Bekijk volle/desktop versie : Huur een vriendje.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

17-03-2014, 17:48
Het Chinese Nieuwjaar staat voor de deur en dat betekent dat miljoenen jongeren terugkeren naar hun families op het platteland. Daar wacht ze die ene prangende vraag: wanneer ga je trouwen? Voor wie onder deze familiedruk uit wil komen, is er de volgende oplossing: huur een vriend(in).

'Ik vraag 95 euro per dag. De extra's zijn: winkelen (2,80 euro per uur, minimaal twee uur op een dag), chatten (1,20 per uur), film kijken (1,20 per uur, het dubbele voor horrorfilms) en vergezellen bij feesten (2,40 per uur). Voor het drinken van een glas rode wijn reken ik 6 euro, voor bier 2,40.'

Zie hier een (vrij vertaalde) advertentie op de website van
Taobao, de Chinese variant van Marktplaats, waar zo'n 300 datingbureaus hun diensten aanbieden voor verhuur van een geschikte partner. Bovenstaande jongeman is wel erg veeleisend. Gemiddeld kost de huur van een nep-vriend(in) rondom de 40 euro per dag.

Druk
In China is de druk om voor je dertigste een huwelijkspartner te vinden groot, vooral onder vrouwen. Keuze is er in overvloed. Volgens de huidige statistieken staan er 122 mannen tegenover 100 vrouwen. Sociologen voorspellen dat er in 2020 35 miljoen Chinese mannen zullen rondlopen waarvoor geen huwelijkspartner beschikbaar is.

Tegelijkertijd is er een nieuwe generatie kosmopolitische Chinese vrouwen in opkomst die zich afzet tegen het idee dat je na je dertigste uitgerangeerd bent. Carrière staat op één, de man op twee, is de gedachte.

Maar dat levert dus wel de nodige vragen op als je met Nieuwjaar zonder man aan je zijde bij je traditionele familie op bezoek komt. Het huren van een nep-partner kan dan als perfecte (tijdelijke) oplossing dienen. En wie weet bloeit er wel een echte romance op.

Pragmatisch
Zoals een nep-vriend tegen de BBC zei: 'Een van de redenen dat ik mezelf verhuur is omdat ik meer geld wil verdienen, maar ik denk dat het ook een goede kans is om een toekomstige vrouw te vinden. Ik ben 30 en kom uit een arme familie. (..) Mijn ouders vragen me altijd wanneer ik ga trouwen, ze voeren de druk op. De Chinese gemeenschap is erg pragmatisch. Als je een vriendin wil, moet je een auto hebben, een huis en een goede baan. Om die reden ben ik nog altijd vrijgezel.'

17-03-2014, 17:49


ik vind dit best humor

17-03-2014, 17:51
Het zijn gewoon prostituees.

17-03-2014, 17:51
Chillste baan ooit.

17-03-2014, 17:52


Oh en voor de Marokkaanse jongens die altijd zeuren leest die laatste zin alleen al

17-03-2014, 17:53

Citaat door Appie030:
Het zijn gewoon prostituees.
Hoeft niet...

17-03-2014, 17:53

Citaat door Nerdeen:
Chillste baan ooit.
Lijkt mij dus ook

17-03-2014, 17:54

Citaat door Kiya:
Hoeft niet...
Jawel, let gewoon niet op het gemis van seksuele handelingen.

17-03-2014, 17:57

Citaat door Kiya:
Lijkt mij dus ook

Ik heb geshopt, gegeten, en een film gekeken op jou kosten. Dat is dan 23,55-, een chequeu mag ook.

17-03-2014, 17:59

Citaat door Appie030:
Jawel, let gewoon niet op het gemis van seksuele handelingen.
Waarom verpest jij nou mijn topic pffff...

17-03-2014, 18:00

Citaat door Nerdeen:
Ik heb geshopt, gegeten, en een film gekeken op jou kosten. Dat is dan 23,55-, een chequeu mag ook.
Heb je horror of romantische film gezien want horror is duurder

17-03-2014, 18:05

Citaat door Kiya:
Waarom verpest jij nou mijn topic pffff...
Ik verpest je topic omdat ik van mening ben dat een paar Chinezen zich, zonder seksuele handelingen te verrichten, als prostituees gedragen?

Het is maar een topic. Wat jank je

17-03-2014, 18:05



Citaat door Kiya:
Heb je horror of romantische film gezien want horror is duurder

Oh ja tuurlijk, en ik zei nog hoi tegen je op chat dat is nog 6-, ajb.

17-03-2014, 18:09

Citaat door Appie030:
Ik verpest je topic omdat ik van mening ben dat een paar Chinezen zich, zonder seksuele handelingen te verrichten, als prostituees gedragen?

Het is maar een topic. Wat jank je


Je mag je mening hebben ik ben het niet met je eens ik geloof echt dat als je ouders er telkens over zeuren ze dit kunnen doen zonder dat er sex plaats vindt.. Jullie altijd ook met je oversexte brains

17-03-2014, 18:10

Citaat door Nerdeen:
Oh ja tuurlijk, en ik zei nog hoi tegen je op chat dat is nog 6-, ajb.


Ik stop met praten jij gaat mij platzak maken

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10