Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand me een brief schrijven?



Pagina's : [1] 2

03-03-2014, 10:48
daar moet het volgende ingezet worden

Kwijtschelding voor belasting riool/afvalstof heffing, en dat ik door mijn prive omstandigheden het bedrag niet kan betalen. wie kan voor mij hierover een goeie brief schrijven en naar mij per pm opsturen

stuur mij een pm en ik stuur je de volgende gegevens die je nodig hebt.

gr. leila

03-03-2014, 11:17


Hey zuster, ga naar jouw plaatstelijke sociale raadslieden waar jij woont.

Maak een afspraak daar en zij schrijven gratis die brief voor jou, neem wel alle gegevens mee die je hebt.

03-03-2014, 20:21
Vergeet dat maar kwijtschelding voor welke belasting dan ook is bijna onmogelijk
Je maakt alleen een kleine kans als je minder dan het minimum verdient

03-03-2014, 20:50

Citaat door talibone:
Vergeet dat maar kwijtschelding voor welke belasting dan ook is bijna onmogelijk
Je maakt alleen een kleine kans als je minder dan het minimum verdient
Dat is onzin, het is vooral inkomensafhankelijk die heffingen.

Ik heb het zo vaak gedaan in het verleden. Dus die mogelijkheid bestaat zeer zeker.

03-03-2014, 21:24


Dat zeg ik toch ook , als je minder dan minimum krijgt

03-03-2014, 23:08
las ook dat als je een auto hebt wat een waarde heeft van 23.000 euro en een bedrag van minimaal 1200 op je spaarrekening hebt je niet in aanmerking komt voor kwijtschelding. En ojah op me spaarrekening heb ik een flink groot bedrag maar dit wil ik er dan afhalen hoe zou ik dat gaan doen denken jullie want ik wil niet dat zij dit zien anders kom ik helemaal niet in aanmerking voor kwijtschelding?

03-03-2014, 23:09

Citaat door Curly_lady:
Hey zuster, ga naar jouw plaatstelijke sociale raadslieden waar jij woont.

Maak een afspraak daar en zij schrijven gratis die brief voor jou, neem wel alle gegevens mee die je hebt.
Bedankt schat! wat bedoel je met plaatstelijke sociale raadslieden je bedoeldt bijv FNV bondgenoten die mij hier mee zou kunnen helpen?

04-03-2014, 00:13

Citaat door Leila27jr:
las ook dat als je een auto hebt wat een waarde heeft van 23.000 euro en een bedrag van minimaal 1200 op je spaarrekening hebt je niet in aanmerking komt voor kwijtschelding. En ojah op me spaarrekening heb ik een flink groot bedrag maar dit wil ik er dan afhalen hoe zou ik dat gaan doen denken jullie want ik wil niet dat zij dit zien anders kom ik helemaal niet in aanmerking voor kwijtschelding?
Ze vragen als het goed is een bewijsstuk, in dit geval is het een bankafschrift van de laatste afgelopen 3 maanden.
Zodat ze je saldo kunnen inzien.
Open anders een tweede bankrekening nummer en verstuur de bankafschrift daarvan op. Dan zien ze niet hoeveel saldo je hebt op je bankrekening.

04-03-2014, 00:15

Citaat door Leila27jr:
Bedankt schat! wat bedoel je met plaatstelijke sociale raadslieden je bedoeldt bijv FNV bondgenoten die mij hier mee zou kunnen helpen?
http://www.sociaalraadslieden.nl/?ct=tekst&page=watis&nav_active=110

Dat zijn mensen die alles weten binnen de sociale wetten etc.
En zij helpen je gratis.

Zoek via google, naar sociale raadslieden binnenin de stad waar jij woont. En maak dan een afspraak met hen.
Leg je situatie uit en zeg gewoon eerlijk, want hen weten vaak ook hoe je stiekem iets kunt doen, om de wetten te omzeilen.

04-03-2014, 02:41

Citaat door Curly_lady:
Dat is onzin, het is vooral inkomensafhankelijk die heffingen.

Ik heb het zo vaak gedaan in het verleden. Dus die mogelijkheid bestaat zeer zeker.
Dus jij wilt mij niet vertellen dat als je een brief zegt met te zeggen dat je dat bedrag graag kwijtgescheld ziet dat dat dan ook gebeurt. IK VERHUIS NU NAAR NL

04-03-2014, 10:56

Citaat door Fatima-antwerpe:
Dus jij wilt mij niet vertellen dat als je een brief zegt met te zeggen dat je dat bedrag graag kwijtgescheld ziet dat dat dan ook gebeurt. IK VERHUIS NU NAAR NL
Kwijtschelding is afhankelijk van heel veel zaken, ik zeg niet dat je garantie hebt dat ze het gaan kwijtschelden gedeeltelijk of helemaal.

Ligt er maar net aan of de casus aansluit binnen hen criteria, zodat ze je kunnen vrijwaren van specifieke ontheffingen en of belastingaanslagen.

Maar heel veel mensen die denken altijd dat ze toch geen kwijtschelding krijgt, maar het veranderd bijna elk jaar de regels en criteria.
Dus ik zou altijd een poging wagen en ondernemen, proberen kan geen kwaad.

04-03-2014, 12:09

Citaat door Curly_lady:
Ze vragen als het goed is een bewijsstuk, in dit geval is het een bankafschrift van de laatste afgelopen 3 maanden.
Zodat ze je saldo kunnen inzien.
Open anders een tweede bankrekening nummer en verstuur de bankafschrift daarvan op. Dan zien ze niet hoeveel saldo je hebt op je bankrekening.
Ojah die slim van jou, maar ik moet binnen 6 weken al die bewijsstukken inleveren kan dat nog denk je? want ze willen dan van de laatste 3 maanden bankafschfriten hebben

04-03-2014, 12:36



Citaat door Leila27jr:
Ojah die slim van jou, maar ik moet binnen 6 weken al die bewijsstukken inleveren kan dat nog denk je? want ze willen dan van de laatste 3 maanden bankafschfriten hebben
Je kan ook anders bankafschriften versturen van een ander, zonder dat je naam of jouw gegevens daarop te zien zijn en die overhandigen. Desnoods een printje maken van je vader of moeder de bankafschriften, zonder dat daarop de bankrekeningnummer of de gegevens van je vader of moeder te zien zijn. En die dan versturen.

Want als je een nieuwe bankrekeningnummer opent, dan zien ze dat er geen geldverkeer is geweest in die drie maanden, snap je.

04-03-2014, 14:39

Citaat door hetistochwat:
Geld van je bank afhalen en pas over drie maanden kwijtschelding aanvragen. Ze moeten immers de betaalgegevens van 3 maand terug kunnen inzien............
.
dat is een veel betere oplossing, alleen is er als het goed een deadline aan verbonden, die afloopt, aangegeven op de brief van die aanslag zelf. Daar moet je wel rekening mee houden natuurlijk.

04-03-2014, 14:42

Citaat door hetistochwat:
Vragen dan naar je oude bankrekening! En waarom heb je een nieuwe bankrekening geopend ?

Is vragen om problemen!
Je moet kunnen aantonen: jouw bankafschriften van de afgelopen 3 maanden, die sta je af. Daar gaat het om.
Maar je moet vermijden dat ze kunnen zien hoe hoog je saldo is en je uitgave en inkomsten. Vandaar dat je zo de wet kan omzeilen, door het te verdoezelen.

Pagina's : [1] 2