Bekijk volle/desktop versie : Studie Scriptie Rechten



11-03-2014, 10:28
Hallo iedereen,

Ik ben Rechtenstudent en voor 1 juni wil ik een scriptie ingeleverd en goed gekeurd hebben. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ook Rechten studeren en tips hebben over de scriptie. Voornamelijk over wat een goed schrijfplan is. En hoeveel je tijd je er ongeveer voor kwijt bent. Ik heb al een onderwerp. Alle tips zijn welkom. Ik ben nu in een fase dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

GreetZz

12-03-2014, 18:28


Ik ben nog opzoek naar een onderwerp....heb je nog tips voor mij?

12-03-2014, 18:29
Vrouwenrechten?

13-03-2014, 09:59
Wat voor soort Rechten doe je? Wat nu actueel is, is bijvoorbeeld de eventuele strafbaarstelling van mensen die illegaal in Nederland verblijven. Een ander goed onderwerp dat ik bij een college voorbij zag komen zijn de bevoegdheden die bijvoorbeeld buurtmedewerkers hebben. Of het bijvoorbeeld past in onze rechtsstaat dat zij de dingen mogen die een politieagent ook mag. Of zij zich daartoe eerst dienen te identificeren voor dat zij van hun bevoegdheden gebruik maken. Wat tijdens college ook voorbij kwam is onderwerpen zoals privacy op internet.

14-03-2014, 17:19


Ik studeer hbo rechten....en ben me aan het oriënteren voor een onderzoek richting arbeidsrecht of aansprakelijkheidsrecht. Ligt een beetje aan waar een organisatie behoefte aan heeft. Maar jouw ideeën zijn wel actueel en ok wel interessant

14-03-2014, 22:48
Ik heb geen verstand van rechten, maar er zijn vast wel rechten verbonden aan vrijheid van meningsuiting? Misschien moet je dat onderzoeken en de grenzen ervan.

18-03-2014, 14:35

Citaat door bt2:
Hallo iedereen,

Ik ben Rechtenstudent en voor 1 juni wil ik een scriptie ingeleverd en goed gekeurd hebben. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ook Rechten studeren en tips hebben over de scriptie. Voornamelijk over wat een goed schrijfplan is. En hoeveel je tijd je er ongeveer voor kwijt bent. Ik heb al een onderwerp. Alle tips zijn welkom. Ik ben nu in een fase dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

GreetZz
Gebruik je ook dat groene boekje van JIDM?
Daar staat echt alles in! Heel handig

18-03-2014, 16:31
Boekje van praktijkgericht juridisch onderzoek van Schaaijk, is ook een aanrader! Hoe je centrale vraag en deelvragen moet vormen. Opbouw van je scriptie dat soort dingen. Verder heb ik zelf ook de tip gekregen om naar oude scripties te kijken (hbo kennisbank). Voor de opbouw/volgorde. Succes iedereen, is echt stressen -_-

19-03-2014, 10:54
Thanks voor de boeken tips!