Bekijk volle/desktop versie : Tips om een man te leren kennen



Pagina's : [1] 2

18-03-2014, 22:41
salam aleekom zusters,

Ik ben een jongevrouw van 25 jaar en gescheiden.
voordat ik trouwde ben ik nooit met jongens omgegaan, ik deed niet aan vriendjes of wat dan ook.
Nu na mijn scheiding sta ik e open voor iemand te leren kennen maar ik vind dit heel lastig.
Ik ben totaal geen flirter ofso (wil dit ook niet zijn) en ik merk dat ik helemaal dicht klap als ik met een jongen praat.

Hebben jullie tips hoe je op een normale manier iemand kan leren kennen?

18-03-2014, 23:21


Scheiden is niet niks, misschien heb je meer tijd nodig voor jezelf voordat je weer de stap wilt nemen.

19-03-2014, 16:21
Ik raad je aan geen relatie te nemen. Mannen komen wel via de voordeur. Laat in je omgeving kenbaar maken dat je open staat voor een huwelijk.

Pas op met mannen die doen alsof ze in je geinteresseerd zijn, maar slechts uit zijn op intimiteit.

20-03-2014, 09:29

Citaat door Satisfied_:
Ik raad je aan geen relatie te nemen. Mannen komen wel via de voordeur. Laat in je omgeving kenbaar maken dat je open staat voor een huwelijk.

Pas op met mannen die doen alsof ze in je geinteresseerd zijn, maar slecht uit zijn op intimiteit.
Juist!

20-03-2014, 13:43


Dyazak allah ghairen . Is ook zo inderdaard.

Citaat door Satisfied_:
Ik raad je aan geen relatie te nemen. Mannen komen wel via de voordeur. Laat in je omgeving kenbaar maken dat je open staat voor een huwelijk.

Pas op met mannen die doen alsof ze in je geinteresseerd zijn, maar slecht uit zijn op intimiteit.

22-03-2014, 18:55
ik zou er niet aan beginnen moest je ,je geloof echt op de 1ste plaats hebben.
doe dua en voor je het weet klop er iemand bij jullie aan.
geef de moed niet op,alles gebeurt met de wil van allah.
gair insha allah

23-03-2014, 15:43
Meid, neem zeker de moeite om iemand te leren kennen. Desnoods een relatie. Boeiend. Het hoeft geen lange relatie te zijn en hoeft ook jezelf niet fysiek te geven in die relatie. Maar tijd nemen om iemand te leren kennen is een must. Ander beland je dalijk weer met een ezel in het huwelijk, en moet je dalijk weer je tweede scheiding verwerken.

23-03-2014, 20:14

Citaat door _DiepOngelukkig:
Meid, neem zeker de moeite om iemand te leren kennen. Desnoods een relatie. Boeiend. Het hoeft geen lange relatie te zijn en hoeft ook jezelf niet fysiek te geven in die relatie. Maar tijd nemen om iemand te leren kennen is een must. Ander beland je dalijk weer met een ezel in het huwelijk, en moet je dalijk weer je tweede scheiding verwerken.
Een ezel ben je als je iemand voor het huwelijk leert kennen. Mannen verkopen zichzelf letterlijk en doen alles voor je totdat je getrouwd ben dan zie je een andere man! Ik zou zeggen als er een man is dan kan je elkaar leren kennen door mahram of bij jou thuis of zijn thuis met je moeder of broer ofzo. Zo kan je ook met elkaar praten ipv haram te beginnen voor het huwelijk. je zal dan nooit een gezegende huwelijk hebben. Als mensen in de buurt horen dat je gescheiden bent en jouw zien dat je weer bij je moeder woont zal vast wel iemand je om de hand weer vragen via de voordeur zoals dat hoort. Of desnoods via via vriendinnen die misschien een leuke neef broer kennen die een goede vrouw zoekt voor het huwelijk.
Mocht ik toch gaan scheiden dan zou ik eerst goed mijn tijd nemen om uit te zoeken wat je graag wilt in het leven en wat je zoekt in de man en wat je eisen zijn en wat je minpunten zijn en daaraan werken. Ik zou zeker een gescheiden man nemen die hebben ook hetzelfde meegemaakt en zal je beter begrijpen daardoor. En ik zou elkaar zeker niet telang met elkaar omgaan voor het huwelijk anders komen er steeds dingen die je tegen zullen houden voor het huwelijk. Maar eerst heerlikjk genieten van mijn vrijgezelle leven ZONDER een man!!

23-03-2014, 20:51
Je bent nog maar 25 jaar en al gescheiden..als ik jou was zou ik niet eens aan een man denken laat staan aan hertrouwen.

23-03-2014, 21:03

Citaat door _DiepOngelukkig:
Meid, neem zeker de moeite om iemand te leren kennen. Desnoods een relatie. Boeiend. Het hoeft geen lange relatie te zijn en hoeft ook jezelf niet fysiek te geven in die relatie. Maar tijd nemen om iemand te leren kennen is een must. Ander beland je dalijk weer met een ezel in het huwelijk, en moet je dalijk weer je tweede scheiding verwerken.
relatie is haram,kort of lang ,geef geen info dat op de dag des oordeel tegen je gebruikt kan worden.

24-03-2014, 00:01

Citaat door Nadores:
Je bent nog maar 25 jaar en al gescheiden..als ik jou was zou ik niet eens aan een man denken laat staan aan hertrouwen.
Beter halal hertrouwen dan haram dingen doen.. Misschien is ze er wel weer klaar voor, niets mis mee..

24-03-2014, 10:51

Citaat door Selsabiel:
Beter halal hertrouwen dan haram dingen doen.. Misschien is ze er wel weer klaar voor, niets mis mee..
Beter even niks doen. Of is het zo moeilijk om zonder man te leven? Ik weet niet hoe lang ze al gescheiden maar ze is echt nog jong. Ik zou even rustig aan doen als ik haar was.

24-03-2014, 21:54



Citaat door fatimacollectie:
Een ezel ben je als je iemand voor het huwelijk leert kennen. Mannen verkopen zichzelf letterlijk en doen alles voor je totdat je getrouwd ben dan zie je een andere man! Ik zou zeggen als er een man is dan kan je elkaar leren kennen door mahram of bij jou thuis of zijn thuis met je moeder of broer ofzo. Zo kan je ook met elkaar praten ipv haram te beginnen voor het huwelijk. je zal dan nooit een gezegende huwelijk hebben. Als mensen in de buurt horen dat je gescheiden bent en jouw zien dat je weer bij je moeder woont zal vast wel iemand je om de hand weer vragen via de voordeur zoals dat hoort. Of desnoods via via vriendinnen die misschien een leuke neef broer kennen die een goede vrouw zoekt voor het huwelijk.
Mocht ik toch gaan scheiden dan zou ik eerst goed mijn tijd nemen om uit te zoeken wat je graag wilt in het leven en wat je zoekt in de man en wat je eisen zijn en wat je minpunten zijn en daaraan werken. Ik zou zeker een gescheiden man nemen die hebben ook hetzelfde meegemaakt en zal je beter begrijpen daardoor. En ik zou elkaar zeker niet telang met elkaar omgaan voor het huwelijk anders komen er steeds dingen die je tegen zullen houden voor het huwelijk. Maar eerst heerlikjk genieten van mijn vrijgezelle leven ZONDER een man!!
Je bent pas een ezel als je blindelings trouwt met een man die je nooit gesproken hebt en niet hebt leren kennen!
Niet elke man is er op uit om een meisje te misbruiken, want daarvoor bestaat dus ook dat leren kennen.
Mannen willen ook gewoon een goede meid vinden met wie ze kunnen trouwen. Niet alle mannen zijn wolven.

24-03-2014, 21:56

Citaat door brafari:
relatie is haram,kort of lang ,geef geen info dat op de dag des oordeel tegen je gebruikt kan worden.
Ja dus?? er is zoveel haram. Niks mis mee om je toekomstige te leren kennen. Ik heb niet gezegd dat ze zich moet uitkleden en naakt door de straten moet gaan rennen, maar dat ze moeite moet nemen om een man te leren kennen in wie zij potentie ziet. daar heeft ze recht op. Het is haar leven en haar toekomst.

25-03-2014, 00:49

Citaat door Nadores:
Beter even niks doen. Of is het zo moeilijk om zonder man te leven? Ik weet niet hoe lang ze al gescheiden maar ze is echt nog jong. Ik zou even rustig aan doen als ik haar was.
Sommige willen geen haram doen...maar zitten wel met enorme lustverlangens. Wij kunnen dat niet begrijpen omdat wat je niet kent je ook niet mist. Beter dat ze dan gaat trouwen dan dat haar huis een open deurmat wordt. Wat ik helaas vaak zie.

Alhoewel als TS recentelijk is gescheiden vind ik zelf ook dat ze zich echt even de tijd moet gunnen voordat je weer opnieuw in zee gaat met iemand.

Pagina's : [1] 2