Bekijk volle/desktop versie : hernia



Pagina's : [1] 2

19-03-2014, 00:43
Salam dames,

Ben op zoek naar ervaringen van dames die ook een hernia hebben en hoe zij daar in het dagelijks leven mee omgaan. Dus thuis met kinderen en huishouden maar ook op het werk.

Ben benieuwd!!

19-03-2014, 01:02


Vraag het aan altijd_hoopvol. Ze is te vinden in rubriek: mama's en papa's.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Pro

19-03-2014, 01:12
Sjokran. Ik zal daar ns een kijkje nemen.

Verder hoop ik ook op andere ervaringen insjaAllah!

19-03-2014, 01:21
Ben je er ooit aan geopereerd?

19-03-2014, 01:21


Sterkte, moge Allah subhana wa ta3ala genezing schenken.

19-03-2014, 23:02
Sjokran meid. Amien.

Nee ben niet geopereerd omdat de uitstulping te dicht op de wortel zit en dat risico wil de arts niet nemen. Ik ook niet trouwens.
Moet dus nu zien te leven met de gevolgen en pijnen wat de hernia met zich mee brengt. De arts zei in het begin dat de hernia op een gegeven moment wel terug zou gaan maar ben nu al een hele poos aan het sukkelen ermee. Ghair insjallah..

19-03-2014, 23:42

Citaat door ashoum:
Sjokran meid. Amien.

Nee ben niet geopereerd omdat de uitstulping te dicht op de wortel zit en dat risico wil de arts niet nemen. Ik ook niet trouwens.
Moet dus nu zien te leven met de gevolgen en pijnen wat de hernia met zich mee brengt. De arts zei in het begin dat de hernia op een gegeven moment wel terug zou gaan maar ben nu al een hele poos aan het sukkelen ermee. Ghair insjallah..



Ik ga je zo pm'en misschien heb ik wel iemand dat je ermee kan helpen inscha Allah

20-03-2014, 00:02
Barakallah oefekie!

25-03-2014, 12:06
mijn man heeft het gehad, ik kan je er wel wat over vertellen als je wilt

25-03-2014, 12:50
barakallah oefiekie. Heel graag. Ben erg benieuwd hoe anderen het ook doen met werken.

25-03-2014, 12:53

Citaat door ashoum:
Salam dames,

Ben op zoek naar ervaringen van dames die ook een hernia hebben en hoe zij daar in het dagelijks leven mee omgaan. Dus thuis met kinderen en huishouden maar ook op het werk.

Ben benieuwd!!

Alaykoum wa salaam!

Ik heb het waarschijnlijk ook. Ik moet donderdag naar de hernia poli in het ziekenhuis en dan weet ik het zeker


Sent from my iPhone using Tapatalk

26-03-2014, 15:13

Citaat door Alayya.:
Alaykoum wa salaam!

Ik heb het waarschijnlijk ook. Ik moet donderdag naar de hernia poli in het ziekenhuis en dan weet ik het zeker


Sent from my iPhone using Tapatalk
Salam meid,

Hoop het niet voor je. Is geen pretje. Wat heb jij qua klachten als ik vragen mag? Krijg je donderdag al een mri?

26-03-2014, 16:08


salaam meid.

mij man heeft het al jaren. Had er echt last van maar elke keer ging het weg en kwam het na een half jaar of een jaar terug. Hij kreeg hier altijd medicijnen voor, maar hielpen niet echt. hij werd er alleen suf van. Hij heeft heel vaak gehad dat hij thuis op de grond viel en niet kon opstaan moest altijd hulp vragen , aan anderen. Zijn rug stond ook scheef, echt raar. Hij kon ook niet echt bukken moest altijd zittend bidden

sinds vorige zomer was het heel erg slecht.
hij kreeg zoals ik het zeg een aanval op zijn werk, en lag plat op de grond. Alhmdoelile hebben zijn collega's heb naar huis gebracht want hij kon helemaal niet bewegen en alles deed pijn.
Het was het begin van de ramadan toen. Hij kon niks ik bedoel echt niks. Hij lag alleen op bed en ik moest hem helpen om te draaien, lopen kon hij niet laat staan naar de wc gaan. Hij had met alles hulp nodig, heel erg om te zien en zwaar voor mij, Omdat ik daarnaast ook kinderen heb, maar alhmdoelilah
uiteindelijk hen ik de arts erbij gehaald, en hebben hem met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Waarom ze dit hebben gedaan is omdat hij geen gevoel in zijn benen en tenen had, en het feit dat hij niet op kon staan om naar de wc te gaan. Want anders zouden ze zeggen '"neem je medicijnen in en neem rust'" zoals ze al die jaren hebben gedaan.
hij was binnen een week geopereerd omdat het een reuze hernia was.
Sinds dien heeft hij geen last alhmdoelile, de artsen zeggen dat hernia terug kan komen zoals iedereen het kan krijgen.

in chaa Allah komt komt het niet terug want dat waren geen leuke periodes, niet voor hem maar ook niet voor mij

26-03-2014, 16:16
Mijn nicht heeft hernia, in het begin had ze vreselijk pijn en kon amper lopen daarna werd het erger en lag 3 weken plat.
Ze kon niets meer doen, ze kreeg morfeine tegen de pijn.
Artsen wilden ook niet opereren omdat dichtbij een zenuw ligt.
Totaal heeft het een 1/2 jaar geduurd, alhamdoelillah gaat het nu goed en is gestopt met medicijnen en sinds kort weer aan het werk.

Allahieshafa meid
En sterkte

27-03-2014, 00:04
Super meiden.Barak allah oefiekoem voor de reacties. Heb nu zelf al langer dan een jaar last van de hernia.
Heb tot vorige week geen uitvalsverschijnselen gehad en werd inderdaad steeds teruggestuurd naar huis met zware pijnstillers en rust afgewisseld met fysio. Sinds vorige week dus verminderd gevoel in mijn been en heb nu zelfs krukken in huis om me nog enigszins te kunnen bewegen.Ben al een paar dagen niet buiten geweest omdat ik 4 hoog woon en die trappen ongelofelijk zwaar zijn op dit moment voor mij.
Mijn werkgever is minder blij met mij omdat ik om de haverklap dus thuis zit hierdoor, Hebben jullie daar tips voor? Ook de bedrijfsarts stuurt me regelmatig gewoon weer aan het werk. Dan re-integreer ik een een aantal weken en dan begint het liedje van voor af aan. Opereren is ook geen optie door meerdere redenen. Geen uitvalsverschijnselen in de zin van plas niet kunnen ophouden etc, risico met de zenuw die te dichtbij de hernia zit en kans op littekenweefsel is groot en daar kun je weer heel veel last van krijgen. Ben echt ten einde raad omdat die zenuw in mijn been voortdurend geprikkeld wordt en die pijn in mn rug niet over gaat....Sta op dit moment op een wachtlijst voor revalidatie maar dat kan nog wel even duren...

Pagina's : [1] 2