Bekijk volle/desktop versie : Wat betalen jullie aan rioolheffin en afvalstofheffing?



01-03-2014, 23:10
vind het echt een belachelijk bedrag wat ze van ons vragen, we betalen 350 euro elke jaar plus kosten voor waterreinig zmar 180 en dan krijg je ook nog de kosten van die meterstand die je doorgeeft jeetje ze maken me helemaal arm

02-03-2014, 01:28



Citaat door Leila27jr:
vind het echt een belachelijk bedrag wat ze van ons vragen, we betalen 350 euro elke jaar plus kosten voor waterreinig zmar 180 en dan krijg je ook nog de kosten van die meterstand die je doorgeeft jeetje ze maken me helemaal arm
Per gemeente verschilt de prijs, dat weet ik wel.

En hoe meer mensen hoe duurder, maar ze mogen volgens mij een maximale éénheid gebruiken en dat is 3 eenheden.
Je kan ook kwijtscheldingsformulier aanvragen, dan kijken ze naar je inkomen, vaste lasten, schulden etc.

Mogelijkheid bestaat dus dat je het kunt kwijtschelden gedeeltelijk of compleet.

02-03-2014, 01:34

Citaat door Leila27jr:
vind het echt een belachelijk bedrag wat ze van ons vragen, we betalen 350 euro elke jaar plus kosten voor waterreinig zmar 180 en dan krijg je ook nog de kosten van die meterstand die je doorgeeft jeetje ze maken me helemaal arm

360 plus 250

02-03-2014, 01:34

Citaat door Curly_lady:
Per gemeente verschilt de prijs, dat weet ik wel.

En hoe meer mensen hoe duurder, maar ze mogen volgens mij een maximale éénheid gebruiken en dat is 3 eenheden.
Je kan ook kwijtscheldingsformulier aanvragen, dan kijken ze naar je inkomen, vaste lasten, schulden etc.

Mogelijkheid bestaat dus dat je het kunt kwijtschelden gedeeltelijk of compleet.

Is alleen voor mensen in de bijstand

02-03-2014, 09:39


742 euro!!!!

02-03-2014, 10:35
Nieuwegein 500 € samen


Citaat door spacitroen_12:
742 euro!!!!
welke stad

02-03-2014, 11:29

Citaat door noreply:
Is alleen voor mensen in de bijstand
denk het niet, heb bij rijksoverheid gelezen dat het ook voor mensen geldt die een lage inkomen wat onder de bijstand valt. dus wat zou je bij de bijstand ontvangen

02-03-2014, 11:31

Citaat door Leila27jr:
denk het niet, heb bij rijksoverheid gelezen dat het ook voor mensen geldt die een lage inkomen wat onder de bijstand valt. dus wat zou je bij de bijstand ontvangen

Je hebt een bepaalsw inkomensgrens. Dat ligt rond de bijstand. Ff zoeken wat die inkomensgrens is

02-03-2014, 11:45

Citaat door Leila27jr:
ok

Het is moeilijk. Wel is het zo dat je weinig spaargeld moet hebben.

Zie omcircelde. Je had wel gelijk.....niet alleen voor bijstandsnorm.

Hoeveel moet jij betalen? Ik had meevaller deze maand en nu ben ik dat kwijt


02-03-2014, 11:54
Nou en dat heb ik inderdaad gelezen, bedankt voor het delen. vind het gewoon belachelijk duur ik woon alleen met nog een andere huisgenoot en wij betalen samen 350 euro per jaar plus de kosten van die waterreiniging we hebben al een betalingsregeling gedaan maar alsnog wordt er dan per maand veel afgehaald. terwijl we 1 keer in de 2 weken de afval weg gooien

02-03-2014, 11:59

Citaat door Leila27jr:
Nou en dat heb ik inderdaad gelezen, bedankt voor het delen. vind het gewoon belachelijk duur ik woon alleen met nog een andere huisgenoot en wij betalen samen 350 euro per jaar plus de kosten van die waterreiniging we hebben al een betalingsregeling gedaan maar alsnog wordt er dan per maand veel afgehaald. terwijl we 1 keer in de 2 weken de afval weg gooien
ik woon ook op mezelf. Ik heb zo'n kliko die om de 2 weken geleegd wordt. Zelf zet ik dat ding om de 6 a 8 weken buiten. ... ze kijken dus daar helaas niet naar. Ik ga ze gelijk betalen, ben ik er ook vanaf. Anders wordt je iedere keer aan die pijn herinnerd


Het is net als met kinderbijslag. Deel vanmjpu belastinggelden gaan daarheen. maar mensen die minst betalen krijgen het meest omdat ze 6 kinderen hebben. Leven is oneerlijk

02-03-2014, 12:14
Jaaa echt he, hier worden de afval bijna ook niet opgehaald en er ligt zoveel rommel op straat ze ruimen het helemaal niet op terwijl we wel ondertussen geld moeten incasseren. nou ik ga ze mooi een brief sturen met daarin de omstandigheden.

02-03-2014, 12:20



Citaat door Leila27jr:
Jaaa echt he, hier worden de afval bijna ook niet opgehaald en er ligt zoveel rommel op straat ze ruimen het helemaal niet op terwijl we wel ondertussen geld moeten incasseren. nou ik ga ze mooi een brief sturen met daarin de omstandigheden.

Stuur het al is het meer om je woede te uiten. Denk niet dat iets helpt een briefje sturen...