Bekijk volle/desktop versie : Aan alle leerkrachten (in spe) !



08-03-2014, 12:53
Salam aleykoum,

Mijn eindproef gaat over "allochtone" leerkrachten (of stagiaires) in het onderwijs. Ik heb enkele vragen voor jullie en het zou mij echt ENORM helpen mochten jullie de tijd nemen om deze vragen te beantwoorden.

- Hoe lang bent u al leerkracht?

- Heeft u snel een job kunnen bemachtigen als leerkracht nadat u was afgestudeerd?

- Heeft u ooit het gevoel gehad dat u gediscrimineerd werd binnen de schoolse context?

- Hoe verliepen uw sollicitaties?

- Hoe is uw band met “allochtone” leerlingen en autochtone leerlingen?

- Wat zijn volgens u de voordelen om als “allochtone” leerkracht voor een klas te staan?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn berichtje,
M3a salama

Yasmina

08-03-2014, 14:17



Citaat door Yasminaaa29:
Salam aleykoum,

Mijn eindproef gaat over "allochtone" leerkrachten (of stagiaires) in het onderwijs. Ik heb enkele vragen voor jullie en het zou mij echt ENORM helpen mochten jullie de tijd nemen om deze vragen te beantwoorden.

- Hoe lang bent u al leerkracht?
Half jaar, PABO student.

- Heeft u snel een job kunnen bemachtigen als leerkracht nadat u was afgestudeerd?
Niet van toepassing.

- Heeft u ooit het gevoel gehad dat u gediscrimineerd werd binnen de schoolse context?
Nee.

- Hoe verliepen uw sollicitaties?
Stage gesprekken verliepen altijd positief.

- Hoe is uw band met “allochtone” leerlingen en autochtone leerlingen?
Beide zijn goed.

- Wat zijn volgens u de voordelen om als “allochtone” leerkracht voor een klas te staan?
Allochtone leerlingen tonen meer 'respect'. (Persoonlijke ervaring)

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mijn berichtje,
M3a salama

Yasmina
You're welcome.

09-03-2014, 22:01
Halykoem salam!
Ik loop nu voor het derde jaar stage als onderwijsassistent op een basisschool
hieronder de vragen:

- Hoe lang bent u al leerkracht?
Al 3 jaar stagiaire

- Heeft u snel een job kunnen bemachtigen als leerkracht nadat u was afgestudeerd?
nvt

- Heeft u ooit het gevoel gehad dat u gediscrimineerd werd binnen de schoolse context?
Nee, soms krijg/kreeg ik wel rare blikken van huh werkt zij hier?! Omdat ik vaak jurken en lange rokken ect draag. Maar dat was echt vooral op het begin, ik denk dat ze het nu al wel gewend zijn. Mijn praktijkbegeleidster vertelde me pas geleden ook dat ze het op het begin ook een beetje wennen vond.

- Hoe verliepen uw sollicitaties?
Niet van toepassing; als je mn stagegesprekken bedoelt; deze verliep goed, had niet het idee dat ze niet open voor me stonden
- Hoe is uw band met “allochtone” leerlingen en autochtone leerlingen?
Beide goed, maar ik merk toch wel dat ik met een allochtone kinderen een betere klik heb, ookwel een betere band

- Wat zijn volgens u de voordelen om als “allochtone” leerkracht voor een klas te staan?
als het goed is sta je dan meer open voor andere culturen, het is ook een weerspiegeling van de maatschappij. om je heen zie moslima's en het is goed om deze ook voor de klas te zien zodat het dus een weerspiegeling is van de samenleving. kinderen leren van jou en zien dat mensen met bijv. een hoofddoek of andere afkomst ook gewoon normaal is en leuk kan zijn

succes hoor!
liefs leaskim