Bekijk volle/desktop versie : Maiszetmeel..? Meiden help eens even!



23-02-2005, 19:59
Salaam Lieve dames,

Is maiszetmeel gewone maismeel ?Of is het iets anders?


23-02-2005, 20:20


Het is geen maismeel, maar Maizena.
Maizena is een natuurlijk bindmiddel, gemaakt van zuiver maïszetmeel. Maïzena heeft een neutrale smaak en kent vele gebruiksmogelijkheden. Het wordt o.a. gebruikt voor het binden van sauzen, soepen, jus, slinkgroenten en stoofschotels. Maïzena wordt ook gebruikt als basis voor zelfgemaakte vla of pudding. Ik hoop, dat je hier iets aan hebt.

Hartelijke groet,
Sophgia

23-02-2005, 20:21
Er zijn ook verschillen qua maizena. Sommige kun je niet voor gebak gebruiken ze zijn alleen geschikt voor het binden van gerechten.

23-02-2005, 20:32
Zou je dat uit kunnen leggen Yara? Ik ken maar een soort en die gebruik ik om te binden en ook wel eens bij het bakken zo leer je iedere dag weer. Ik dacht altijd, dat de andere soorten polenta of maismeel waren.

Dank je,
Sopgia

23-02-2005, 20:38


Bedankt voor het antwoord lieve meiden.

Echt jammer dat het geen maismeel is.Er werd me verteld in de supermarkt dat dat maismeel was en ik had me verheigd om de maisbroodjes van AR en KP uit te proberen vandaag...

23-02-2005, 20:39

Citaat door Sophgia:
Zou je dat uit kunnen leggen Yara? Ik ken maar een soort en die gebruik ik om te binden en ook wel eens bij het bakken zo leer je iedere dag weer. Ik dacht altijd, dat de andere soorten polenta of maismeel waren.

Dank je,
Sopgia
Het heet dan ook maizena maar als je er gebak meemaakt dan mislukt die totaal. Als je dan goed het pakje leest dan staat er ook op dat het alleen maar voor het binden van gerechten is en niet voor gebak. Dus als je maizena koopt dan moet je goed kijken dat je de goede meeneemt.

23-02-2005, 20:46
Dan heb ik tot nu toe altijd geluk gehad, want dat wist ik niet maar ik ga er de volgende keer zeker op letten. Dank voor je uitleg.

Sadgirl als je bij AR kijkt zie je de afbeeldingen van de zakken bij de maisbroodjes. Deze staan in supermarkten meestal bij de buitenlandse gerechten. Succes met de broodjes!

Hartelijke groet,
Sophgia

23-02-2005, 20:50
Bedankt lieverds voor de info.

Moet maar iets anders dan maar uitproberen vanavond..

23-02-2005, 20:56
Heb je geen blikje maiskorrels in huis? Geeft ook een lekkere smaak aan broodjes.