Bekijk volle/desktop versie : Hoe ziet Nederland eruit in 2040?



Pagina's : [1] 2

22-02-2005, 01:52
Bron: CBS


Rond 2040 bereikt de vergrijzing haar hoogtepunt. De grijze druk zal dan 43 procent zijn, bijna het dubbele van nu. Na 2040 neemt de grijze druk af omdat de naoorlogse generatie dan overleden zal zijn. De daling zal echter niet sterk zijn. In de tweede helft van deze eeuw zal de grijze druk ruim 40 procent zijn, bijna tweemaal zo hoog als nu. De vergrijzing is dus structureel.

Naast ouderen drukken ook de jongste inwoners van Nederland op de lasten van de beroepsbevolking. De laatste tien jaar schommelt het aantal personen jonger dan twintig jaar in de bevolking van 20–64 jaar, de groene druk, rond de 40 procent. Ook de komende decennia zal de groene druk rond dit niveau liggen.

Voor de rest van Europa zal het er ook niet echt beter uitzien.Gaan onze kinderen straks zorgen voor de rechtse islamhaters van nu?Of zal Nederland tegen die tijd de eigen boontjes moeten doppen, omdat de leegloop van allochtonen in de komende jaren alleen maar toe zal nemen?

22-02-2005, 03:05



Citaat door klonbyz:
Bron: CBS


Rond 2040 bereikt de vergrijzing haar hoogtepunt. De grijze druk zal dan 43 procent zijn, bijna het dubbele van nu. Na 2040 neemt de grijze druk af omdat de naoorlogse generatie dan overleden zal zijn. De daling zal echter niet sterk zijn. In de tweede helft van deze eeuw zal de grijze druk ruim 40 procent zijn, bijna tweemaal zo hoog als nu. De vergrijzing is dus structureel.

Naast ouderen drukken ook de jongste inwoners van Nederland op de lasten van de beroepsbevolking. De laatste tien jaar schommelt het aantal personen jonger dan twintig jaar in de bevolking van 20–64 jaar, de groene druk, rond de 40 procent. Ook de komende decennia zal de groene druk rond dit niveau liggen.

Voor de rest van Europa zal het er ook niet echt beter uitzien.
Veel slechter waar het de financiering betreft. In Nederland sparen mensen voor hun eigen pensioen, met uitzondering van de AOW. Een xzeerx groot deel van de kosten is dus reeds gedekt. In landen als Duitsland en Frankrijk geldt dat niet.
Anderzijds heeft bv Duitsland zijn onderwijs op peil gehouden. Dat is goed voor de langetermijn-economie en betekent bovendien dat er genoeg personeel voor de zorg zal zijn.Dat geldt voor Nederland weer niet.


Citaat:
Gaan onze kinderen straks zorgen voor de rechtse islamhaters van nu?Of zal Nederland tegen die tijd de eigen boontjes moeten doppen, omdat de leegloop van allochtonen in de komende jaren alleen maar toe zal nemen?
Voorlopig blijft Nederland voor velen te aantrekkelijk, hoewel dit met name voor Turken aan het veranderen is. En de Islam groeit tegen de verdrukking in. Afhankelijk van welke cijfers je bekijkt (die van eind jaren 90 varieren tussen 1500 en 20000) is het aantal autochtone moslims verdubbeld tot meer dan verTWINTIGvoudigd. En het ziet ernaar uit, dat die ontwikkeling nog wel een tijdje door zal gaan

Toevoeging: deze post bleek voor een of andere anonieme lafaard reden genoeg te zijn voor de volgende tekst bij een rood punt:

"Rot op naar Turkije als het je hier niet bevalt,landverrader!"

Over de andere strafpunten zal ik maar zwijgen.
(Dit ter informatie over het intelligentieniveau bij sommigen hier.)

22-02-2005, 10:22
In 2040 zal je bijna geen industriele productie meer hebben in Nl: die verdwijnen allemaal naar het verre oosten. Het zal dus een diensteneconomie worden, gecombineert met handel tussen producent en verkopen.

Veel laaggeschoolde produktiebanen verdwijnen dus en/of zullen worden omgezet in dienstenbanen: verzorging, onderhoud etc.

De huidige generatie is tegen die tijd relatief vermogend ( pensioenopbouw, eigen vermogen in woning en aandelen) in verhouding tot de niet Europese landen en in staat om voor die diensten die dan nodig zijn ivm de vergrijzing goed te betalen.

Khali.

22-02-2005, 11:09
Nederland bestaat dan niet meer...

22-02-2005, 17:39


Het is heel gemakkelijk om te denken in termen als "we sparen nu om dan vermogend te zijn" en "alle banen worden dan uitbesteedt aan lage lonen landen".
Ben bang dat het niet zo gemakkelijk zal zijn.
In een verzorgignsstaat is het nog steeds zo dat de werkende bevolking zorgt draagt voor de "zwakkeren".Echter zal de groep niet werkende "zwakkeren" in de loop der tijd alleen maar toenemen zoals in de eerst post.Ook leven mensen langer, en dus betekend dat dat ze langer gebruik maken van het opgebouwde vermogen.
Vergeet ook niet dat om het plan van een opgebouwd vermogen straks, betekend dat alle premies voor pensioenen e.d. fors zullen moeten stijgen om dit straks allemaal te kunnen bekostigen.Wie zegt dat straks de emigratie van autochtonen naar zogenaamde "belastingparadijzen" niet toe zal nemen door de forse stijging van belastingen e.d.?

22-02-2005, 17:50
onzin, niemand kan nu al weten hoe het in 2040 eruit zal zien..behalve allah

En zeker niet de vergrijzing

22-02-2005, 17:53

Citaat door misz_sanae:
onzin, niemand kan nu al weten hoe het in 2040 eruit zal zien..behalve allah

En zeker niet de vergrijzing
Nou vraag dan eens aan een Imam of hij het even aan god vraagt.

22-02-2005, 17:59
Genoeg bedrijven die alles uitbesteden aan lage lonen landen
lang leve het oostblok

22-02-2005, 18:13

Citaat door klonbyz:
Bron: CBS


Rond 2040 bereikt de vergrijzing haar hoogtepunt. De grijze druk zal dan 43 procent zijn, bijna het dubbele van nu. Na 2040 neemt de grijze druk af omdat de naoorlogse generatie dan overleden zal zijn. De daling zal echter niet sterk zijn. In de tweede helft van deze eeuw zal de grijze druk ruim 40 procent zijn, bijna tweemaal zo hoog als nu. De vergrijzing is dus structureel.

Naast ouderen drukken ook de jongste inwoners van Nederland op de lasten van de beroepsbevolking. De laatste tien jaar schommelt het aantal personen jonger dan twintig jaar in de bevolking van 20–64 jaar, de groene druk, rond de 40 procent. Ook de komende decennia zal de groene druk rond dit niveau liggen.

Voor de rest van Europa zal het er ook niet echt beter uitzien.Gaan onze kinderen straks zorgen voor de rechtse islamhaters van nu?Of zal Nederland tegen die tijd de eigen boontjes moeten doppen, omdat de leegloop van allochtonen in de komende jaren alleen maar toe zal nemen?
Dan is Chinees en Urdu de voertaal in Nederland en emigreren ze vanuit Nederland naar China en India

En het begin van de vele crossovers tussen Holly/Bolly en Pekingwood.

Nevertheless, the rewards for India of a thriving science-based economy could be huge. The investment bank Goldman Sachs estimates that if India gets everything right it will have the third largest economy in the world by 2050, after China and the US. India is not yet a knowledge superpower. But it stands on the threshold.


http://www.newscientist.com/article.ns?id=mg18524876.800

22-02-2005, 18:20

Citaat door grendel:
Dan is Chinees en Urdu de voertaal in Nederland en emigreren ze vanuit Nederland naar China en India

En het begin van de vele crossovers tussen Holly/Bolly en Pekingwood.

Nevertheless, the rewards for India of a thriving science-based economy could be huge. The investment bank Goldman Sachs estimates that if India gets everything right it will have the third largest economy in the world by 2050, after China and the US. India is not yet a knowledge superpower. But it stands on the threshold.


http://www.newscientist.com/article.ns?id=mg18524876.800
Economie is een punt waar we pas later zouden belanden...spelbederver
Van mij mag China...naast de plasmaschermen van Philips van 3500 euries wil ik best de schermen van chingchang of ander vaag merk van 800 euries zien.

22-02-2005, 18:25
Gezellige gozer ben jij toch, klon. Een nick gebaseerd op dodelijk gas en een ondertekening die de spot drijft met vrouwenverminking. Wat is er toch van je geworden klon, je bent in zo'n prachtige stad geboren...

22-02-2005, 18:25
In 2040 is Nederland al op zijn minst voor een stuk zeebodem geworden.

Over de groei van de Islam lig ik niet wakker, die zet niet door. (jaja, je hoeft me niet te geloven, het boeit mij allerminst wat jij denkt en\of hoopt)

22-02-2005, 18:29



Citaat door klonbyz:
Economie is een punt waar we pas later zouden belanden...spelbederver
Van mij mag China...naast de plasmaschermen van Philips van 3500 euries wil ik best de schermen van chingchang of ander vaag merk van 800 euries zien.
Ze hebben pas de PC-divisie van IBM opgekocht. En zijn ook lekker bezig met olie.

Dus het gaat lekker.

Mocht iemand nog aan het tobben zijn over carrieremogelijkheden voor de kindertjes, laat ze Chinees studeren ..........

22-02-2005, 18:40

Citaat door Danielle2:
Gezellige gozer ben jij toch, klon. Een nick gebaseerd op dodelijk gas en een ondertekening die de spot drijft met vrouwenverminking. Wat is er toch van je geworden klon, je bent in zo'n prachtige stad geboren...
Zoals jij zou moeten weten Danielle verwijst mijn nick niet naar een dodelijk gas...anders zou je op z'n minst 1 bericht kunnen vinden waarin ik mij anti-semitisch uitlaat...integendeel, ik wijs mensen juist vaak op het verschil tussen het zionisme en het jodendom.

Wat mijn ondertekening betreft...zij IS het gezicht van vrouwenverminking in Nederland.

22-02-2005, 18:44

Citaat door grendel:
Ze hebben pas de PC-divisie van IBM opgekocht. En zijn ook lekker bezig met olie.

Dus het gaat lekker.

Mocht iemand nog aan het tobben zijn over carrieremogelijkheden voor de kindertjes, laat ze Chinees studeren ..........
Toevallig finacieren zij de winning van de olievelden in de regio Darfur...een leuk weetje; 2 weken na de bekendmaking van het afsluiten van de contracten tussen de Soedanese regering en de Chineze wedr de noodsitiatie uitgeroepen in Darfur.

Chinees gaat het helemaal worden....China wordt DE bom.

Pagina's : [1] 2