Bekijk volle/desktop versie : vrouwengroep begeleiden "verbinden met de wijk"



13-03-2014, 10:10
Hallo allemaal,

Ik volg de opleiding social work. Een onderdeel van dit jaar is mijn extern traject. Ik begeleid een allochtone vrouwengroep. Een opdracht is dat ik een thema bedenk voor het suikerfeest. Dat is nog langggggg niet, zullen de meeste denken, maar vergis je niet. Tijd gaat veel te snel en zeker als je iets moet organiseren is op tijd beginnen een belangrijk punt.
Thema moet te maken hebben met suikerfeest, maar ook met de andere inwoners van de wijk (denk aan de autochtonen). Het is de bedoeling dat wij (vrouwengroep) andere inwoners van de wijk betrekken bij het suikerfeest en "verbinding maken" met de wijk.

Mijn vraag aan jullie is of er iemand is die dit al eens heeft moeten organiseren? Zijn er misschien mensen die creatief mee willen denken en ideeen hebben.. Laat je aub horen.
Op het moment ben ik aan het denken aan een pakkende thema/motto en activiteiten die wij (vrouwengroep) kunnen uitvoeren.

Ik kijk uit naar de reacties.

Groet,

Fatima

13-03-2014, 11:16


Waarom precies suikerfeest? ik denk dat je weinig animo zou krijgen wegens de vakantie!!!

13-03-2014, 13:37

Citaat door dejavu:
Waarom precies suikerfeest? ik denk dat je weinig animo zou krijgen wegens de vakantie!!!
Allereerst bedankt voor het reageren!
Ik ben daar niet helemaal duidelijk in geweest. De suikerfeest vindt jaar inderdaad plaats in de zomervakantie. Wij vieren het met de vrouwengroep uiteraard niet op de suikerfeestdag zelf. Het is een familiefeest, dus wij verwachten niet dat de vrouwen het suikerfeest met ons vieren. De suikerfeest vindt plaats na de zomervakantie.

13-03-2014, 15:19

Citaat door Tiima_Nadoriia:
Allereerst bedankt voor het reageren!
Ik ben daar niet helemaal duidelijk in geweest. De suikerfeest vindt jaar inderdaad plaats in de zomervakantie. Wij vieren het met de vrouwengroep uiteraard niet op de suikerfeestdag zelf. Het is een familiefeest, dus wij verwachten niet dat de vrouwen het suikerfeest met ons vieren. De suikerfeest vindt plaats na de zomervakantie.
Maar dat brengt weer de autochtone groep in verwarring. Zij gaan zich ook afvragen waarom.
Is de motto van het suikerfeest wel nodig? kan je niet iets anders bedenken?

13-03-2014, 21:34



Citaat door dejavu:
Maar dat brengt weer de autochtone groep in verwarring. Zij gaan zich ook afvragen waarom.
Is de motto van het suikerfeest wel nodig? kan je niet iets anders bedenken?
Ik snap wat je bedoelt, maar de vrouwen vieren al jaren samen het suikerfeest. De reden dat het dit jaar na de zomervakantie gevierd wordt is omdat het feest in de zomervakantie valt. En tijdens de zomervakantie zijn er geen bijeenkomsten.

13-03-2014, 23:52
Zou je het dan misschien niet andrrs moeten noemen..
Maybe AFTER-SUGARPARTY

Vind het trouwens een leuk idee!!

18-03-2014, 16:47

Citaat door Galaxy_:
Zou je het dan misschien niet andrrs moeten noemen..
Maybe AFTER-SUGARPARTY

Vind het trouwens een leuk idee!!
Klinkt leuk, maar heb je ook ideen qua activiteiten..?

19-03-2014, 15:10
Wat dacht je ervan om je thema MEET AND GREET te noemen? heel toepasslijk.

19-03-2014, 20:59
Hallo,

Dank jullie wel voor het meedenken over het thema. Op het moment ben ik meer op zoek naar toepasselijke activiteiten. Iemand van jullie een idee?

Groetjes

21-03-2014, 23:28
- Ieder iets lekkers meenemen
- wedstrijdje lekkerste/mooiste gebak
- gezamelijke inburgeringstest hhhhhh

Lijkt me echt wel leuk om zoiets te organiseren. Doe je dit vanuit een instelling/organisatie?
Ben namelijk hard op zoek naar een stageplek