Bekijk volle/desktop versie : Constant zoeken naar info terwijl je kostbare tijd verdoet



Pagina's : [1] 2 3 4

16-02-2014, 09:18
Ik merk dat ik dit heel erg heb.
Zodra ik vrije handen heb ga ik op het net info zoeken over nuttige dingen in het leven.
Van schoonmaaktips/ opvoedingtips tot het in rust brengen van je ziel.

Ben daar dagelijks kritisch me bezig. Alleen merk ik dat ik daarmee mijn tijd verdoe en uiteindelijk niks ben opgeschoten in het werkelijk doen! Ook zit ik thuis te denken dit en dat ga ik kopen om ons huis te verbeteren, maar uiteindelijk doe ik het niet of gaat het erg langzaam.

Wie heeft dit ook? Ergens wil ik deze computer opbergen en echt iets gaan doen.

16-02-2014, 09:19


Kennis vergaren is belangrijk.

16-02-2014, 09:20

Citaat door hadjbatata:
Kennis vergaren is belangrijk.
Ja absoluut. Maar ik wil teveel en tegelijk leren. Ben te leergierig, wat mij mijn tijd kost in het werkelijk doen.

Hoe ver kun je gaan in het kennis vergaren?

16-02-2014, 09:24
Ik ben ook zo, ik wil alles weten en alles hebben gelezen.. Ik denk dat we de tijd niet goed juist indelen. Dat is onze fout. We kunnen makkelijk 1,uur info op internet zoeken en rest leuke dingen doen of dingen doen waar we nooit tijd voor hebben.

Of Maandag op internet kennis vergaren. En dinsdag bijv andere dingen doen..

Ik denk echt dat we fout plannen,

16-02-2014, 09:32


Ik ben ook zo, maar heb niet het gevoel dat ik mn tijd verdoe ik leer juist super veel. Ben het wel eens met dat je dit niet uren moet doen, maar je tijd zo indelen dat je ook echt je leven leeft en niet enkel achter pc zit.

16-02-2014, 09:33
Herkenbaar en wat babymama zegt tijd indelen....

16-02-2014, 09:37
Misschien doelgericht zoeken? Bijv. j e zoekt een bepaald gerecht en zoekt enkel dat op het net ipv nog andere dingen erbij.

Probleem met internet is dat er zoveel informatie te rapen valt dat je niet eens in de gaten hebt hoelang je ermee bezig bent geweest. Jezelf een bepaalde tijd opleggen dat je op internet gaat? Bijv. maximum 2 uurtjes per dag en niet langer?

16-02-2014, 09:41

Citaat door Nefertari:
Misschien doelgericht zoeken? Bijv. j e zoekt een bepaald gerecht en zoekt enkel dat op het net ipv nog andere dingen erbij.

Probleem met internet is dat er zoveel informatie te rapen valt dat je niet eens in de gaten hebt hoelang je ermee bezig bent geweest. Jezelf een bepaalde tijd opleggen dat je op internet gaat? Bijv. maximum 2 uurtjes per dag en niet langer?
Je tijd inplannen is een van de fijnste dingen wat er is!

16-02-2014, 09:43

Citaat door WhatagreatDay:
Je tijd inplannen is een van de fijnste dingen wat er is!
Heb je tips voor ons? Ik heb nogal problemen met tijd inplannen.

16-02-2014, 09:44
Jezelf gewoon verplichten om die pc af te zetten!
Ik kan het soms nog steeds niet geloven dat ik paar jaar geleden makkelijk 5 uur achter de pc kon zitten.
Stilletjes aan afgebouwd.
Vandaag de dag zit ik er 5 minuten achter om alle mails te checken en paar keer per week kom ik hierop.
Opt werk heb ik hem wel meestal nodig.

16-02-2014, 09:45

Citaat door BabyMama:
Ik ben ook zo, ik wil alles weten en alles hebben gelezen.. Ik denk dat we de tijd niet goed juist indelen. Dat is onze fout. We kunnen makkelijk 1,uur info op internet zoeken en rest leuke dingen doen of dingen doen waar we nooit tijd voor hebben.

Of Maandag op internet kennis vergaren. En dinsdag bijv andere dingen doen..

Ik denk echt dat we fout plannen,
Ja we plannen echt fout.
ik heb een baby. Als ze wakker is ben ik alleen met haar bezig. Zodra ze slaapt grijp ik de pc als ik kan.
Terwijl ik beter dan echt dingen kan doen die de hele tijd in mijn hoofd zitten. Maar nee er komt weer Es' een vraag/ onderwerp/ product in me hoofd en ga dat opzoeken. Ik denk daarmee dan hetgeen te kunnen doen wat ik graag wil, zeg maar op de juiste manier. Maar uiteindelijk ben ik uren en dagen verder en heb ik het niet gedaan.

Voorbeeld: ik wil graag een schilderij schilderen. Ik zocht uren op google naar inspiratie en kon niet echt wat vinden. er was teveel. Een keer kwam iets op Marokkaanse tv wat mij zeer inspireerde. Ik zie het schilderij helemaal voor me. Nu zoek ik op marktplaats naar goedkope schilderspullen, maar kan niks vinden. Winkel vind ik weer te duur. Zo ben ik een maand verder en heb ik geen een schilderij geverfd.

16-02-2014, 09:45

Citaat door Nefertari:
Misschien doelgericht zoeken? Bijv. j e zoekt een bepaald gerecht en zoekt enkel dat op het net ipv nog andere dingen erbij.

Probleem met internet is dat er zoveel informatie te rapen valt dat je niet eens in de gaten hebt hoelang je ermee bezig bent geweest. Jezelf een bepaalde tijd opleggen dat je op internet gaat? Bijv. maximum 2 uurtjes per dag en niet langer?
Hier heb jij echt gelijk in, soms denk ik ik ga ff dit op zoeken, dan denk ik oja ff dit ook dan weer dit dan dit... dan beland ik ineens in site en kijk ik op klok denk ik shittttttttttt tijd gaat snel en moet me zelf echt dwingen om het internet te verlaten. ik hou van lezen..

Wat ik ook vaak doe is alles schoonmaken, koken, douchen, administratie doen, boodschappen etc. dan beloon ik mezelf met internet. Maar eigelijk moet ik mezelf met rust belonen... want op internet zoeken is niet bepaald rust.

16-02-2014, 09:49



Citaat door nouba24:
Ja we plannen echt fout.
ik heb een baby. Als ze wakker is ben ik alleen met haar bezig. Zodra ze slaapt grijp ik de pc als ik kan.
Terwijl ik beter dan echt dingen kan doen die de hele tijd in mijn hoofd zitten. Maar nee er komt weer Es' een vraag/ onderwerp/ product in me hoofd en ga dat opzoeken. Ik denk daarmee dan hetgeen te kunnen doen wat ik graag wil, zeg maar op de juiste manier. Maar uiteindelijk ben ik uren en dagen verder en heb ik het niet gedaan.

Voorbeeld: ik wil graag een schilderij schilderen. Ik zocht uren op google naar inspiratie en kon niet echt wat vinden. er was teveel. Een keer kwam iets op Marokkaanse tv wat mij zeer inspireerde. Ik zie het schilderij helemaal voor me. Nu zoek ik op marktplaats naar goedkope schilderspullen, maar kan niks vinden. Winkel vind ik weer te duur. Zo ben ik een maand verder en heb ik geen een schilderij geverfd.
Dat is een goed voorbeeld wat je aangeeft, als je wilt schilderen vind je gewoon teveel op het internet waardoor je juist verdwaald geraakt in al die dingen.

Een tip, bij de Action hebben ze betaalbare schildersdoeken, verf enz....

16-02-2014, 09:52

Citaat door Nefertari:
Dat is een goed voorbeeld wat je aangeeft, als je wilt schilderen vind je gewoon teveel op het internet waardoor je juist verdwaald geraakt in al die dingen.

Een tip, bij de Action hebben ze betaalbare schildersdoeken, verf enz....
Ja kun je nagaan.

Ik heb dingen uit action gehaald, maar dan ben ik niet tevreden en wil ik professionele dingen.
Echt stupid, waarom begin ik inderdaad gewoon niet met dat action spul. Verf hadden ze niet echt bij de action.

16-02-2014, 09:52

Citaat door BabyMama:
Hier heb jij echt gelijk in, soms denk ik ik ga ff dit op zoeken, dan denk ik oja ff dit ook dan weer dit dan dit... dan beland ik ineens in site en kijk ik op klok denk ik shittttttttttt tijd gaat snel en moet me zelf echt dwingen om het internet te verlaten. ik hou van lezen..

Wat ik ook vaak doe is alles schoonmaken, koken, douchen, administratie doen, boodschappen etc. dan beloon ik mezelf met internet. Maar eigelijk moet ik mezelf met rust belonen... want op internet zoeken is niet bepaald rust.
Echt, ik noem het internet soms gewoon shaitan, veel van onze kostbare tijd wordt op het net doorgebracht terwijl we in diezelfde tijd het hele huis hadden kunnen kuisen of leuke dingen doen met de kids enz...

Beter zoals je zegt, eerst de noodzakelijke taken doen en dan jezelf belonen met wat surftijd.

Pagina's : [1] 2 3 4