Bekijk volle/desktop versie : angstoornis/paniekaanvallen/hyperventilatie/gespannen



Pagina's : [1] 2

24-02-2014, 11:29
Assalaam aleikom

mensen ik heb een vraagje .. wie herkend dit en heeft dit ook.

ik ben een man van 30 jaar ik bid. en soms moet ik snel bidden omdat ik gespannen ben en bang ben dat ik een hartstilstand krijg of iets anders. ik ben depressief en heb een grote angststoornis.. elke dag maar weer. soms heb ik dagen dat het goed gaat en meestal gaat het niet goed. ik gbruik medicatie voor de angst en onrust. en loop bij de ggz bij een pschgyater. ik heb meer dan 10 x roqya gedaan bij mensen in nl en marokko geen uitkomst. ik weet niet wat ik moet doen namelijk.. ben het zat tis moeilijk te verdragen soms. ik heb geen werk en geen school, want dat gaat niet samen met wat ik heb. ik hoop in sha allah dat allah mij snel geneest want soms is dit niet te houden.

wie herkend hierin graag pm of hier maak niet uit .. het kan me helpen.. en dat ik niet de enige ben.

assalaam aleikom

24-02-2014, 13:00


Vriend als je hartstilstand krijgt in je salat meot je blij zijn. Geen angst voor nodig..

24-02-2014, 13:05
Ik zal Dua voor je doen tijdens het bidden, Insha allah zal je snel genezen besef gewoon goed dat je niet alleen bent
meerderen mensen die dezelfde problemen hebben.

probeer niet af te zondern en meer met de juiste mensen om je heen te zitten
medicijnen is niet altijd een goede oplossing insha-allah zal je vinden waar het probleem vandaan komt
want het komt ergens vandaan..

24-02-2014, 15:40
Ik zou toch om ermee beginnen parttime te gaan werken, niks doen is absoluut geen oplossing, je hebt afleiding nodig denk ik zo

25-02-2014, 11:27


Jah luister naar Shrek, hij heeft gelijk

25-02-2014, 11:38
ach je moet naar het leger

25-02-2014, 19:58
Misschien zou je EMDR therapie kunnen volgen... Dit helpt tegen o.a. angststoornissen... Meestal heeft het te maken met een onverwerkte trauma

25-02-2014, 20:24
Vraag aan de topicstarter:
Heb jij ooit gedacht aan een schildklierafwijking?
De symptomen die je noemt, kunnen gevolgen daarvan zijn.
En Allahou ahlam.

25-02-2014, 22:00
Meestal speelt het zich af in het hoofd, bijvoorbeeld na blootstelling aan veel stress of nare gebeurtenissen. Soort van controle verliezen over de situatie. En soms is de oorzaak een schildklierafwijking, vitamine b6 b11 of b12-tekort of een depressie.
Dit overkomt meer mensen. Je bent niet de enige.

02-03-2014, 14:06
Assalaamu alaaikum akhie,

Allereerst wil ik zeggen dat het goed is dat je dit probleem bespreekbaar maakt en hulp vraagt. Het inzien van een probleem is vaak de eerste stap. Geloof me, je bent niet de enige die hier last van heeft. Veel mensen van onze Ummah hebben daar last van maar ontwijken de klachten. Je zegt dat je vaker roqya hebt gedaan, heb je dan wel een goede intentie? Zolang je intentie goed is en je gelooft in de genezing, dan pas zul je resultaat zien In sha Allah.

Zoals eerder is geadviseerd wil ik ook zeggen dat je actief moet blijven. Meng je tussen de mensen die goed gedrag vertonen, bezoek de moskee, lezingen, vrienden, de sportschool en zoek een baan. De shaytaan zoekt graag de mensen op die alleen zijn, deze zijn makkelijk beïnvloedbaar. Ik heb een aantal van deze klachten ook ervaren, het is een beproeving en wallaahi akhie uiteindelijk ben ik er sterker uit gekomen.

Mijn vader is Imaam en verricht roqya, wellicht heb je de behoefte om het nogmaals te proberen?

Verricht je het gebed?

Schaam je niet om er over te praten want voor elke ziekte heeft Allah een genezing.

Wa salaam.

03-03-2014, 18:33
Er is niet echt iets voor.
Mn zus heeft dit maar weigert te bidden etc.

Ik zou niet stoppen met het praktiseren van je religie en jezelf alijd kalmeren. Op Allah vertrouwen is super van belang.

Yoga kun je inderdaad doen, veel leuke dingen doen, dingen loslaten en slechts bespreken met mensen die echt om je geven. Het leven is zo over dus zie dit miet als iets eeuwigs. Allah wist er vast en zeker vele zonden van je mee uit.

Salaam!

Verstuurd van mijn GT-I9070

17-03-2014, 10:51
Salam,

Jij bent zeker niet de enige met dit probleem. Ik heb een lichte vorm daarvan mijn broertje een zwaardere vorm, een vriend van mij heeft onderzoeken moeten ondergaan daarvoor. Wat wij hebben is een angst voor iets wat dat iets is kan jij zelf invullen.
Als je zo een soort aanval hebt denk je dat je doodgaat waardoor je in paniek raakt sneller gaat ademen enzo enzo.
Ik geef jou als tip niet bang te zijn voor de dood want als jij bang bent voor de dood worden de aanvallen alsmaar erger.

Succes en komt goed in insha'allah

17-03-2014, 10:58



Citaat door Derezon:
Vraag aan de topicstarter:
Heb jij ooit gedacht aan een schildklierafwijking?
De symptomen die je noemt, kunnen gevolgen daarvan zijn.
En Allahou ahlam.
Hmm nee had daar zelf last van en in erge mate. Ben daarvan genezen door veel dua en veganistisch eten.
Wat hij heeft komt inderdaad door een onverwerkte trauma. En als ik zo lees, behoorlijk wat weswas. Het geneesmiddel daarvoor is tawakkul.

15-04-2014, 21:42
Verkeerde hoekje deze topic.

15-04-2014, 23:47
Lijkt me heftig succes!

Pagina's : [1] 2