Bekijk volle/desktop versie : Verdriet 'Leeg en vol'



22-02-2014, 23:36
Salaam alaikoem,

Deze tekst is geschreven na het overlijden van mijn dochtertje. (Zie topic: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4833112&)

'Leeg en vol'

Leeg is m’n hart, leeg is m’n huis, leeg is het wiegje waar jij in had moeten liggen…

Leeg is het wipstoeltje waar jij ons gezelschap in had moeten houden..

Leeg is je kamertje, met al je spulletjes, tientallen outfitjes, schoentjes en haarbandjes..

Leeg ben ik, alsof ik niet meer leef, en leeg is mijn buik na 9.5 maand lang,…

Leeg is de toekomst die komen gaat, zonder jou…

Leeg is m’n leven die niets meer lijkt voor te stellen sinds jij ons hebt verlaten…

Vol is m’n hoofd, met de beelden van jouw mooie volmaakte verschijning…

Vol is m’n hoofd, met de woorden: het hartje klopt niet meer…

Vol is m’n hoofd, met de gedachtes dit is nu je leven zonder je dochter…

Vol is m’n hoofd, met het beeld van de echo met een stil liggend kindje…

Vol is m’n hoofd, met gedachtes dat mijn zin in het leven met jou mee is begraven…

Vol is m’n hoofd, met het gemis van jou mijn mooie meisje, elke minuut van de dag…

Zoveel vreugde, verwachtingen en het grootste geluk ooit, wat zo ineens is om geslagen naar zoveel pijn, verdriet, gemis en het meest ongelukkige gevoel ooit..

Als ik naar je foto kijk, dan lach ik het ene moment van trots, zo trots om jouw moeder te zijn, de mama van zo’n perfecte mooie grote meid. M’n hart loopt over van trots, ik heb je 9 maanden gedragen, gevoeld, je bent 9 maanden bij me geweest, zolang hebben we gefantaseerd over hoe je er uit zou zien, en toen je er eenmaal was heb je onze mooiste fantasieën overtroffen!!!

Het andere moment kijk ik naar je, en dan kan ik alleen maar huilen. Na 9 maanden wachten, heb ik je nooit in je oogjes mogen aankijken, heb ik nooit je vingertjes strak om de mijne mogen voelen, of je warme lichaampje tegen de mijne, of een schopje of duwtje tegen me aan ipv zoals je altijd in m’n buik deed totdat mijn buik zelfs van de buitenkant blauwe plekken kreeg!! Dan word ik weer overmeesterd door pijn, heel veel pijn, woede, onbegrip en verdriet, een verschrikkelijk leeg gevoel wat ik nooit eerder heb gevoeld, huilen tot ik ben uitgeput om weer te stoppen en door te gaan…… Tot het volgende moment weer aanbreekt, waarbij alles zich herhaalt van A tot Z… En zo gaan we nog wel een tijdje door denk ik…

Mijn lieve mooie meisje, ons poppetje en onze vreugde, ik mis je met heel m’n hart, ik verlang naar je aanwezigheid, ik heb nooit geweten dat er zo’n extreem gevoel van gemis bestond totdat jij mij verliet mijn lieve meisje….


Ina ilahi wa ina lilahi raji3oen.. Dit is qadr Allah, alhamdoulileh...

23-02-2014, 00:56


Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un. Mooi geschreven woorden schieten tekort...

Moge Allah je bijstaan bij het verdriet en gemis van jouw dochter en moge Allah haar graf verruimen en vervullen met licht en liefde. Ameen.

23-02-2014, 11:07
Inna illahi wa inna lillahi raji3oun, je hebt me diep geraakt met je gedicht. Ik wens jullie veel sbar en sterkte.

24-02-2014, 14:56
Ina ilahi wa ina lilahi raji3oen. Je woorden hebben mij diep geraakt..
Heel veel sterke toegewenst!

24-02-2014, 17:43


Moge Allah SWT je de kracht geven en geduld om dit te verwerken.
InschaAllah zullen jij en je dochtertje herenigd worden in het paradijs.
Weet dat ze op een mooiere plaats zit waar jij inschaAllah ook zal mogen verblijven.
Wees sterk meid, Allah zal je geluk schenken inschaAllah!

24-02-2014, 18:17

Citaat door Decir:
Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un. Mooi geschreven woorden schieten tekort...

Moge Allah je bijstaan bij het verdriet en gemis van jouw dochter en moge Allah haar graf verruimen en vervullen met licht en liefde. Ameen.


Dank je wel Allahoema amien!!

24-02-2014, 18:17

Citaat door Always-Sad:
Inna illahi wa inna lillahi raji3oun, je hebt me diep geraakt met je gedicht. Ik wens jullie veel sbar en sterkte.



Dank je wel!!

24-02-2014, 18:18

Citaat door Flownaway:
Moge Allah SWT je de kracht geven en geduld om dit te verwerken.
InschaAllah zullen jij en je dochtertje herenigd worden in het paradijs.
Weet dat ze op een mooiere plaats zit waar jij inschaAllah ook zal mogen verblijven.
Wees sterk meid, Allah zal je geluk schenken inschaAllah!



Dank je wel!! Amien!

24-02-2014, 21:20
Dat Allah jullie in het Paradijs weer samen moge brengen.

24-02-2014, 23:31

Citaat door Gewone_Broeder:
Dat Allah jullie in het Paradijs weer samen moge brengen.


Amien!!

25-02-2014, 00:25

Citaat door Mourri:
Heftig


Dat is het zeker... Ghair in sha Allah

25-02-2014, 17:28

01-03-2014, 19:22



Citaat door Licentia: