Bekijk volle/desktop versie : hmmmm heb een onzettend lekker recept voor je!! klik...



17-03-2014, 01:36
Ingrediënten

200 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
1 snufje zout
200 gr boter
200 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
4 eieren
2 eetlepels melk (of meer indien nodig)
2 eetlepels cacaopoeder




Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 165°C. Vet een cakevorm in met boter en bestuif met een beetje bloem.
Pak een kom en meng de bloem, bakpoeder en zout samen, en zet opzij.
Pak nog een beslagkom, en mix met een elektrische mixer de zachte boter, vanillesuiker, en suiker samen. Voeg één voor één de eieren toe, en mix het beslag mooi glad. Voeg geleidelijk het bloemmengsel toe en mix goed. Voeg als laatste de melk toe, en mix het tot een luchtig beslag.
Schep 1/3 van het beslag in een aparte kom en meng er 2 eetlepels cacao door. Schep het vanillebeslag en het chocoladebeslag afwisselend in de cakevorm om het marmereffect te creëren. Eindig met een laagje vanillebeslag over de bovenkant.
Bak de cake ong. 55-60 minuten in de voorverwarmde oven. De cake is klaar als een cocktailprikker ingestoken in het midden van de cake er schoon uitkomt. Laat de cake 5 minuten in de bakvorm afkoelen en laat daarna verder afkoelen op een rooster. Snij de cake in plakjes.

Het is een marmercake maar ontzettend lekker en zo makkelijk, het mislukt ook niemand!

17-03-2014, 11:39


Ik ga het vandaag proberen. Thanks voor het delen!

17-03-2014, 11:52
1 theelepel bakpoeder maar? Lijkt me wel heel weinig?

18-03-2014, 12:35
Nee je moet echt 1 theelepel bakpoeder, als je de hele zakje erin doet dan smaakt de cake zo bitter

19-03-2014, 12:19


Ik zal hem vanavond proberen!