Bekijk volle/desktop versie : Criminologie + Loting



13-03-2014, 21:11
Ik zit er over na te denken om naar de universiteit te gaan als ik mijn P dit jaar haal en de opleiding criminologie spreekt mij wel aan.

Universiteiten in Rotterdam, Amsterdam en Leiden hebben allemaal een loting en naar mijn weten kijken ze bij een loting naar je cijfers. Hoe zit dat dan met mensen die nog een propedeuse moeten halen en kan je voor meerdere lotingen inschrijven?

Mensen die criminologie studeren wie kan er wat over vertellen ook mensen die naar één van deze drie universiteiten gaan hoe zit het met de organisatie van de universiteit ?

13-03-2014, 23:51



Citaat door vriendikweetnie:
Met een P zit je altijd in klasse C. Klasse A is als je 8+ bent geslaagd gemiddeld, dan word je direct geplaatst. C kom je in als je gemiddelde een 7-7,5 was en als je P hebt dus.

Ik zou me wel goed in de inhoud vd opleiding verdiepen. Vaak hebben aankomende studenten een geromaniseerd beeld van de opleiding. En even goed kijken naar werkgelegenheid, die is zo ver ik weet niet bepaald denderend momenteel.
Thanks studeer je het zelf ook of ken je het alleen van andere?

14-03-2014, 18:42
Als je naar de EUR gaat is de kans groot dat je wordt aangenomen. Het is daar een lotingstudie omdat ze bang zijn voor te veel aanmeldingen, maar dat gebeurt bijna nooit. En ik ken iemand die er dit jaar mee is begonnen op de EUR. Ze is na de eerste week gestopt, omdat ze te veel Recht kreeg. Ze moest ook al meteen een wetbundel aanschaffen. Maar ghayr misschien ligt het jou wel. Je moet kijken naar wat je zelf leuk vind en waar je interesses liggen. Je kan trouwens ook een dagje meelopen, zo ervaar je zelf hoe het er aan toe gaat.

14-03-2014, 20:29

Citaat door Fatoemaatj:
Als je naar de EUR gaat is de kans groot dat je wordt aangenomen. Het is daar een lotingstudie omdat ze bang zijn voor te veel aanmeldingen, maar dat gebeurt bijna nooit. En ik ken iemand die er dit jaar mee is begonnen op de EUR. Ze is na de eerste week gestopt, omdat ze te veel Recht kreeg. Ze moest ook al meteen een wetbundel aanschaffen. Maar ghayr misschien ligt het jou wel. Je moet kijken naar wat je zelf leuk vind en waar je interesses liggen. Je kan trouwens ook een dagje meelopen, zo ervaar je zelf hoe het er aan toe gaat.
Thanks!

14-03-2014, 22:52


Inderdaad veel Rechten in het eerste jaar. Misschien kan je het vergelijken met de aanmeldingen van vorig jaar? Als je bij google 'wo lotingsopleidingen' intikt, krijg je een hele tabel waar je kunt zien hoeveel plaatsen er zijn voor de lotingsopleiding van jou keuze en hoeveel aanmeldingen er op 1 mei(deadline inschrijven) zijn. Dat is wel een representatief getal denk ik, dan kun je je inschrijven bij de opleiding waar de minste aanmeldingen voor waren. Hoop dat het lukt!

15-03-2014, 18:35

Citaat door Brahim__:
Inderdaad veel Rechten in het eerste jaar. Misschien kan je het vergelijken met de aanmeldingen van vorig jaar? Als je bij google 'wo lotingsopleidingen' intikt, krijg je een hele tabel waar je kunt zien hoeveel plaatsen er zijn voor de lotingsopleiding van jou keuze en hoeveel aanmeldingen er op 1 mei(deadline inschrijven) zijn. Dat is wel een representatief getal denk ik, dan kun je je inschrijven bij de opleiding waar de minste aanmeldingen voor waren. Hoop dat het lukt!
Bedankt broertje. Is er ook iemand die deze opleiding al doet?