Bekijk volle/desktop versie : Welke opvolgmelk gebruik jij?



Pagina's : [1] 2

16-02-2014, 21:00

Citaat door perfume:
Welke merk gebruik jij?

Ik heb bij mijn eerste Nutrilon gebruikt, omdat ik daar eenmaal mee begonnen was doormiddel van een proefverpakking. Ik ben nu van plan een goedkopere te gebruiken, omdat ze zeggen dat ze allemaal goed zijn in NL.

Ik twijfel tussen friso en kruidvat-merk, dus ik ben wel benieuwd welke jullie gebruiken en waarom?
.

16-02-2014, 23:35


Mijn dochter is bijna 6 maanden en denk dat ik gewoon Nutrilon blijf geven. Maar mijn schoonzus bijvoorbeeld gebruikt kruidvatmerk en dat schijnt ook goed te zijn.
Hangt denk ik vanaf hor je kind daarop reageert en of hij/zij allergieën heeft. Verder heb ik geen ervaring met opvolgmelk nog niet tenminste hahah

17-02-2014, 08:25
Bij mijn eerste kindje gebruikte ik Friso. Een keer wa drie uitverkocht en had ik ah merk ( de helft goedkoper) gebruikt. Hij reageerde er prima op. Ben daarna wel weer op Friso over gegaan hoor, maar had net zo goed eigen huismerk kunnen geven.
En nu weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik zal consultatiebureau ofzo vragen of zij hier meer van af weten en als het niet uitmaakt dan ga ik zeker voor de huismerk. Waarom duur doen als het goedkoop kan.

17-02-2014, 15:38
als mijn babytje 6 maanden is ga ik kruidvat geven
CB zei dat melk supper streng gecontroleerd wordt dus je kunt het rustig geven aan je kindje
en ze hebben ook een extra care variant
en een H.A
en het scheelt nog best veel ook
op dit moment geef ik nutrilon


nu nog mijn man overhalen want die denkt oh huismerk en het is te goedkoop
kan niet goed zijn
pfff

17-02-2014, 16:32



Citaat door perfume:
Ok dus niemand die opvolgmelk gebruikt
Inshallah lukt het om bv te geven en is opvolgmelk niet nodig
Als het wel nodig is, alle merken worden streng gecontroleerd en het is uitproberen waar je kindje goed op reageert
Bij ons was dat eerst nutrilon HA en daarna AH HA

17-02-2014, 16:40
Nutrilon omdat daar veel nodige vitames in zitten.

17-02-2014, 17:13
Ik gebruik nog steeds nutrilon mijn dochtertje is bijna twee jaar
En wilde perse de eerste twee jaar toch nutrilon geven belangerijk
Binnenkort ga ik overstappen naar een goedkopere versie

17-02-2014, 17:50

Citaat door Onderwijs:
Nutrilon omdat daar veel nodige vitames in zitten.
Die zitten ook in andere merken hoor, dat is wettelijk zo geregeld
Alleen heeft nutri een groot reclamebudget

hier kan je alle merken met elkaar vergelijken
http://www.babyvoedingchecker.nl/

18-02-2014, 10:49
Nutrilon en kruidvat worden in de zelfde fabriek gemaakt..zijn ook vrijwel het zelfde.
Zelf geef ik combinatie BV en opvolgmelk en heb voor Friso gekozen omdat deze licht verteerbaar is, sluit het meest aan bij BV en uit ervaring weet ik dat Friso minder spugen veroorzaakt.

18-02-2014, 16:16
Voor dat ik me er helemaal goed in verdiept had gebruikte ik btw kruidvat.. wist vanaf de werkvloer al wel dat ik geen nutrilon wilde gebruiken maar toen onze dochter veel ging spugen ben ik op onderzoek gegaan en daar vond ik dat kruidvat en nutrilon eigenlijk het zelfde is. Ben super tevreden over Friso.

18-02-2014, 19:19

Citaat door Nador_Girl:
Ik gebruik nog steeds nutrilon mijn dochtertje is bijna twee jaar
En wilde perse de eerste twee jaar toch nutrilon geven belangerijk
Binnenkort ga ik overstappen naar een goedkopere versie
Mag ik vragen waarom jij ervoor kiest om nutrilon te geven en niet gewoon half volle melk bij een kind van bijna 2 jaar?

18-02-2014, 19:56

Citaat door perfume:
Eerste lukte het niet ivm vlakke tepels, baby hapte niet. Heb 3 a 4 maanden gekolft en toen was ik klaar. Kruidvat ga ik gebruiken denk ik.
Voor je dochtertje van bijna 2? Krijgen ze dan nog opvolgmelk? Ik dacht dat je rond 1 jaar over kon op gewone melk maar ik zie inderdaad ook weleens reclames dat het tot 2jr goed is?

Nutri zou ik om de reden die je noemde ook niet meer willen, uit principe omdat ze zo machtig zijn en misleidend te werk gaan!
Kruidvat vond ik zelf moeilijk oplossen en gaf veel spugen, maar het verschilt echt per baby

18-02-2014, 20:37



Citaat door perfume:
Nee joh, ik ben alvast aan het nadenken voor de nieuwe beeb. Eerste heeft nutrilon gekregen en daar ben ik mee doorgegaan tot 1 jaar.

Dat moeilijk oplossen heb ik ook vaak op internet gelezen en dat vind ik ook niet zo'n leuk idee, toch maar friso dan misschien..
Dat het de 1e keer niet gelukt is wil niet zeggen dat het nu niet kan lukken met zelf voeden he?
Misschien kan je nu vast goede begeleiding regelen zodat je gelijk na de bevalling hulp kan krijgen

18-02-2014, 21:33

Citaat door YM-2012:
Nutrilon en kruidvat worden in de zelfde fabriek gemaakt..zijn ook vrijwel het zelfde.
Zelf geef ik combinatie BV en opvolgmelk en heb voor Friso gekozen omdat deze licht verteerbaar is, sluit het meest aan bij BV en uit ervaring weet ik dat Friso minder spugen veroorzaakt.
Salaam Meid....

Hoe is het met je? en je dochtertje? we zijn alweer mama's geworden mashallah.
Ik weet nog dat we aan het kletsen waren dat we net de pil hadden weggegooid. pfff wat gaat de tijd snel.

Ben je al gewend met een kleintje in huis? ik gebruik ook friso en bevalt goed, ik combineer het ook met bv. Ik ga volgende week werken. Dus vandaar die combinatie.


18-02-2014, 21:37

Citaat door zwanger2012:
Voor je dochtertje van bijna 2? Krijgen ze dan nog opvolgmelk? Ik dacht dat je rond 1 jaar over kon op gewone melk maar ik zie inderdaad ook weleens reclames dat het tot 2jr goed is?

Nutri zou ik om de reden die je noemde ook niet meer willen, uit principe omdat ze zo machtig zijn en misleidend te werk gaan!
Kruidvat vond ik zelf moeilijk oplossen en gaf veel spugen, maar het verschilt echt per baby
Geloof die reclames niet dat het beter is om door te gaan tot 2 jaar. Dat is allemaal puur geldverspilling. Tenzij het van de cb moe omdat je kind dan niet goed eet of te mager is etc?

Pagina's : [1] 2