Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse en joodse boot bij homo-evenement Gay Pride



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

02-03-2014, 21:50
Marokkaanse boten bij Gay Pride Amsterdam
Het organiseren van homo-evenementen als de Amsterdamse Gay Pride is nog altijd hard nodig.
De situatie voor homo's en lesbiennes wordt er niet beter op nu naast de anti-homopropagandawet in Rusland ook in Uganda een nieuwe wet tegen homo's is getekend. Dat heeft de Stichting Amsterdam Gay Pride zondag gezegd tijdens de loting van de botenparade.

"Ieder jaar verwelkomen en omarmen wij duizenden lesbiennes, biseksuelen, homoseksuelen en transgenders in Amsterdam, die in het land van herkomst niet voor hun geaardheid uit kunnen komen. Voor hen is het belangrijk dat de Pride ook de komende jaren blijft gewaarborgd", stelt directeur Irene Hemelaar in een verklaring. "Dit soort evenementen zijn pas overbodig, ook in een voorlopersstad als Amsterdam, wanneer zij waar ook ter wereld veilig uit de kast kunnen komen."

Hemelaar stelt dat ook in Nederland nog altijd werk te verzetten is. "Nederland mag internationaal dan wel bekend staan als tolerant en vrij, toch zijn er ook in onze samenleving bevolkingsgroepen te vinden die niet vrij zijn om te kiezen voor het eigen geluk." Volgens de directrice zijn die mensen ook te vinden 'in onze eigen buurten en wijken'.


http://forums.hababam.nl/archive/index.php/t-175836-marokkaanse-boten-bij-gay-pride-amsterdam.html

03-03-2014, 09:48


Het gaat om 1 Amerikaanse boot, waar waarschijnlijk 1 Marokkaanse man op mee varen, die besmet is met deze ziekte.
Verder geen aandacht aan besteden, want dit is puur provocatie.
Met deze homo propaganda, willen ze ons Marokkanen en moslims hun verdorvenheid opleggen.

Deze homo zal hoogst waarschijnlijk mee varen...


03-03-2014, 10:45
Drie boten dus!

Een Joodse, Marokkaanse en Amerikaanse boot zijn dit jaar onder meer van de partij bij de Canal Parade, de roemruchte botenparade van de Gay Pride.

Dat bleek zondagavond bij de loting voor de 80 plekken die op zaterdag 2 augustus, het hoogtepunt van het jaarlijkse homo-evenement, beschikbaar zijn. In totaal dongen 120 vaartuigen mee.

De Joodse boot is een initiatief van Exodays, een nieuw internationaal evenement voor Joodse lesbiënnes, homo's biseksuelen en transgenders (LHBT's). De Marokkaanse deelnemers willen hiermee de zichtbaarheid van Marokkaanse LHBT's vergroten en taboes doorbreken.

En met de Amerikaanse boot Freedom to Marry willen de initiatiefnemers aandacht vragen om als homoseksuelen te kunnen trouwen in de Verenigde Staten.

03-03-2014, 10:46
Vroeg me al af hoe snel men het probleem zou verplaatsen, moet zeggen dat we toch wel een record hebben.

03-03-2014, 10:56


en toch staan er ook veel tegenstanders gewoon te kijken langs de route. . . . .( kwam er vorig jaar langs, kon het niet ontwijken omdat ik vlak bij de vaarroute moest zijn, wat een drukte!)

03-03-2014, 11:17
Dit jaar vaart ook een Marokkaanse boot mee tijdens het evenement.





Het organiseren van homo-evenementen als de Amsterdamse Gay Pride is nog altijd hard nodig. De situatie voor homo's en lesbiennes wordt er niet beter op nu naast de anti-homopropagandawet in Rusland ook in Uganda een nieuwe wet tegen homo's is getekend. Dat heeft de Stichting Amsterdam Gay Pride zondag gezegd tijdens de loting van de botenparade.

"Ieder jaar verwelkomen en omarmen wij duizenden lesbiennes, biseksuelen, homoseksuelen en transgenders in Amsterdam, die in het land van herkomst niet voor hun geaardheid uit kunnen komen. Voor hen is het belangrijk dat de Pride ook de komende jaren blijft gewaarborgd", stelt directeur Irene Hemelaar in een verklaring. "Dit soort evenementen zijn pas overbodig, ook in een voorlopersstad als Amsterdam, wanneer zij waar ook ter wereld veilig uit de kast kunnen komen."


Hemelaar stelt dat ook in Nederland nog altijd werk te verzetten is. "Nederland mag internationaal dan wel bekend staan als tolerant en vrij, toch zijn er ook in onze samenleving bevolkingsgroepen te vinden die niet vrij zijn om te kiezen voor het eigen geluk." Volgens de directrice zijn die mensen ook te vinden 'in onze eigen buurten en wijken'.


Tijdens de loting voor de Canal Parade werd duidelijk dat dit jaar in ieder geval een joodse, Marokkaanse en Amerikaanse boot meevaren. Voor het evenement hadden zich 120 boten ingeschreven, waarvan er veertig moesten afvallen. De Canal Parade vindt op 2 augustus plaats.

03-03-2014, 11:28
Ben benieuwd welke marokkaan daar gaat staan-_- hahahahha


03-03-2014, 11:32
Bovengenoemde zal er zeker op passen
Triest gebeuren

03-03-2014, 12:02
misschien onze Marokkaanse joden ?

03-03-2014, 12:06

Citaat door Rebel_1963:
en toch staan er ook veel tegenstanders gewoon te kijken langs de route. . . . .( kwam er vorig jaar langs, kon het niet ontwijken omdat ik vlak bij de vaarroute moest zijn, wat een drukte!)
Je hoeft je toch niet te verontschuldigen, Rebel!

03-03-2014, 12:09
Ik kan mij niet voorstellen dat die boten varend door de grachten met homo's, homofobie zal bestrijden.
Dat het ook maar iets zal bijdragen aan vertering van hun positie in landen als Rusland en Oeganda.

Overigens begrijp ik ook totaal niet dat er Homo Spelen worden georganiseerd (die overigens in Rusland plaatsvinden!) Juist door dit soort zaken zetten zij zichzelf apart.
Als een homo goed genoeg is kan hij immers met de olympische spelen meedoen?

03-03-2014, 12:20

Citaat door Leonidas:
Je hoeft je toch niet te verontschuldigen, Rebel!
Hahaha, ik zie toch niks, die mensen massa is niks voor mij. Ik zal dit jaar aan de datum denken, wil ik die kant weer op.

03-03-2014, 12:37



Citaat door Rebel_1963:
Hahaha, ik zie toch niks, die mensen massa is niks voor mij. Ik zal dit jaar aan de datum denken, wil ik die kant weer op.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Ik heb het ook niet zo op grote mensenmassa's.

03-03-2014, 12:41
ik ben niet de grootste en dan is zo'n grote massa eerder beangstigend dan gezellig. Het kost mij gewoon veel moeite om er door heen te komen, en als ik het kan vermijden, graag.

Hoor net dat er ook een Molukse Gayboot aanwezig zal zijn, alle nationaliteiten een eigen boot?

03-03-2014, 12:42

Citaat door Rebel_1963:
ik ben niet de grootste en dan is zo'n grote massa eerder beangstigend dan gezellig. Het kost mij gewoon veel moeite om er door heen te komen, en als ik het kan vermijden, graag.

Hoor net dat er ook een Molukse Gayboot aanwezig zal zijn, alle nationaliteiten een eigen boot?
Dan ben je vast ook geen Koninginnedag fan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24