

Buisman sprak van een "heel lastige, maar weloverwogen beslissing". "Het gaat ons te ver dat een hele bevolkingsgroep over één kam wordt geschoren. Ik ben zelf toch wat meer van de nuance."

Beraad

Vrijdagavond zei de fractie zich nog te willen beraden, maar na een "dag van laten bezinken" kwamen Buisman en Van der Galiën tot de conclusie dat ze zo niet verder willen. "Het is wel heel spijtig."

Het is nog niet duidelijk of de twee ex-PVV'ers in de Friese Staten blijven. "Ik vind dat nu niet zo relevant, dat zien we later wel", aldus Buisman.

De PVV in Friesland kreeg vier zetels bij de Statenverkiezingen in 2011. Eén van hen, Jelle Hiemstra, stapte na een half jaar al op, omdat hij zich niet konden vinden in de harde anti-islamkoers van de partij. Hij ging verder onder de eenmansfractie Friese Koers.
http://www.nu.nl/geert-wilders/3733004/acht-pvv-raadsleden-almere-willen-blijven.html

Dit maakt de weg vrij om wilders ook uit de fractie te zetten...bizar maar misschien wel de oplossing.

22-03-2014, 14:59


Ik weet niet of dat wel kan hoor mathijs het is een eenmans partij

22-03-2014, 15:06

Citaat door Soulaf__20:
Ik weet niet of dat wel kan hoor mathijs het is een eenmans partij
het schijnt volgens Bontes wel te kunnen.

of wilders akkoord gaat en zijn partijnaam gaat beschermen is vers twee.

22-03-2014, 15:14

Citaat door Mathijs:
het schijnt volgens Bontes wel te kunnen.

of wilders akkoord gaat en zijn partijnaam gaat beschermen is vers twee.
ah oke.. we zullen zien.

22-03-2014, 15:18



Citaat door Soulaf__20:
ah oke.. we zullen zien.
straks ff kijken om 1800 uur

of hij sorry gaat zeggen van zijn opruiende discriminerende speech of het op een huilen gaat zetten dat hij verkeerd is begrepen.

22-03-2014, 15:21
Ok ik ga kijken thanks!

22-03-2014, 15:35

Citaat door Mathijs:
straks ff kijken om 1800 uur

of hij sorry gaat zeggen van zijn opruiende discriminerende speech of het op een huilen gaat zetten dat hij verkeerd is begrepen.
kan je dat ook online zien ?

22-03-2014, 15:35

Citaat door Mathijs:
http://www.nu.nl/geert-wilders/3733004/acht-pvv-raadsleden-almere-willen-blijven.html

Dit maakt de weg vrij om wilders ook uit de fractie te zetten...bizar maar misschien wel de oplossing.
Dus as ik het goed begrijp dan is er 1 weg alleen ipv 8 ?

22-03-2014, 15:36

Citaat door bruidske:
kan je dat ook online zien ?
zal wel via het 1800 uur journaal uitgezonden worden...of je dat live mee kan kijken

22-03-2014, 17:58
Niks fen excuus gehoord hoor..

22-03-2014, 19:04
''Bob Vink'' via Ik doe aangifte tegen Wilders:

Wie onderscheid maakt tussen criminelen aan de hand van afkomst is een gevaar voor de samenleving. Een crimineel is een crimineel, of deze nu uit Nederland komt of van Mars maakt geen reet uit. Jezelf niet beseffen wat een uitspraak doet als 'meer of minder Marokkanen' en hiervoor vervolgens geen excuses aanbieden is naar mijn mening een bevestiging dat je niet in staat bent een land ooit te kunnen leiden waarin meer nationaliteiten wonen dan alleen de Nederlandse. Wie problemen afschuift op een bepaalde bevolkingsgroep, puur gevoed door angst en haat, zou nooit in de politiek mogen zitten. De hele Wilders campagne wordt gevoed door de angstcultuur die is over komen waaien vanuit Amerika, toen opeens alle islamieten als terroristen werden afgeschilderd. Je hebt je vrijheid van meningsuiting, ja je mag zeggen wat je vindt en denkt, maar als je je als politiek leider begint te focussen op bepaalde bevolkingsgroepen begin je een probleem te vormen voor een land.

23-03-2014, 16:03
hahahhaa minder marokkanen,minder pvv voorzitters daar heeft hij voor gezorgt zielige mannetje.kijk alleen die kop mislukte hitler

23-03-2014, 16:14


Klaveren, Strassen en van Vliet waren toch wel de grote talenten binnen de pvv. Dit is voor hem een grote klap. Gasten uit Almere en Den Haag zijn maar meelopers. Die zal geertje niet missen.

Ik had gehoopt dat Helder ook zou opstappen. Die is ook een van de betere binnen zijn beweging. Dat zou een klap zijn.

Maar neemt niet weg dat iedere pvv-er die wegloopt een bonus is

Pagina's : [1] 2