Bekijk volle/desktop versie : Corrupte agenten in Marokko bibberen voor 'geheim agent'



18-03-2014, 15:27
Een Marokkaanse man heeft het helemaal gehad met corrupte agenten. Hij zet zich met een verborgen camera in om de agenten op te nemen tijdens het aannemen van onder meer steekpenningen.





De man is al weken bezig in Casablanca. Hij rijdt door de stad met als belangrijkste wapen een verborgen camera, meldt de krant Al Massae. Met de camera in zijn knoop legt hij verdachte situaties vast. Vooral verkeersagenten die geld aannemen van autobestuurders moeten het ontgelden. De 'geheim agent' is onlangs zelfs gearresteerd op de snelweg van Casablanca, wegens een verkeersovertreding.


Wellicht was er opzet in het spel want hij gaf de agenten 'gewoon' wat geld, waarna hij weer verder mocht. De twee ontvingen niet veel later een video waarin het aannemen van smeergeld te zien was. De man haalt zijn inspiratie uit een voorval in 2007. Toen wist een man met camera vast te leggen hoe agenten constant 'geld voor een bakkie koffie' aannamen. Dat zorgde ervoor dat corruptie bij agenten meer en meer op de agenda kwam te staan.


In Marokko is het politieapparaat volgens verschillende verenigingen het meest corrupt. Zij spreken dan ook terecht van een serieuze plaag. Of de beelden van de man tot arrestaties en ontslagen leiden moet de toekomst uitwijzen.

18-03-2014, 15:32


Respect voor deze man! Op deze manier help je dingen veranderen. Dir sniper van targuist had destijds ook veel losgemaakt. Hartstikke goed

18-03-2014, 15:50
moet nog heel wat gebeuren wat dit betreft
maar dit is idd super van deze man

18-03-2014, 16:02
goede zaak, ...


18-03-2014, 19:31


hopelijk gaan ze hem niet neerleggen

19-03-2014, 08:47

Ik zat een keer op een vliegveld in Marokko en er was een meid met mij hij vroeg haar schaamteloos geef mij dirhams, toen ze er wat van zei vroeg hij geef maar euro's of dollars wat je maar hebt, hij zat echt gewoon schaamteloos te bedelen, een agent(douanebeambte) in zijn uniform nog wel


20-03-2014, 14:03
Ik zou zeggen tegen alle marokkanen neem het voorbeeld van deze man aan en doe mee om dat kan vooral in de zomer vakanties plaats vinden hoe meer mensen dit doen des te beter & sneller aangepakt wordt als iedereen hier over klacht dan moet de regeringen wel naar buiten komen met maatregelen. je kan tegenwoordig klein camera kopen en deze in je auto of juist kledingstuk plaatsen en filmen maar ik raad aan hoe meer hoe beter

21-03-2014, 08:44
hahahahahahahahahahaha, corruptie in marokko, is als ijs op de Noordpool, zomers smelt et wel een beetje, maar daarna bevriest alles weer keurig naar de oude staat, soms komt er zelfs ijs bij............... hahahahahahahaha