Bekijk volle/desktop versie : Benatia: ''Ik wil niet meer het lachertje van het Afrikaanse voetbal zijn''



25-02-2014, 11:36

Citaat door Redstar:
Benatia: ''Ik wil niet meer het lachertje van het Afrikaanse voetbal zijn''
Door Youssef_Casa - Dinsdag 25 Februari 2014 11:07 - Bron: Redactie - Submitter: Geen

Ik wil niet meer het lachertje van het Afrikaanse voetbal zijn\'\' AS Roma verdediger Mehdi Benatia neemt op 5 maart niet deel aan de oefeninterland tegen Gabon. De 26-jarige aanvoerder van de nationale ploeg laat vandaag in een interview met L'Equipe weten dat hij niet blij is met de recente uitspraken van Benabicha tegenover France Football, waarin Benabicha liet weten dat Benatia zelf moest weten of hij naar Marokko wilde afreizen of niet, omdat het zijn probleem was. Benabicha reageerde op de uitspraken van Benatia tegenover Radio Mars, waar de centrale verdediger liet weten dat hij zich grote zorgen maakt over het Marokkaanse voetbal en dat hij zich niet meer beschikbaar zou stellen als de situatie niet snel veranderde.

Benatia: ''Niemand heeft me recentelijk gebeld, behalve Mustapha El Haddaoui, die goede contacten heeft met de Marokkaanse bond en me vertelde dat Benabicha me toch graag wilde selecteren voor de oefeninterland. Op zaterdag las ik een interview van Benabicha tegenover France Football waarin hij zegt dat 'als Benatia niet wil afreizen, dan is het zijn probleem'. Als Benabicha twijfels had over mijn betrokkenheid, dan kon hij me bellen.''

''Ja, ik ben woest. Ik wil deze coach niet leren kennen en wil ook niet met hem samenwerken. Ook over Younes Belhanda: hij moest hem bellen en vertellen dat hij niet is opgeroepen, omdat hij weinig wedstrijden in de benen heeft, in plaats van het tegenover de media te verkondigen. Maar goed, zoals iedereen weet is Benabicha een interim-bondscoach en hij zal de aankomende maanden niet beslissen wie de nieuwe bondscoach wordt. Ik zal tegen die tijd als eerste bij de nationale ploeg aansluiten.''

''Ik kan ook doen alsof er niets aan de hand is, maar ik wil niet meer het lachertje van het Afrikaanse voetbal zijn. We presteren al vijf jaar niet. Ik heb een ambitie: ik wil het Marokkaanse publiek blij maken en de Afrika Cup in eigen land winnen. Ik ben de aanvoerder van de nationale ploeg en wil het beste geven. Ik heb alleen gezegd dat we haast moeten maken en dat is toch geen bedreiging? Ik kan je het volgende zeggen: ook al hebben we in 2015 geen bondscoach, ik zal deelnemen aan de Afrika Cup. Ik heb een ambitie en dat is het Marokkaanse volk trots maken. Het landsbelang staat boven de spelers, coaches en de federatie.''
.

25-02-2014, 11:47


lekker die interim coach, goeie manager van mensen

25-02-2014, 12:12
ik zei het toch dat hij niet komt ik vermoed dat chamakh ook niet komt

25-02-2014, 12:12
Reactie Ben3bicha het is een video let op.

http://www.radiomars.ma/ar/v/W7_OvLi8R0w/

25-02-2014, 15:51



Citaat door BONDSCOACH:
Reactie Ben3bicha het is een video let op.

http://www.radiomars.ma/ar/v/W7_OvLi8R0w/


Arrogante kwal, alsof deze tarzan een betere optie achter de hand heeft haha
het lachertje van Afrika zijn we zoiezo al door dit soort figuren aan te stellen.

25-02-2014, 20:23
Lekker in Rome blijven waar ze je waarderen.

25-02-2014, 20:28
Marokkanen zijn nooit sterk in communicatie geweest. Nieuwtjes krijg je altijd via roddels binnen haha. wedstrijd tegen gabon gewoon niet serieus nemen. Pim Verbeek aanstellen en de boel professionaliseren.

25-02-2014, 21:25
Benatia verdiend beter dan dit

25-02-2014, 22:09

Citaat door BONDSCOACH:
Reactie Ben3bicha het is een video let op.

http://www.radiomars.ma/ar/v/W7_OvLi8R0w/
Je ziet meteen dat dit echt een amateur coach is... dit kan toch geen nationaal elftal gaan coachen. Niet eens als interim...

25-02-2014, 22:49
deze trainer moet een schop onder zijn kont krijgen,de beste speler die wij hebben ga je niet zo voor schud zetten.

25-02-2014, 23:49
Snel vergeten dit. Pim verbeek aanstellen, M Hadji assistent maken. Goeie Afrikaanse landen vinden om tegen te oefenen. Team bouwen rondom Taarabt