Bekijk volle/desktop versie : Poll: moet er militair worden ingegrepen in Syrië?



19-02-2014, 00:20
Gezien de stroom aan topics hier over Syrië, met daarin regelmatig heftig beeld- en videomateriaal dat rechtstreeks uit de oorlog komt, vroeg ik mij af hoe de lezers hier over deze vraag nadenken.

Leg ook even uit wat je hebt gestemd en waarom (maar dat hoeft niet, je stem is anoniem). Zomaar wat voorbeelden waarom verdere uitleg handig kan zijn:
als je 'ja' hebt gestemd, maar vindt dat het niet Westerse landen mogen zijn die ingrijpen, maar wel landen uit die regio zelf;
als je 'ja' hebt gestemd, maar vindt dat men alléén mag ingrijpen als er binnen de Verenigde Naties overeenstemming over is;
als je 'nee' hebt gestemd, omdat je denkt dat het conflict zich met militair ingrijpen niet sneller zal oplossen dan zonder dit ingrijpen;
als je 'nee' hebt gestemd, omdat je bang bent voor de gevolgen voor de regionale en internationale veiligheid en stabiliteit;
als je....etc.

19-02-2014, 00:28


Ligt er aan wie vecht...

Beste manier om dit op te lossen is om een land of landen toe te staan om Syrië over te nemen (NIET WESTERS) en dan wanneer er geen conflict meer is terug te geven aan de burgers die hun eigen leider kiest.

19-02-2014, 00:43
Zeer zekers niet!!! Niet Door USA en de EU als je het bedoeld.

Waarom niet beste kromago?

Omdat de Mujahideen het recht hebben om het zelf uit te vechten, al duurt het een eeuw!

Mits het Arabische landen zijn die ingrijpen, heb ik het liefst dat Marokko en Saoedië Arabië hun legers die kant opsturen om het volk bij te staan en de luchtruim linea recta lam maken voor die bloedparasiet assad, zodat ie niet klakkeloos bommen gooit waarbij er kinderen en vrouwen sneuvelen.

En een stabiele staat teweeg brengen!

[video=youtube_share;mFngxuYIfZI]http://youtu.be/mFngxuYIfZI[/video]

19-02-2014, 00:44
Gewoon een volledige invasie, innemen dat boel. Mandaat van maken, en later met eerlijke verkiezingen mandaat opheffen.

19-02-2014, 04:55


Dat had al gebeurd moeten zijn

19-02-2014, 06:57
nee geen igrijpen.
kunnen de landen die wo1 en wo2 veroorzaakt hebben het niet aanzien dat er doden vallen?
landen die hele bevolkingen hebben uitgemoord en vernietigd?

het is zwaar en het is hard om te zien wat daar gebeurd maar buitenlandse mogendheden moeten ver weg blijven uit het conflict.
er mog absoluut geen iran meedoen aan de onderhandelingen maar ik vraag me af waarom niet?
waarom voorwaarden stellen aan gesprekken? heel de wereld mag mee doen met praten als dat een oplossing kan bieden, maar buitenlandse legers in een soevereine staat? écht niet!

19-02-2014, 07:09

Citaat door blurp:
nee geen igrijpen.
kunnen de landen die wo1 en wo2 veroorzaakt hebben het niet aanzien dat er doden vallen?
landen die hele bevolkingen hebben uitgemoord en vernietigd?

het is zwaar en het is hard om te zien wat daar gebeurd maar buitenlandse mogendheden moeten ver weg blijven uit het conflict.
er mog absoluut geen iran meedoen aan de onderhandelingen maar ik vraag me af waarom niet?
waarom voorwaarden stellen aan gesprekken? heel de wereld mag mee doen met praten als dat een oplossing kan bieden, maar buitenlandse legers in een soevereine staat? écht niet!
Een Islamistische leger opzetten en die het laten overnemen

19-02-2014, 07:12

Citaat door DracullaLN:
Een Islamistische leger opzetten en die het laten overnemen
iemand behalve Allah zou dat kunnen laten doen.
ik zou er geen tegenstander van zijn moet ik zeggen