Bekijk volle/desktop versie : Vragen over export naar marokko



27-02-2014, 16:09
Salaam iedereen,

In maart beginnen wij goederen te vervoeren en exporteren naar Marokko.

Drie vragen heb ik nog geen antwoord op kunnen Vinden:

- hoe zit het fiscaal met werken uit huis?
- is tijdens de export de margeregeling van toe passing?
- Koop en huur in Marokko, hoe trek Je de kosten?

Ik heb fiscale economie gevolgd maar ik weet niet precies hoe het zit.
Mocht Iemand Belastingdienst of export ervaring hebben Dan hoor ik het graag.
Als deze vragen duidelijk worden Dan kunnen we binnen twee weaken onze eerste rit maken.

Vragen, tips, zijn allemaal Welkom.
Shokran.

01-03-2014, 21:59


Ik dacht dat sinds januari 2014 de importbusjes vanuit Europa niet meer het land mochten binnenkomen. De regels geheel zijn aangepast. Maar dat weet ik niet helemaal zeker...

02-03-2014, 10:38
]Salam iedereen,

Gaarne vraag ik een ieder de poll in te vullen in het business rubriek daar wij onze service hierop kunnen afstemmen. Verder hoop ik met deze topic het eea duidelijk te maken.

Er speelt een heleboel rond de regels die in mei veranderen voor het vervoeren van goederen naar Marokko vanaf mei.

De ene zegt je komt Marokko niet in, de ander zegt busjes moeten in Spanje blijven, de andere zegt alleen bedrijven komen door de douane.

Ik stel een ieder gerust dat zij voorlopig en zoals gewoonlijk hun goederen kunnen vervoeren naar Marokko. Het blijft aan de vervoerder de verantwoordelijkheid om zijn werk goed te doen en zijn klanten te informeren. Bijvoorbeeld:

Vandaag is een vriend teruggekomen met als antwoord er zal niets veranderen behalve dat de invoerregels strenger worden gehandhaafd.
Een exportmedewerker heeft dit ook bevestigd.

Volgende week beginnen wij een rit en kunnen op deze manier de waarheid achterhalen. Wij houden een ieder op de hoogte.

Voor meer vragen pm graag.

Shokran.