Bekijk volle/desktop versie : Toegepaste psychologie



07-03-2014, 19:19
Wie studeert dat? Ik wil de opleiding heel graag doen maar heb nog een aantal vraagjes...

08-03-2014, 19:09


als je toegepaste psychologie op het hbo gaat doen..stelt je diploma eigenlijk niets voor, je moet dan echt nasr de uni gaan...volgens heel veel studenten van die opleiding. is dat echt zo? want ik weet niet of ik na de studie wel de motivatie heb om naar de uni te gaan.
en ik had op de hogeschool in leiden gelezen dat je echt goed engels moet beheersen, moet dat echt, want mijn engels is niet bepaald uitmuntend.

alvast bedankt x

10-03-2014, 12:08
ben ik ook super benieuwd naar!! heb precies zelfde vragen up up up

10-03-2014, 22:16

Citaat door xxMarokkaantje:
Je diploma stelt wel degelijk iets voor. Het is vooral dat als je de uni gaat doen je veel meer wetenschappelijk onderzoek doet en hbo juist praktijkgericht. Verder mag je op de uni een diagnose stellen maar met hbo kan dat niet. Er zijn natuurlijk geen vacatures waar staat gezocht tper. Je bent meer een persoon die iemand kan helpen, coachen, begeleiden, kan gaan onderzoeken, advies kan geven en voor kan lichten. Dus je moet het meer in die hoek zoeken. Als tper heb je wel veel meer praktijkervaring door stage. Ik zit in mn eerste jaar en loop al stage. Tegenwoordig is ervaring erg belangrijk als je ergens wilt werken. Je kunt overigens ook als je je propedeuse hebt gehaald daarna ook de uni gaan. Meestal is de voorwaarde dan wel dat je wiskunde moet halen op vwo niveau, maar dit kun je door een cursus doen. Ik zit niet op de hogeschool van leiden maar er is niks gezegd over engels beheersen. Tot nu toe is alles gewoon Nederlands. Ik heb nu wel voor het eerst een engelse boek dat ik moet leren, maar alles wordt in nls uitgelegd en ook tentamen is in het nls.
Hoop dat je hier wat aan hebt. x
Ohh heel erg bedankt voor je reactie..hier heb ik echt wat aan.
Nog een vraagje, waar loop jij stage? En ik draag een hijaab en abaya, denk je dat dat zal belemmeren naar het zoeken van een stageplaats?

15-03-2014, 08:42


Mijn vriendin heeft het een jaar gedaan en volgens haar was het een saaie opleiding, ze is er mee gestopt. En over je abaya en hijaab, elke organisatie is daar anders is. Dat ligt ook niet echt aan een soort opleiding, maar meer aan de organisatie. Tenzij je de hele zakelijke kant op gaat, dan nemen ze liever anja in een minirok aan.