Bekijk volle/desktop versie : Voor alle snuffelaars & nieuwschierige aagjes.....



Pagina's : [1] 2

19-03-2014, 08:25
"Jullie die geloven! Vermijdt vele vermoedens - sommige vermoedens zijn zonde - en spioneert niet en roddelt niet over elkaar...." (Koran 49:12)

Tot het recht op privacy behoort het briefgeheim:

"Wie zonder toestemming in de brief van zijn broeder kijkt, hij kijkt enkel in het Vuur (van de Hel) " (Abu Dawood)

In samenhang met het recht op bescherming van de privacy, wordt elkaar bespioneren, roddelen, het gebruiken van aanstootgevende scheldnamen en het belachelijk maken van anderen, zwaar afgekeurd:

"Jullie die geloven! Vermijdt vele vermoedens - sommige vermoedens zijn zonde - en spioneert niet en rodelt niet over elkaar...." (Koran 49:12)

"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen.... " (Koran 49:11)

"Wee elke lasteraar en roddelaar..." (Koran 105:1)

Zoals zo vaak, wordt door de Koran en de Sunnah een dubbel spoor bewandeld: het onwenselijke (roddelen) wordt afgekeurd, het wenselijke (discretie) wordt beloond. Profeet Mohamed zei:

"Wanneer iemand de zwakheid van een ander in deze wereld verbergt, zal God zijn zwakheid verbergen in het hiernamaals." (Muslim)

19-03-2014, 08:26


"Wanneer iemand de zwakheid van een ander in deze wereld verbergt, zal God zijn zwakheid verbergen in het hiernamaals." (Muslim)


19-03-2014, 09:17
Up


Verzonden vanaf mijn IPhone

19-03-2014, 09:18
Check jullie hoekjes lady's

19-03-2014, 09:33


Ik ben echt een zwakkeling

19-03-2014, 09:34

Citaat door lovelyass:
"Wanneer iemand de zwakheid van een ander in deze wereld verbergt, zal God zijn zwakheid verbergen in het hiernamaals." (Muslim)


19-03-2014, 09:58

Citaat door YSME:
Ik ben echt een zwakkeling

Zwakte kennen we allemaal.
Het is goed dat we af en toe weer herinnerd worden naar het goede te streven.




Verzonden vanaf mijn IPhone

19-03-2014, 10:02

Citaat door YSME:
Ik ben echt een zwakkeling
Zo heeft een ieder van ons een zwakte(s) lieve zuster


Het feit dat jij kritisch bent naar jezelf en durft te erkennen zegt heel veel over jou mash Allah

ik citeer:

Want Allah is in staat om ook van een zondaar een goed mens te maken. Berouw tonen voor fouten is de eerste stap richting het worden van ‘een beter mens’.

Zolang wij ons blijven terugkeren tot Allah zal Hij al onze fouten vergeven, al zijn deze onze zonden zo groot als bergen.


19-03-2014, 10:03

Citaat door Tameghnest:
Zwakte kennen we allemaal.
Het is goed dat we af en toe weer herinnerd worden naar het goede te streven.




Verzonden vanaf mijn IPhone
Dat hebben we allemaal zo af en toe nodig, een soort van TSJAKKA moment shaytaan ligt altijd op de loer en pakt ons wanneer we op ons zwakst zijn Allah na3lou gzir!

19-03-2014, 10:03
Mashallah mooi up voor jou

19-03-2014, 10:04
Voor de meiden die hebben gereageerd, morgen insah Allah krijgen jullie hoekje van me, kan niks meer geven helaas

19-03-2014, 10:05

Citaat door bent_elmagrib:
Mashallah mooi up voor jou
BarakAllahoufieq zuster

19-03-2014, 10:06



Citaat door wafalicious:
Hoe barmhartig is HIJ ...hoorde laatst een lezing hoe makkelijk wij mensen anderen afschrijven soms al na een misstap...Allah subhana wa ta3ala vergeeft ons keer op keer

19-03-2014, 10:07

Citaat door YSME:
Ik ben echt een zwakkeling
Ik vind jou juist sterk mash Allah

Een zwakkeling is hij/zij die niet erkennen wil dat hij/zij een tekortkoming heeft!

19-03-2014, 11:59

Citaat door lovelyass:
Zo heeft een ieder van ons een zwakte(s) lieve zuster


Het feit dat jij kritisch bent naar jezelf en durft te erkennen zegt heel veel over jou mash Allah

ik citeer:

Want Allah is in staat om ook van een zondaar een goed mens te maken. Berouw tonen voor fouten is de eerste stap richting het worden van ‘een beter mens’.

Zolang wij ons blijven terugkeren tot Allah zal Hij al onze fouten vergeven, al zijn deze onze zonden zo groot als bergen.


Zelfreflectie is altijd goed. Het is belangrijk altijd van je fouten te leren . Gelukkig doe ik dat aan de lopende band


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Pagina's : [1] 2