Bekijk volle/desktop versie : Racisten vallen straatmuzikant aan (video)



Pagina's : [1] 2 3

21-02-2014, 07:36
Schotland is in de ban van een schokkend geval van racisme in de hoofdstad Glasgow. De dakloze straatmuzikant Melo was er met een cameraman van de openbare omroep BBC aan het praten toen hij plots werd aangevallen door twee mannen. De beelden, die maandag te zien waren in de BBC-documentaire 'The Streets', gaan de wereld rond.

http://www.vandaag.be/buitenland/146120_racisten-vallen-straatmuzikant-aan-video.html

Het incident vond al in 2012 plaats. Melo, een dakloze zanger van Angolese afkomst, werkte mee aan een documentaire toen hij plots werd aangesproken door voormalig nachtclubuitbater Francis Muir. Terwijl Muir Melo heel wat racistische verwensingen naar het hoofd slingert, komt er een andere man in beeld. Die probeert Melo enkele klappen te verkopen maar de zanger kan zich verdedigen met de trolly waarmee hij zijn instrumenten vervoert. Uiteindelijk komen voorbijgangers en politie tussenbeide.

Muir kreeg tien maanden cel voor de aanval op Melo en een gelijkaardig incident waarbij hij een Aziatische politieagente aanviel. Zijn kompaan is nog steeds niet geïdentificeerd. In Schotland roept men intussen op tot een debat over racisme.

LET OP: schokkende beelden


[video=youtube;PhA-4xVDkJw]http://www.youtube.com/watch?v=PhA-4xVDkJw[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=PhA-4xVDkJw

21-02-2014, 07:42


Blanken, vies volkje. Alleen durven ze nooit iets te fikken.


Sent from my Range Rover, from outer space

21-02-2014, 08:16

Citaat door YSME:
Blanken, vies volkje. Alleen durven ze nooit iets te fikken.


Sent from my Range Rover, from outer space
Racist.

21-02-2014, 08:20

Citaat door Thomas:
Racist.
die twee in het filmpje? Dat is duidelijk te zien hoor! Tevens bezopen en stoned. Gare mensen!

21-02-2014, 08:21



Citaat door xXxwolkjexXx:
die twee in het filmpje? Dat is duidelijk te zien hoor! Tevens bezopen en stoned. Gare mensen!
Ze is niet alleen in haar racistisch gedachtengoed nee, dat klopt.

21-02-2014, 08:21

Citaat door Thomas:
Racist.
Ik zeg alleen maar waar het op staat. Dat jij bij het minste of geringste gaat janken is niet mijn probleem knakker

Hollanders weer

21-02-2014, 08:25

Citaat door YSME:
Ik zeg alleen maar waar het op staat. Dat jij bij het minste of geringste gaat janken is niet mijn probleem knakker

Hollanders weer
Iets met een balk en een splinter, of andersom.

21-02-2014, 08:31

Citaat door Thomas:
Iets met een balk en een splinter, of andersom.
Ja ja, plak niet zo wil je

21-02-2014, 08:32

Citaat door YSME:
Ja ja, plak niet zo wil je
En gewoon alweer.

21-02-2014, 08:35
Plakband

21-02-2014, 08:35

Citaat door YSME:
Blanken, vies volkje. Alleen durven ze nooit iets te fikken.


Sent from my Range Rover, from outer space
Zei de racist pur sang.
En ik begrijp niet waarom men waarschuwt voor schokkende beelden. Die twee gozers kregen er van langs van de muzikant, en werden daarna meegenoemn door de politie. Waar is daar zo schokkend aan?

21-02-2014, 08:36

Citaat door YSME:
Plakband
Racistisch en hypocriet, of wacht, dat laatste was al bekend gezien je gezeur over racisme.

21-02-2014, 08:36



Citaat door YSME:
Ik zeg alleen maar waar het op staat. Dat jij bij het minste of geringste gaat janken is niet mijn probleem knakker

Hollanders weer
Neen hoor, naar aanleiding van het gedrag van twee racisten veroordeel je alle blanken als racist. Dan, ben je pas een echte racist.

21-02-2014, 08:37

Citaat door dozinwie:
Zei de racist pur sang.
En ik begrijp niet waarom men waarschuwt voor schokkende beelden. Die twee gozers kregen er van langs van de muzikant, en werden daarna meegenoemn door de politie. Waar is daar zo schokkend aan?
Het schokkende is dat twee blanke westerlingen een arme immigrant de harses in wilden slaan. Minderheden krijgen het nou eenmaal altijd zwaar te verduren in tijden van crisis.
Best zielig eigenlijk Totaal niks geleerd van hun verleden.

21-02-2014, 08:38
Ik trek mijn reactie terug. Plakband kan je nog losrukken. Dit is een gevalletje superlijm

Pagina's : [1] 2 3