Bekijk volle/desktop versie : Yes-R wil familie liever niet in tehuis



Pagina's : [1] 2 3 4

07-03-2014, 11:37
Yes-R wil zijn familieleden het liefst niet in een zorginstelling plaatsen, maar ze zelf onder zijn hoede nemen als ze zorg nodig hebben.





"Ik kom natuurlijk uit een andere cultuur", zegt de rapper, die een Egyptische vader en een Marokkaanse moeder heeft, tegen Novum Nieuws. ''Maar als het toch moet, dan het liefst in Nederland", gaat de 27-jarige Yes-R verder. "Hier weet je zeker dat de zorg goed is. De situatie moet het ook toelaten. Als ik iemand opvang bij mij thuis en ik ben de hele dag aan het werk, heeft dat ook geen zin.'

Yes-R stak donderdag de handen uit de mouwen bij woonzorgcentrum De Hoven in aanloop naar de Nationale Week van Zorg en Welzijn. 'Het was tof om deel uit te maken van zo'n team voor een dag', aldus de rapper, die ook een 'ode aan mensen die werken in zorg en welzijn' opnam met André van Duin en Eric van Tijn. 'Petje af voor die mensen.'

07-03-2014, 12:50


goed zo jongen . ga maar kleinne kinderen koppelen . mislukte cuppido. en zerma bezig houden met ouderen . ga in maroc of egypte een bejaarden huis beginnen . want zijn genoeg ouderen die door hun kinderen in de steek zijn gelaten .

07-03-2014, 12:53

Citaat door abdel700:
goed zo jongen . ga maar kleinne kinderen koppelen . mislukte cuppido. en zerma bezig houden met ouderen . ga in maroc of egypte een bejaarden huis beginnen . want zijn genoeg ouderen die door hun kinderen in de steek zijn gelaten .
Het gaat toch over het beste voor de mensen zelf?

07-03-2014, 13:05
Lekker iedereen in de zorg ontslaan zodat de instellingen door vrijwilligers gerund kunnen worden. Hup Holland Hup laat de ouwtjes maar lekker in hun hempje staan

07-03-2014, 13:07



Citaat door xXxwolkjexXx:
Lekker iedereen in de zorg ontslaan zodat de instellingen door vrijwilligers gerund kunnen worden. Hup Holland Hup laat de ouwtjes maar lekker in hun hempje staan
Ja. In marokko werkt het beter.

07-03-2014, 13:08
Is dit nou een topicwaardig? Überhaupt nieuwswaardig. Jezus.

07-03-2014, 13:10
De werkelijkheid is dat het verzorgen van een bejaarde nogal moeilijk is. Neem alleen al het douchen. Wie gaat dat doen dan in een huishouden? Aankleden. Eten maken. Tanden poetsen. Noem het maar op. En naast dat alles heb je te maken met wat men zelf wil.

07-03-2014, 13:16

Citaat door Globi:
Ja. In marokko werkt het beter.
Juist! Daarom beginnen ze hier ook met mantelzorg, alleen de instelling van de Nederlandse kinderen staat niet op mantelzorger dus rotten hun ouders langzaam weg. Dus hup naar Marokko om te leren hoe je de instellingen van de kinderen kunt veranderen naar liefde en zorgen voor je ouders

07-03-2014, 13:19

Citaat door xXxwolkjexXx:
Juist! Daarom beginnen ze hier ook met mantelzorg, alleen de instelling van de Nederlandse kinderen staat niet op mantelzorger dus rotten hun ouders langzaam weg. Dus hup naar Marokko om te leren hoe je de instellingen van de kinderen kunt veranderen naar liefde en zorgen voor je ouders
Daar wel? Mantelzorg ken je daar niet eens op de manier zoals hier. Er was ooit een onderzoek in amsterdam waaruit bleek dat bepaalde allochtone ouderen gewoon niet de zorg kregen thuis die men wel echt nodig had. Ga jij je schoonvader elke dag douchen als je man gaat werken?

07-03-2014, 13:20
Je hebt tegenwoordig ook Islamitische bejaardentehuizen..dat is toch niet erg om de ouderen daar te laten verblijven?

07-03-2014, 13:21

Citaat door Globi:
De werkelijkheid is dat het verzorgen van een bejaarde nogal moeilijk is. Neem alleen al het douchen. Wie gaat dat doen dan in een huishouden? Aankleden. Eten maken. Tanden poetsen. Noem het maar op. En naast dat alles heb je te maken met wat men zelf wil.
Kun je altijd nog hulp bij krijgen, van een familielid of hulp van buitenaf. Alles beter dan achterlaten in zo'n smering verzorgingshuis en hen 1 keer per 2 weken opzoeken. Dat noem je stank voor dank.

07-03-2014, 13:23

Citaat door Beautiful_hOpe:
Kun je altijd nog hulp bij krijgen, van een familielid of hulp van buitenaf. Alles beter dan achterlaten in zo'n smering verzorgingshuis en hen 1 keer per 2 weken opzoeken. Dat noem je stank voor dank.
Dus hebben we een systeem waarbij je heel lang thuis hulp kan krijgen.....en als dat te ver gaat kun je ergens gaan wonen waar je meer hulp krijgt. Ik ken dit van mijn ouders. Maar zo werkt dat niet in marokko.

07-03-2014, 13:29



Citaat door Globi:
Dus hebben we een systeem waarbij je heel lang thuis hulp kan krijgen.....en als dat te ver gaat kun je ergens gaan wonen waar je meer hulp krijgt. Ik ken dit van mijn ouders. Maar zo werkt dat niet in marokko.
Waarom zit je nou de hele tijd te hameren op Marokko? We hebben het niet over Marokko, we hebben het over hier. Blijf er eens bij man, die drogreden komt me mijn neus uit. Ik ben van mening dat je dat niet kunt flikken. Na jaren voor jou te hebben gezorgd worden de rollen omgedraaid. Maar goed, er zijn van de smerige mensen die ze in zo'n verzorgingshuis dumpen en er niet eens naar om kijken. Om maar te zwijgen van hoe zij daar te werk gaan.

07-03-2014, 13:32

Citaat door Beautiful_hOpe:
Waarom zit je nou de hele tijd te hameren op Marokko? We hebben het niet over Marokko, we hebben het over hier. Blijf er eens bij man, die drogreden komt me mijn neus uit. Ik ben van mening dat je dat niet kunt flikken. Na jaren voor jou te hebben gezorgd worden de rollen omgedraaid. Maar goed, er zijn van de smerige mensen die ze in zo'n verzorgingshuis dumpen en er niet eens naar om kijken. Om maar te zwijgen van hoe zij daar te werk gaan.
Dat dat soort zaken hier dus behoorlijk goed geregeld zijn. En jij klaagt erover.

07-03-2014, 13:34

Citaat door Globi:
Dat dat soort zaken hier dus behoorlijk goed geregeld zijn. En jij klaagt erover.
Heb je nou echt niets beters dan dit? En jij weet duidelijk niet hoe het er echt aan toegaat daar. Hoelang zitten jouw ouders daar?

Pagina's : [1] 2 3 4