Bekijk volle/desktop versie : Studie Wat zou jij doen als je een studieschuld hebt?



07-03-2014, 11:35
stel je hebt een studieschuld van boven de 20.000 euro. Dit komt doordat je door omstandigheden niet hebt kunnen studeren. Alleen zijn deze omstandigheden niet van structurele aard, dus komt je niet in aanmerking voor het omzetten tot een gift.

en je bent al zoveel jaar bezig, je eindtermijn is er bijna en je hebt gewoon geen motivatie meer.

Wat is wijsheid?

07-03-2014, 15:31



Citaat door nouba24:
stel je hebt een studieschuld van boven de 20.000 euro. Dit komt doordat je door omstandigheden niet hebt kunnen studeren. Alleen zijn deze omstandigheden niet van structurele aard, dus komt je niet in aanmerking voor het omzetten tot een gift.

en je bent al zoveel jaar bezig, je eindtermijn is er bijna en je hebt gewoon geen motivatie meer.

Wat is wijsheid?
Doorgaan :-)

Ik heb zelf ook een hoge schudieschuld (door leningen, teveel stufi ontvangen of het was onterecht(altijd hebben ze wel wat te zeiken), geswitcht van opleidingen en dergelijke toestanden) Ik ben zelf ook iets van drie jaar uit de schoolbanken geweest (ook wegens persoonlijke situatie). En mijn contract(huidige baan) wordt niet meer verlengd... dus erg vervelend allemaal. En ja het is deprimerend allemaal zo'een hoge bedrag maar wat kun je anders doen.

Als je stopt of niet haalt dan begin je weer van te voren en dat is nog erger. En je kunt met duo ook een afspraak maken dat je maandelijks een bepaald bedrag betaalt zodat je het rustig af kunt betalen.
Maar behaal in iedergeval insha allah je diploma.

07-03-2014, 17:42
Als je echt niet meer wil studeren zou ik werken en dan stap voor stap je studieschuld aflossen duurt wel een aantal jaren maar ja wat anders?!

07-03-2014, 19:24
Probeer gewoon door te zetten. Bekijk het zo...je kunt de finishlijn zien, maar je valt. Maar je doet er alles aan om op te staan en toch door te zetten. en dat is wat jij moet gaan doen.

Concentreer je op je studie, dan is tenminste alle stress etc niet niet voor niets geweest.

07-03-2014, 20:25


Doorgaan, even doorbijten...
Anders zou ik hard gaan werken en de studieschuld oplossen..

07-03-2014, 22:07

Citaat door leipe_sahabti:
Probeer gewoon door te zetten. Bekijk het zo...je kunt de finishlijn zien, maar je valt. Maar je doet er alles aan om op te staan en toch door te zetten. en dat is wat jij moet gaan doen.

Concentreer je op je studie, dan is tenminste alle stress etc niet niet voor niets geweest.
Ja idd vooral de stress... Toen ik me diploma had was ik zo blij dat ik na al die hoofdpijn en tmera eindelijk verlicht was :-) hamdullilah. Daarna kwam wel weer de volgende hoofdpijn werk en schulden.. Maar goed i got a degree in iedergeval.

08-03-2014, 18:44
Is de schuld geen motivatie genoeg? Doorbijten, anders kun je jaaaaren gaan werken om de schuld af te lossen.