Bekijk volle/desktop versie : gehoorzamen van je moeder als getrouwde vrouw??????



Pagina's : [1] 2 3 4

03-03-2014, 12:11
Stel dat je moeder je iets verbiedt. Bijvoorbeeld bepaalde familie te bezoeken wegens iets wat 1 van de familie leden haar ooit heeft aangedaan in een heel ver verleden. Diegene heeft inmiddels al meermaals haar excuses aangeboden, maar toch blijft je moeder wrok koesteren tegen de hele familie. Zelfs tegen degenen die haar niks aan gedaan hebben . Ze denkt dat de hele familie hetzelfde is. Jij wil er toch heen omdat je goed contact hebt met haar dochters . Hun groot vader is namelijk overleden en je wilt gaan condoleren. Je moeder verbiedt je te gaan maar jij wil toch gaan en je man heeft er geen problemen mee. Wat zou jij doen

03-03-2014, 12:13


Oh en als je gaat kan je een paar weken genegeerd worden

03-03-2014, 12:14
Mijn ma zou het nooit van mij vragen....maar omdat mijn moeder mijn alles is zou ik haar zeker gehoorzamen!

03-03-2014, 12:14
Wou dat mijn moeder zo was. Ik mag niemand negeren en 'moet' iedereen bezoeken. Zelfs familieleden die van alles bij d'r geflikte hebben.

03-03-2014, 12:15


Kijken wat Allah zegt .

Je ouders alleen gehoorzamen als het niet in het plegen van een zonde is.

Echter deze moeder begaat en giga groot zonde.

Allah gehoorzamen in dezen.

03-03-2014, 12:16
gehoorzaam je moeder!

03-03-2014, 12:16

Citaat door sara1987234:
Stel dat je moeder je iets verbiedt. Bijvoorbeeld bepaalde familie te bezoeken wegens iets wat 1 van de familie leden haar ooit heeft aangedaan in een heel ver verleden. Diegene heeft inmiddels al meermaals haar excuses aangeboden, maar toch blijft je moeder wrok koesteren tegen de hele familie. Zelfs tegen degenen die haar niks aan gedaan hebben . Ze denkt dat de hele familie hetzelfde is. Jij wil er toch heen omdat je goed contact hebt met haar dochters . Hun groot vader is namelijk overleden en je wilt gaan condoleren. Je moeder verbiedt je te gaan maar jij wil toch gaan en je man heeft er geen problemen mee. Wat zou jij doen
Islamitische gezien hoor jij je man te gehoorzamen boven je ouders. en daarbij hangtvanaf wat die mensen je moeder hebben aangedaan of het ites heeel ergs f of niet

03-03-2014, 12:17

Citaat door Volwassenmeid:
Mijn ma zou het nooit van mij vragen....maar omdat mijn moeder mijn alles is zou ik haar zeker gehoorzamen!
ja hoor hier heeft ts wat aan

03-03-2014, 12:18

Citaat door Solliciteer:
Wou dat mijn moeder zo was. Ik mag niemand negeren en 'moet' iedereen bezoeken. Zelfs familieleden die van alles bij d'r geflikte hebben.
Be carefull what you wish for..... . Wou dat mijn moeder zo was. Dan kan je nog zeggen dat je geen tijd hebt of je je niet lekker voelt. Maar nu, wat ik ook doe, is niet goed. Als ik ga heb ik mn moeders gezeur en als ik niet ga zal de band die ik met die nichten heb ook een deuk oplopen

03-03-2014, 12:18

Citaat door poepchinees:
Kijken wat Allah zegt .

Je ouders alleen gehoorzamen als het niet in het plegen van een zonde is.

Echter deze moeder begaat en giga groot zonde.

Allah gehoorzamen in dezen.
hoe weet jij met zekerheid dat die moeder een zonde pleegt en niet terecht handeld jegens die mensen? weet je wat ze haar heben aangedaan? en ts hoort haar man te gehoorzamen

03-03-2014, 12:18

Citaat door poepchinees:
Kijken wat Allah zegt .

Je ouders alleen gehoorzamen als het niet in het plegen van een zonde is.

Echter deze moeder begaat en giga groot zonde.

Allah gehoorzamen in dezen.
Ze is niet verplicht om te gaan. Condoleren wordt sterk aangeraden maar niet verplicht en als ze haar relatie met haar moeder hiermee geschadigt zou ze juist niet moeten gaan. Ik zou alleen denken aan wat mijn ma allemaal voor mij heeft gedaan en haar tevreden willen houden...

03-03-2014, 12:22
Ik dacht beetje verder want uit haar tekst heb ik begrepen dat ze geen contact mag opzoeken met familieleden.

Nou familiebanden verbreken is het ergste wat er is.

en daarnaast het gaat om een persoon maar die moeder verracht gekijk iedereen terwijl zij onschuldig zijn.

en daarom geldt hier zeker dat haar moeder een grote zonde begaat.

Aangezien ze de familiebanden tegen houd.. terwijl er naar een schuldig is.

03-03-2014, 12:24



Citaat door poepchinees:
Ik dacht beetje verder want uit haar tekst heb ik begrepen dat ze geen contact mag opzoeken met familieleden.

Nou familiebanden verbreken is het ergste wat er is.

en daarnaast het gaat om een persoon maar die moeder verracht gekijk iedereen terwijl zij onschuldig zijn.

en daarom geldt hier zeker dat haar moeder een grote zonde begaat.

Aangezien ze de familiebanden tegen houd.. terwijl er naar een schuldig is.
Alsnog als buitenstanders weten wij niet wat die mensen haar hebben aangedaan.. alleen die vrouw weet het ,wie weet, weet ts zelfs niet alles..

03-03-2014, 12:28
Je moet alleen gehoorzamen in het goede. En jouw moeder vraagt niet het goede. Ik persoonlijk zou gaan. Vindt dat negeren en jaren elkaar niet bezoeken om iets kleins allemaal gedoe. Doe normaal en wees vriendelijk en behoud bepaalde afstand.

03-03-2014, 12:32

Citaat door JETLI:
Je moet alleen gehoorzamen in het goede. En jouw moeder vraagt niet het goede. Ik persoonlijk zou gaan. Vindt dat negeren en jaren elkaar niet bezoeken om iets kleins allemaal gedoe. Doe normaal en wees vriendelijk en behoud bepaalde afstand.
Dat is wel zo, als zij wel gaat begaat ze geen zonde in de islam omdat ze haar moeder niet hoeft te gehoorzamen boven haar man, maar zij blijft wel haar moeder en neem aan dat ze haar geen pijn wil doen door haar te negeren moeilijk, beste is dat ze rustig met haar mama kan praten erover en haar kan overhalen.. maar nogmaals als die mensen iets heeel ergs hebben die vrouw aangedaan waar door zij bijv nu nog pijn aan heeft dan is het terecht dat ze zo doet, al is vergefenis heel belangrijk in de islam

Pagina's : [1] 2 3 4