Bekijk volle/desktop versie : Initiatieven



Pagina's : [1] 2

28-02-2014, 22:02
Er zijn enkele mensen in mijn stad die los van de moskee zaken willen organiseren, namelijk:

1 - lessen
2 - begeleiding voor nieuwe moslims

Ze hebben een pand nodig voor de lessen of tenminste leslokalen die ze kunnen gebruiken. Wie van jullie heeft ervaring met het opzetten van zoiets en is mijn aanname correct, namelijk dat er eerst geld ingezameld dient te worden voordat er zaken geregeld kunnen worden?

28-02-2014, 22:05


en een van die mensen ben jij?

28-02-2014, 22:06
Je kan eerst een goedkope ruimte zoeken en dan kijken hoeveel het kost. Geld inzamelen kan wel wachten. Zo heb ik dat ook gedaan.

28-02-2014, 22:10

Citaat door Achii.:
en een van die mensen ben jij?
Ik wil ze helpen, maar ik ben ook werkzaam voor de moskee.

28-02-2014, 22:12



Citaat door Mouwaysie:
Ik wil ze helpen, maar ik ben ook werkzaam voor de moskee.
okee netjes hoor volwassen man en hoeveel broeders ?
ik ken zusters die dit gewoon thuis doen in een grote huiskamer dus de huur is dan gratis ewa dat hoppaaa

28-02-2014, 22:15

Citaat door Mouwaysie:
Er zijn enkele mensen in mijn stad die los van de moskee zaken willen organiseren, namelijk:

1 - lessen
2 - begeleiding voor nieuwe moslims

Ze hebben een pand nodig voor de lessen of tenminste leslokalen die ze kunnen gebruiken. Wie van jullie heeft ervaring met het opzetten van zoiets en is mijn aanname correct, namelijk dat er eerst geld ingezameld dient te worden voordat er zaken geregeld kunnen worden?
Hangt er vanaf hoe groot de groep is lijkt me. Een ruimte hoeft weinig geld te kosten. Je kan klein beginnen

28-02-2014, 22:16

Citaat door Achii.:
okee netjes hoor volwassen man en hoeveel broeders ?
ik ken zusters die dit gewoon thuis doen in een grote huiskamer dus de huur is dan gratis ewa dat hoppaaa
Klopt doen ze in Marokko ook

28-02-2014, 22:19

Citaat door Alien_:
Je kan eerst een goedkope ruimte zoeken en dan kijken hoeveel het kost. Geld inzamelen kan wel wachten. Zo heb ik dat ook gedaan.
En hoe is het gelopen daar bij jou?

28-02-2014, 22:22

Citaat door Mouwaysie:
En hoe is het gelopen daar bij jou?
Het loopt nog steeds goed. Zolang je maar op tijd betaald en alles netjes opruimt dan is er niks aan de hand. Alleen Marokkanen houden niet zo van op tijd betalen dus dat is wel een nadeel. Mocht je een locatie vinden moet je zorgen dat ze vooruit betalen, mocht je natuurlijk lesgeld vragen.

28-02-2014, 22:22

Citaat door Rola777:
Klopt doen ze in Marokko ook
is dat zo? ik dacht dat ze daar volop madaries hebben enzo dus niet nodig is omdat de aanbod daar is

28-02-2014, 22:25

Citaat door Alien_:
Het loopt nog steeds goed. Zolang je maar op tijd betaald en alles netjes opruimt dan is er niks aan de hand. Alleen Marokkanen houden niet zo van op tijd betalen dus dat is wel een nadeel. Mocht je een locatie vinden moet je zorgen dat ze vooruit betalen, mocht je natuurlijk lesgeld vragen.
Beste tip! Anders blijf je achter je geld aan gaan

28-02-2014, 22:26
Ik kan me nog herinneren dat ze in Utrecht die SMJ hadden opgezet. De moskeeën gaven geen ruimte voor kennis en samenkomst, dus hebben de jongeren daar zelf iets gebouwd.

Onze moskee is best open voor zulke zaken, maar het kan goed zijn dat er meer aanbod komt.

28-02-2014, 22:29



Citaat door Achii.:
is dat zo? ik dacht dat ze daar volop madaries hebben enzo dus niet nodig is omdat de aanbod daar is
Ik ken wel vrouwen in Marokko, maar in andere Arabische landen zoals Egypte is dat veel gebruikelijker. 'Huiskamer-da3wa' is in Egypte ontstaan!

28-02-2014, 22:30

Citaat door Alien_:
Het loopt nog steeds goed. Zolang je maar op tijd betaald en alles netjes opruimt dan is er niks aan de hand. Alleen Marokkanen houden niet zo van op tijd betalen dus dat is wel een nadeel. Mocht je een locatie vinden moet je zorgen dat ze vooruit betalen, mocht je natuurlijk lesgeld vragen.
Wat voor activiteiten hebben jullie?

28-02-2014, 22:35

Citaat door Rola777:
Ik ken wel vrouwen in Marokko, maar in andere Arabische landen zoals Egypte is dat veel gebruikelijker. 'Huiskamer-da3wa' is in Egypte ontstaan!
subhana Allah wist dit niet dat het daar ontstaan is en je ziet dat dit echt hot is zeg maar

Pagina's : [1] 2