Bekijk volle/desktop versie : Ophalen van de bruid



19-03-2014, 00:01
Hoe gaan jullie dit doen dames?

Gaan bruidsmeisjes/ouders mee voor de parkfoto's? Blijft familie in het huis van de bruid etc etc?

19-03-2014, 00:52


Selam alikom,

Alleen zijn gezin (zussen en moeder) en ons gezin. Even zitten, melk en dadels, taart eten, dua doen en dan gewoon in zijn opel corsatje weg gaan. Geen gedoe, geen getoeter, geen sda3 of iedereen wel op tijd is, geen gestress enz..

En met enkel mijn gezin en zijn gezin heb ik controle over wat er gebeurd. Mijn zusjes zijn dN bedekt en netjes gekleed. Wanneer er buitenstaanders bij zijn heb ik geen controle over hoe ze gekleed zijn en of hun verschijning islamitisch correct is. En of er wel niet steikem gefotografeerd of gefilmd wordt..

19-03-2014, 00:53
Als je bruid gaat ophalen, ga je samen met familie. Vervolgens ga je bijvoorbeeld naar een park foto s maken.
Je familie is dan nog steeds met je of rijdt alvast door naar zaal.

19-03-2014, 10:07
Wij willen helemaal alleen gaan naar het park. Ook zonder bruidsmeisjes

Maar ik moet ook nog even kijken hoe we het gaan doen, ik wil dat ze heel vroeg komen en de rest gelijk naar de zaal gaat. Maar weet niet of dat wel handig is

19-03-2014, 10:15


zorg ervoor dat je goed bedekt bent als je op straat gaat, klinkt wel raar maar veel meiden gaan zomaar buiten in hun bruidskleed en op straat zijn er mensen, buren die zomaar foto's trekken of filmen en die dan op internet, facebook zetten, youtube... Daar sta je dan op internet met een bruidskleed met blote armen/schouders, geen hoofddoek enz. Sommigen vergeten dat echt wel dat het leven verder gaat na hun "ene speciale huwelijksdag"

19-03-2014, 10:19
Jij was toch al getrouwd?

Bij ons is het heel anders gegaan. Wij waren direct naar de zaal gegaan, met de hele familie. En de dag naar de bruiloft hadden wij een receptie en toen ook foto's op het strand gedaan. Ik ben niet volbloed Marokkaans, vandaar de receptie. Hele bruiloft is anders dan normaal gegaan.