Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met verkrachtingsslachtoffer in Marokko lastige kwestie (video)



Pagina's : [1] 2

19-03-2014, 16:56
Zou je trouwen met een vrouw die ooit het slachtoffer is geweest van verkrachting? Dat is de vraag die ChoufTV stelde aan voorbijgangers in Marokko.





Maagdelijkheid, verkrachting, schaamte, eer en taboes: in Marokko heerst het onderwerp als je aan trouwen denkt. ChoufTV nam de proef op de som en besloot jongemannen op straat te vragen over de kwestie. De mannen reageerden vooral terughoudend, met uitzondering van een paar. Een ander vreemd gegeven blijkt uit het feit dat de deelnemers de vraag niet helemaal begrepen.


Een groot deel van hen ging voorbij aan de vraag en stelde verkrachting gelijk aan het verlies van de maagdelijkheid. De vraag was of men een verkrachtingsslachtoffer zou kunnen huwen, maar de mannen reageerden vooral op het gegeven van de maagdelijkheid.




[video=youtube;KQS2d70dt-Q]https://www.youtube.com/watch?v=KQS2d70dt-Q#t=203[/video]

19-03-2014, 17:11



Citaat door Redactie:
Maagdelijkheid, verkrachting, schaamte, eer en taboes: in Marokko heerst het onderwerp als je aan trouwen denkt. ChoufTV nam de proef op de som en besloot jongemannen op straat te vragen over de kwestie. De mannen reageerden vooral terughoudend, met uitzondering van een paar. Een ander vreemd gegeven blijkt uit het feit dat de deelnemers de vraag niet helemaal begrepen.


Een groot deel van hen ging voorbij aan de vraag en stelde verkrachting gelijk aan het verlies van de maagdelijkheid. De vraag was of men een verkrachtingsslachtoffer zou kunnen huwen, maar de mannen reageerden vooral op het gegeven van de maagdelijkheid.
Wat een mop.

19-03-2014, 17:12
Wat een vraag ook. .. gestoord.

19-03-2014, 17:13
Zo zie je maar dat ze gewoon weg geen enkel benul hebben van geloof en alleen van cultuur




19-03-2014, 17:32


eindelijk eens een filmpje waar de varkens pepernoten van begrijpe

19-03-2014, 19:16
Dit is inderdaad een cultuurkwestie, niet religie. Het is logisch dat de betreffende vrouw er niet om gevraagd heeft, waarom zou zij niet mogen trouwen?

19-03-2014, 19:21

Citaat door bnetbladi:
Dit is inderdaad een cultuurkwestie, niet religie. Het is logisch dat de betreffende vrouw er niet om gevraagd heeft, waarom zou zij niet mogen trouwen?
Religie is een afspiegeling van cultuur.

19-03-2014, 19:42

Citaat door GratiaPlena:
Religie is een afspiegeling van cultuur.
Geloof jij ? zo ja , dan is het misschien bij jou wel zo. Want mijn geloof heeft niks met mijn cultuur te maken . Mijn cultuur bevat heel veel haram zaken of zaken die mijn geloof niet eens erkent

19-03-2014, 19:59

Citaat door tulpp:
Geloof jij ? zo ja , dan is het misschien bij jou wel zo. Want mijn geloof heeft niks met mijn cultuur te maken . Mijn cultuur bevat heel veel haram zaken of zaken die mijn geloof niet eens erkent
Het is je cultuur. In jouw geval betreft het je verlangen om bij een superieure groep te horen. Zulke zielige gevallen heb je in elke cultuur.

19-03-2014, 20:07

Citaat door GratiaPlena:
Het is je cultuur. In jouw geval betreft het je verlangen om bij een superieure groep te horen. Zulke zielige gecvallen heb je in elke cultuur.
Volgens mij ben jij beledigt . Moet je eens luisteren , ik reageer heel normaal en als jij dat niet kan , dan kan je ook even mn andere kant leren kennen dombo . Met je achterlijke on inhoudelijke opmerkingen

19-03-2014, 20:10

Citaat door GratiaPlena:
Het is je cultuur. In jouw geval betreft het je verlangen om bij een superieure groep te horen. Zulke zielige gecvallen heb je in elke cultuur.
Waar slaat dat nou op ? Hij legt je uit dat zijn geloof en cultuur 2 verschillende dingen zijn en jij komt met zo onbekrompen reactie.

19-03-2014, 20:34
Allah y hfad en ya rabbi schenk elk meisje dat tegen haar zin is ontmaagd (verkracht) Een goede man in sha allah en ya rabbi moge vele van deze mannen leiden

20-03-2014, 10:56


volgens mij berijpt de redactie het filmpje niet!! want de heren geven duidelijk antwoordt en het sluit niet aan bij het verhaal wat hierboven getypt is.

Mktasba betekent dat je niet meer maagd ben en niet wegens verkrachting maar wegens lust en eigen wil van het meisje.

Daarbij geven sommige jongens aan dat ze liever een maagd willen, omdat het bint nass is blaablaa. en dat ze wel met een meisje zouden trouwen die haar maagdelijkheid is verloren wegens verkrachting!!

Dus redactie: beheersing van jullie marokkaanse taal is minimaal, anders had je een ander verhaaltje hierboven gezet!

20-03-2014, 12:17

Citaat door majda_tje:
volgens mij berijpt de redactie het filmpje niet!! want de heren geven duidelijk antwoordt en het sluit niet aan bij het verhaal wat hierboven getypt is.

Mktasba betekent dat je niet meer maagd ben en niet wegens verkrachting maar wegens lust en eigen wil van het meisje.

Daarbij geven sommige jongens aan dat ze liever een maagd willen, omdat het bint nass is blaablaa. en dat ze wel met een meisje zouden trouwen die haar maagdelijkheid is verloren wegens verkrachting!!

Dus redactie: beheersing van jullie marokkaanse taal is minimaal, anders had je een ander verhaaltje hierboven gezet!
De 'redactie' bestaat ook niet enkel uit Marokkanen maar er zitten Nederlanders tussen en zij doen er alles aan om de Markkanen zwart te maken. Valt me ook op dat dit soort topics als paddestoelen uit de grond schieten vlak voor verkiezingstijd

20-03-2014, 14:07
@ Mejdoulineee:
ik hoop dat je dit niet meent!! Het zal jouw maar eens gebeuren; ontmaagding wegens verkrachting! lay 7fad

@Ras-Al-Ghul:
Zo ver wou ik nog niet gaan, dat ze marokkanen willen zwart maken; maar ik twijfel wel aan hun niveau!! Schrijf een goed artikel of schrijf helemaal niet!

Pagina's : [1] 2