Bekijk volle/desktop versie : Van Gaal: 'Oranje is een outsider, dus niet kansloos'



04-03-2014, 22:45
Louis van Gaal heeft van de KNVB de doelstelling meegekregen om minimaal tot de halve finales te reiken op het WK, maar dat wordt een zware missie. De bondscoach zelf weet dat en verklaarde voorafgaand aan et oefenwedstrijd tegen Frankrijk dat zijn elftal komende zomer niet tot de favorieten behoort. Hij zet in op een tweetal landen uit de Europese zone en een duo uit Zuid-Amerika.

"Wij volgen de FIFA-lijst. Daar stonden we tiende of achtste. We zijn geen favoriet", liet Van Gaal woensdagavond weinig aan duidelijkheid te wensen over. "Dat zijn Argentinië en Brazilië. En van het Europese continent zijn dat Duitsland en Spanje. Oranje is outsider, dus niet kansloos." Ook Frankrijk is volgens de keuzeheer niet meer dan outsider. "Ze staan onder ons, heb ik begrepen", tekende De Telegraaf op.

Van Gaal verwacht evenwel een zware wedstrijd tegen het elftal van Didier Deschamps, die eerder op de dag ook zelf alliet weten dat hij les Bleus niet tot de favorieten rekent voor het WK. " Maar ik vind het Franse voetbal atletisch, fysiek sterk en de laatste jaren zich ook tactisch ontwikkelen. Ik was bij Monaco-PSG blij verrast en ik heb me zeer vermaakt", aldus de bondscoach.

Tijdens het gesprek met het journaille verklapte Van Gaal tevens dat Jean-Paul Boëtius woensdagavond in het Stade deFrance zijn debuut zal maken. De jonge Feyenoorder kreeg dat al eerder van de bondscoach te horen. "Ik heb het Jean-Paul al gezegd, dus kan het jullie ook wel vertellen: Boëtius speelt tegen Frankrijk."

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=208862

04-03-2014, 23:13


hahahahahahahahahaha outsider ...ja bij de tandarts voor beugelbekjes toernooi

05-03-2014, 23:22
ik zei toch minimaal 2-0 Clichy had gemakkelijk 3-0 kunnen zijn maar die Franse speelde geen eens op 100% in de 2de helft.

05-03-2014, 23:25
Beste team Duitsland, Spanje, Brazilië die zijn altijd zo ingespeeld op elkaar ook al zouden die landen slechte spelers hebben dan zijn ze nog altijd een betere team.

05-03-2014, 23:38



Citaat door Redstar:
Frankrijk en Italie zijn niks minder dan Duitsland en spanje
Praat geen poep...

Kijk elftal van Duitsland daarbij komt kijken dat het 1 team is, Frankrijk heeft een zeer goede selectie maar het is geen elftal als Duitsland.

Spanje heeft gewoon betere spelers en zijn beter op elkaar ingespeeld ewa Braziel ben je zelf ook mee eens denk ik.

11-03-2014, 15:48
straks gaat hij zeggen wij gaan de finale halen

11-03-2014, 16:07
Frankraik komt de eerste ronde niet eens Door