Bekijk volle/desktop versie : Gesloten zijn.



Pagina's : [1] 2

14-03-2014, 15:24
Ik ben een erg gesloten persoon, maar ik irriteer me soms aan mezelf omdat ik sommige dingen niet los kan laten bij anderen en voor bijna iedereen een muurtje om me heen heb gebouwd(Vooral het mannelijk geslacht). Ik ben de laatste tijd aan het denken hoe ik me wat meer open kan stellen jegens anderen om zo ook andere kanten van mezelf kan blootstellen en ik niet alles opgekropt laat zitten.. wat een nog groter probleem is en soms ook zorgt voor uitbarstingen(agressief) als het raak is ( wat heel zelden is trouwens ben bijna altijd rustig)

Herkend iemand zich hierin of heeft iemand hier problemen mee gehad? Misschien kunnen jullie bepaalde tips geven die mij helpen te bevorderen in mijn proces.

Alvast bedankt.

14-03-2014, 15:26



Citaat door Mourri:
psycholoog
Nee, daar heb ik geen behoefte aan.

14-03-2014, 15:26

Citaat door Crip:
Nee, daar heb ik geen behoefte aan.
islamitische psycholoog

14-03-2014, 15:27
Niet nadenken, maar gewoon doen en zeggen. Hartstikke direct zijn, zeg gewoon wat je vindt. Soms moet je gewoon niet nadenken, en gewoon doen. En juist doordat je steeds nadenkt en over piekert, ga ji jezelf enkel terugtrekken. Don't do that.

Gesloten zijn is niet erg, zorg ervoor dat jouw kwetsbaarheid gesloten zit, voor de rest .. let it go.

14-03-2014, 15:29



Citaat door Wafa.:
Niet nadenken, maar gewoon doen en zeggen. Hartstikke direct zijn, zeg gewoon wat je vindt. Soms moet je gewoon niet nadenken, en gewoon doen. En juist doordat je steeds nadenkt en over piekert, ga ji jezelf enkel terugtrekken. Don't do that.

Gesloten zijn is niet erg, zorg ervoor dat jouw kwetsbaarheid gesloten zit, voor de rest .. let it go.
In dat aspect kan ik dat wel, zeggen wat ik vind van anderen. Dat is het probleem niet, maar persoonlijke kwestie's waar ik zelf mee zit daar trek ik nooit me mond over open waardoor ik echt momenten heb dat ik mezelf niet ben.
En ik kan me om die reden niet blootstellen aan mensen waar ik om geef en al helemaal mensen die ik pas leer kennen.
En daardoor kwets ik anderen wat ik onprettig vind.

14-03-2014, 16:04
Het is een kwestie van de juiste persoon weten te vinden bij wie je gewoon een natuurlijk gevoel hebt. Zoiets kun je eigenlijk niet zomaar veranderen. Your heart isn't like a simple door where a key will open it. If it opens, it will do it by itself.

14-03-2014, 16:12
Ik ben ook heel introvert. Bij de ene kan ik mezelf makkelijk open stellen dan de ander. Ik denk dat dit komt doordat ik bang ben dat mensen mijn ware aard kunnen zien en dit niet zullen accepteren. Het hangt ervan af hoe comfortabel ik bij degene voel maar dit is zelden.

14-03-2014, 16:59
Ik herken dit maar niet bij mezelf.

15-03-2014, 09:43

Citaat door Hawk:
Het is een kwestie van de juiste persoon weten te vinden bij wie je gewoon een natuurlijk gevoel hebt. Zoiets kun je eigenlijk niet zomaar veranderen. Your heart isn't like a simple door where a key will open it. If it opens, it will do it by itself.


Klopt maar het is nogal hinderend dat ik dit zelfs heb bij famillie die erg dicht bij me staat.

Okurimaso kaizoku senpaku Going Merry.

15-03-2014, 09:44

Citaat door ectoplasma:
Ik ben ook heel introvert. Bij de ene kan ik mezelf makkelijk open stellen dan de ander. Ik denk dat dit komt doordat ik bang ben dat mensen mijn ware aard kunnen zien en dit niet zullen accepteren. Het hangt ervan af hoe comfortabel ik bij degene voel maar dit is zelden.


Ja precies.. en daarom durf ik geen emotie's te uiten.

Okurimaso kaizoku senpaku Going Merry.

15-03-2014, 09:44

Citaat door BintMansour.:
Ik herken dit maar niet bij mezelf.


Denk dat het wel lastig is voor je dan?

Okurimaso kaizoku senpaku Going Merry.

15-03-2014, 09:58
Tja, gesloten zijn kan natuurlijk om verschillende redenen zijn. Misschien heb je geen klik met die gene waardoor je automatisch afstand ervan neemt.

Privé dingen vertel ik ook niet heel snel aan mensen. Problemen probeer ik ook zelf op te lossen. Ik ben geen gesloten persoon ofzo, maar snap wel wat je bedoeld.

15-03-2014, 10:02


Heb hetzelfde probleem.

15-03-2014, 10:40

Citaat door Crip:
Ik ben een erg gesloten persoon, maar ik irriteer me soms aan mezelf omdat ik sommige dingen niet los kan laten bij anderen en voor bijna iedereen een muurtje om me heen heb gebouwd(Vooral het mannelijk geslacht). Ik ben de laatste tijd aan het denken hoe ik me wat meer open kan stellen jegens anderen om zo ook andere kanten van mezelf kan blootstellen en ik niet alles opgekropt laat zitten.. wat een nog groter probleem is en soms ook zorgt voor uitbarstingen(agressief) als het raak is ( wat heel zelden is trouwens ben bijna altijd rustig)

Herkend iemand zich hierin of heeft iemand hier problemen mee gehad? Misschien kunnen jullie bepaalde tips geven die mij helpen te bevorderen in mijn proces.

Alvast bedankt.

Uhm, dit noem jij gesloten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

15-03-2014, 10:41

Citaat door Spartacuss:
Uhm, dit noem jij gesloten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Wat noem jij het dan? En ik heb mijn probleem in grote lijnen verteld, niemand hoeft alles te weten te komen.

Pagina's : [1] 2