Bekijk volle/desktop versie : Nog steeds mis ik haar



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

05-03-2014, 11:13
Lieve leden, mn hart doet pijn. Ik loop hier al jaren mee en niemand die je echt kan begrijpen maar er is een leegte die ik voel, een leegte in mn hart sinds de dag dat ze die beslissing had genomen. Ik hoop niet dat mensen vooroordelen gaan hebben want heb alles al gehoord, hmdl.

Het zit zo ik heb een zus en een zusje, mn zusje en ik zijn inmiddels getrouwd elhmdl. Onze oudste zus van nu 35 heeft 4 jaar geleden een beslissing gemaakt die mij familie heeft gebroken: ze is getrouwd met een hollandse man en met hem samen gaan wonen, hij is geen moslim zover wij weten. Ondanks dat ik zwaar teleurgesteld was, haar en hem haatte heb ik altijd contact met haar gehouden omdat zij er al sinds haar twintigere jaren meeliep, ze kon en wilde niemand anders trouwen en na jaren van depressies, 2 verbroken verlovingen met islamitische mannen heeft ze 4 jaar geleden def voor hem gekozen. Mn ouders willen niks meer met haar te maken hebben en zelfs haar naam noemen mag niet. Mn broers hebben die vent al paar keer opgezocht en bedreigd met zelfs arrestatie tot gevolg: dan verbrak ze weer even het contact met hem maar maand later waren ze wee samen.

Ik snap haar ergens maar ik snap mn ouders en broers ook: ze moeten haar niet meer. Bruiloften, begrafenissen, vreugde, verdriet niks deelt ze of wij nog met haar en dat doet me pijn, veel pijn.
Ik wil het afsluiten maar wil haar ook niet afwijzen, ik hang er tussen in, ya allah laat haar hart keren smeek ik mijn gebeden want ik zie dat mijn moeder er nog steeds aan kapot gaat, sindsdien is ze nooit meer het zelfde geweest.

hoe kan ik haar helpen met de wil van Allah? Tips aub want ik geef niet op, ze moet terug keren,

05-03-2014, 11:20


Heel moeilijk, ik kan je helaas geen advies geven maar wil je veel kracht en sbar wensen en dat het allemaal goed komt inshallah.

05-03-2014, 11:22
Allah i razak sbar ! Heftig !

05-03-2014, 11:31
Ik vind het jammer dat binnen onze gemeenschap meteen wordt gegrepen naar een drastische maatregel als verstoten. Hiermee verwijder je diegene niet alleen van de familie, maar ook van de Islam. Het is juist aanbevolen om contact te blijven houden met die persoon en hem of haar met geduld te benaderen. Op deze manier is de kans veel groter dat ze weer terug komen op het Islamitische pad. Ik raad je dus aan om gewoon contact te blijven houden met je zus en rustig met haar te blijven praten. Veel sterkte!

05-03-2014, 11:32



Citaat door Morrocan_sugar:
Ik vind het jammer dat binnen onze gemeenschap meteen wordt gegrepen naar een drastische maatregel als verstoten. Hiermee verwijder je diegene niet alleen van de familie, maar ook van de Islam. Het is juist aanbevolen om contact te blijven houden met die persoon en hem of haar met geduld te benaderen. Op deze manier is de kans veel groter dat ze weer terug komen op het Islamitische pad. Ik raad je dus aan om gewoon contact te blijven houden met je zus en rustig met haar te blijven praten. Veel sterkte!

05-03-2014, 11:35
Als het je broer was met een nederlandse snol dan was er niks aan de hand geweest. was hij nog altijd even welkom..

05-03-2014, 11:43
Nou als je dit wilt oplossen zou ik bij jezelf beginnen door een andere houding aan te nemen en haar niet te haten. Dat zouden je broers en ouders ook moeten doen. Want waarom zou je zus terug willen naar mensen die haar haten en niet liefhebben? Als je begint bij jezelf en een situatie creeert van liefde en warmte, dan kan je haar daarover benaderen zodat ze zelf in gaat zien dat ze zich afhoudt van een familie die haar wel wilt en wel de liefde geeft in plaats van haar liever dood wil hebben met haar partner. Door dat te doen bevestig je alleen maar haar gelijk en stoot je haar af van het geloof. Laat staan dat haar partner dan denkt van wat een mooi geloof daar wil ik deel van uitmaken. Nu denkt hij juist dat is het grootste gevaar op aarde, het bedreigt mij en mijn vrouw, dus het laatste wat ik wil is me daarin vermengen. Begin bij jezelf

05-03-2014, 11:48

Citaat door erkeer:
Nou als je dit wilt oplossen zou ik bij jezelf beginnen door een andere houding aan te nemen en haar niet te haten. Dat zouden je broers en ouders ook moeten doen. Want waarom zou je zus terug willen naar mensen die haar haten en niet liefhebben? Als je begint bij jezelf en een situatie creeert van liefde en warmte, dan kan je haar daarover benaderen zodat ze zelf in gaat zien dat ze zich afhoudt van een familie die haar wel wilt en wel de liefde geeft in plaats van haar liever dood wil hebben met haar partner. Door dat te doen bevestig je alleen maar haar gelijk en stoot je haar af van het geloof. Laat staan dat haar partner dan denkt van wat een mooi geloof daar wil ik deel van uitmaken. Nu denkt hij juist dat is het grootste gevaar op aarde, het bedreigt mij en mijn vrouw, dus het laatste wat ik wil is me daarin vermengen. Begin bij jezelf
Je hebt gelijk.

05-03-2014, 11:48

Citaat door erkeer:
Nou als je dit wilt oplossen zou ik bij jezelf beginnen door een andere houding aan te nemen en haar niet te haten. Dat zouden je broers en ouders ook moeten doen. Want waarom zou je zus terug willen naar mensen die haar haten en niet liefhebben? Als je begint bij jezelf en een situatie creeert van liefde en warmte, dan kan je haar daarover benaderen zodat ze zelf in gaat zien dat ze zich afhoudt van een familie die haar wel wilt en wel de liefde geeft in plaats van haar liever dood wil hebben met haar partner. Door dat te doen bevestig je alleen maar haar gelijk en stoot je haar af van het geloof. Laat staan dat haar partner dan denkt van wat een mooi geloof daar wil ik deel van uitmaken. Nu denkt hij juist dat is het grootste gevaar op aarde, het bedreigt mij en mijn vrouw, dus het laatste wat ik wil is me daarin vermengen. Begin bij jezelf
Helemaal gelijk.

05-03-2014, 11:48

Citaat door DiepOngelukkig_:
Als het je broer was met een nederlandse snol dan was er niks aan de hand geweest. was hij nog altijd even welkom..
Klopt, zelfs onwettige kinderen met een kafira zijn dan aanvaardbaar.

05-03-2014, 11:51

Citaat door zonnetje--:
Jij snapt mij! Zo irritant vind ik dit. En ze denken altijd dat de wereld alleen om hun draait maar het geluk van hun dochter vinden ze niet belangrijk. Ze houdt van die man ze is niet met hem gegaan om haar ouders bewust pijn te doen maar in dit geval is liefde blind. Ze horen haar beslissing te accepteren en haar gelukkig te laten zijn maar ik vind wel belangrijk dat hij bekeert.
Nou weet je ik ben er geen voorstander voor dat een marokkaanse meisje wegloopt met een nederlandse jongen of trouwt met een kaaskop , tenzij hij oprecht moslim is want dan hij is beter dan 30 duizend marokkaanse mannen bij elkaar.
Maar ik stoor mij er dus wel vreselijk aan dat wanneer het een om een jongen gaat die met een nederlandse bitch thuiskomt, ze gewoon met koekjes, thee en een grote big smile worden ontvangen door de ouders, en de hele familie vind het leuk om het varkentje te leren kennen. Maar zodra een meisje verliefd wordt op een nederlandse jongen dan moeten er opeens doden en gewonden vallen en familebanden die defenitief verboken worden. kutmarokkanen.

05-03-2014, 11:52
Waarom die man bedreigen? Zouden ze dat ook doen als een broer van jou met een Hollandse is gaan samenwonen? Ik vind dit zo onrechtvaardig. Op deze harteloze manier bereik je haar zeker niet. Dit toont geen liefde aan, je kinderen blijven je kinderen en als je ze boycot dan boycot je ze zodat ze terugkeren, maar deze vorm van boycotten zal haar alleen verwijderen en is eerder gewelddadig en harteloos dan onderwijzend en straffend. Missen ze haar niet? Ik vind dit echt geen juiste manier van aanpak. Zij is verkeerd bezig ja, maar zo hoor je niet met iemand om te gaan. Ik vind het heel hypocriet dat men omgekeerd wel die Hollandse met open armen zouden ontvangen, en die Hollandse heeft misschien meer invloed op de dwaling van de kinderen dan de Hollander. Allebei zijn haram, want een huwelijk met een Atheist, ongelovige of agnostische vrouw is ook haram, net zo haram als een huwelijk met een ongelovige man....

05-03-2014, 11:53



Citaat door DiepOngelukkig_:
Nou weet je ik ben er geen voorstander voor dat een marokkaanse meisje wegloopt met een nederlandse jongen of trouwt met een kaaskop , tenzij hij oprecht moslim is want dan hij is beter dan 30 duizend marokkaanse mannen bij elkaar.
Maar ik stoor mij er dus wel vreselijk aan dat wanneer het een om een jongen gaat die met een nederlandse bitch thuiskomt, ze gewoon met koekjes, thee en een grote big smile worden ontvangen door de ouders, en de hele familie vind het leuk om het varkentje te leren kennen. Maar zodra een meisje verliefd wordt op een nederlandse jongen dan moeten er opeens doden en gewonden vallen en familebanden die defenitief verboken worden. kutmarokkanen.
Bij sommige mag er boven gelogeerd worden.....
Rachid en Anita gaan erop los boven en lhadj en hadja zetten thee klaar. Na negen maanden een haram kindje geboren, heel normaal. Het is een man, het is een man...

05-03-2014, 11:59
Lieve meid, je bent niet de enige, ik heb het nog erger, misschien is dat een heel klein steuntje?
Ten eerst blijf dua's doen voor je zus en vraag Allaah haar te leiden. Je ouders en broers met haar laten praten en niet gaan lopen dreigen of afstoten. Dat werkt averechts. Probeer jijzelf ook met haar te praten, iets leuks met haar te doen en verwacht niet dat het na 1 gesprek koek en ei is. Ze houdt blijkbaar van deze man, maar is het zo dat ze zelf ook geen moslima wil zijn of wil hij geen moslim worden?

05-03-2014, 12:00
Ik kan jou broers voorstellen had ik ook gedaan jou ouderz heb 1000% gelijk dus wat die slet diepongelukkig kijk alleen naar nieknaam dat zeg alles ik geef jou goed advies zoek jou zus bring haar op ander gedachten want met kaaskop trouwen dat gaat ver ik wens je strekte en je ouderz ook kijk meskina je moeder heb haar 9 maanden in haar buik gedragen nu krijgt ze dit

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13