Bekijk volle/desktop versie : 6 weken zwanger... wat nu?



27-02-2014, 11:56
Hoi lieve meiden,


Ik ben hamdoelilah 6 weken zwanger van mijn eerste en ik heb begrepen dat ik vanaf nu een afspraak moet maken bij de
huisarts...??
Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten van zo een bezoek? Ik vind het allemaal erg spannend en ik wil overal
goed op voorbereid zijn. Gaat de huisarts bepaalde testjes doen? of is het gewoon om te kijken hoe het tot nu toe gaat...?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Alvast erg bedankt!

27-02-2014, 12:03


Hee,

Allereerst mabrouk met je zwangerschap!

Je hoeft geen afspraak bij de huisarts te maken. Je moet een verlsokundige zoeken en en daar een afspraak mee maken. Als het goed is krijg je dan een afspraak voor over 2 weken, ze gaat dan een intake doen met vragen over of er ziektes voorkomen in de familie, leefomstandigheden en dat soort dingen. Sommige doen meteen daarna een echo en sommige maken daar een volgende afspraak voor.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

27-02-2014, 12:33
Salaam Vlinder,

Bedankt voor het reageren. Ik dacht dus dat ik via de huisarts terecht kom bij een verloskundige, maar naar de huisarts gaan is in de geval dus overbodig..

Ghair in shaa Allah

27-02-2014, 12:43
Allaikoum salaam,

You're welcome!

Nee je hebt dus geen doorverwijzing nodig van je huisarts, gewoon direct een afspraak maken met een verloskundige. Wel aan je huisarts doorgeven dat je zwanger bent, zodat ze dat in hun systeem verwerken, kan ook telefonisch.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk